The marketing program is in general marketing management on aeronautical industrial enterprises

Authors

  • М. В. Корж Національний авіаційний університет

DOI:

https://doi.org/10.18372/2306-1472.55.5476

Keywords:

industrial marketing, marketing, marketing management, marketing planning, marketing program, marketing strategy

Abstract

In the article the offered is methodology of development of the marketing program and mechanism of realization of the marketing planning, by the use of approach of the systems, and also its adaptation is conducted for aeronautical industrial enterprises taking  into account their features of functioning in the modern terms of economic development of Ukraine. In connection with that the model of organization of management marketing activity is developed on a modern industrial enterprise which carries out the production of goods.

Author Biography

М. В. Корж, Національний авіаційний університет

Корж Марина Володимирівна. Доктор економічних наук. Професор.

Кафедра фінансів, обліку та аудиту, Національний авіаційний університет, Київ, Україна.

Освіта: Донбасівська державна машинобудівна академія за фахом «Економіка підприємства», «Референт-перекладач», Україна (1996).

Напрям наукової діяльності: маркетинг, промисловий маркетинг, міжнародний маркетинг, міжнародна економіка

References

Акимова И.М. Промышленный маркетинг / И.М. Акимова. – К.: Знання; КОО, 2000. – 294 с.

Мешко Н.П. Основы применения маркетингового подхода в управлении промышленным предприятием / Н.П. Мешко, Ю.Д. Морозов. – Днепропетровск: Наука і освіта, 2001. – 218 с.

Пилипчук В.П. Промисловий маркетинг: навч. посіб. / В.П. Пилипчук, О.Ф. Оснач, Л.П. Коваленко. – К.: Центр навч. літ-ри, 2005. – 264 с.

Промисловий маркетинг: навч. посіб. / О.О. Шубин, О.М. Азарян, Б.З. Воробйов та ін.; під ред. О.О. Шубіна. – К.: НМЦВО МОН Украї-ни; Студцентр, 2002. – 432 с.

Промышленный маркетинг: учеб. пособие / под общ. ред. В.Л. Пилюшенко, Б. Раффилда III. – Донецк: ДонГАУ; ВИК, 2003. – 538 с.

Рекхэм Н. Стратегия работы с клиентами в больших продажах / Н. Рекхэм; пер. с англ. – Москва: HIPPO, 2004. – 314 с.

Старостіна А.О. Промисловий маркетинг. Теорія та господарські ситуації: підруч. / А.О.Старостіна – К.: «Іван Федоров», 1997. – 400 с.

Фатхутдинов Р.А. Стратегический маркетинг: учеб. / Р.А. Фатхутдинов – Москва: ЗАО «Бизнес-школа» «Интел-Синтез», 2000. – 640 с.

Эванс Дж. Маркетинг: пер. с англ. / Дж. Эванс, Б. Берман. – Москва: Экономика, 1990. – 350 с.

Akimova, I. 2000. Industrial marketing. Кyiv, Knowledge, КОО. 294 p. (in Russian).

Meshko, N.; Morozov, U. 2001. Bases of ap-plication of marketing approach in management by the industrial enterprise. Dnipropetrovsk, Science and education. 218 p. (in Russian).

Pilipchuk, V.; Osnach, О.; Kovalenko, L. 2005. Industrial marketing. Train aid. Kyiv, Center of educational literature. 264 p. (in Ukrainian).

Shubin, О.; Аzаrayn, E.; Vorob’ov, B. et al. 2002. Industrial marketing. Train aid. Кyiv, NМЦCVО MON Ukraine. 432 p. (in Ukrainian).

Industrial of marketing. Train aid. Under the general release of V. Pilushenko, B. Rаffild III. Donetsk, DonGAU, VIK. 2003. 538 p. (in Russian).

Rekhem, N. 2004. Strategy of work with the clients of in large sales. Trudged. with eng. Мoscow, NIRRO. 314p. (in Russian).

Starostina, A. 1997. Industrial of marketing. Theory of and economic situations. Train aid. Кyiv, “Ivan Fedorov”. 400 p. (in Ukrainian).

Fathutdinov, R.А. 2000. Strategic marketing. Train aid. Мoscow, JSC “Business-school” “Intel-synthesis”. 640 p. (in Russian).

Evans, D.; Berman, B. 1990. Marketing. Мoscow, Economy. 350 p. (in Russian).

Published

11-05-2013

How to Cite

Корж, М. В. (2013). The marketing program is in general marketing management on aeronautical industrial enterprises. Proceedings of National Aviation University, 55(2), 231–237. https://doi.org/10.18372/2306-1472.55.5476

Issue

Section

ECONOMIC DEVELOPMENT STRATEGY