THE ORETICAL AND PRACTICAL ENVIRONMENT OF THE RADIO ENGINEERS’ ECONOMIC COMPETENCE OBTAINING

Authors

  • В. Приступа National Aviation University

DOI:

https://doi.org/10.18372/2306-1472.47.35

Keywords:

business-oriented approach, context approach, economic competence, traditional approach

Abstract

The article is dedicated to the problem of radio engineers’ economic competence obtaining. The theoretical and practical issues of pedagogical model are presented on the basis of traditional, business-oriented and context approaches

References

Енциклопедія освіти. – К.: Юрінком Ін-

тер, 2008. – с. 1037

Дзундза А.І. Аналіз теоретичних та ме-

тодологічних засад формування соціоеконо-

мічної культури студентів ВНЗ України /

А.І. Дзундза // Педагогіка і психологія фор-

мування творчої особистості: проблеми і

пошуки / зб. наук. пр. – К.; Запоріжжя,

– Вип. 27. – С. 420.

Кубаєвський М. Економічна культура у

трансформаційному процесі / М. Кубаєвсь-

кий // Вісник ТДЕУ. – Тернопіль : Економіч-

на думка, 2006. – № 4. – С. 104–114.

Кондрашова-Діденко В.І. Теоретико-

методологічний аналіз економічної культури

в трансформаційній економіці / В.І. Кондра-

шова-Діденко // Вісник Київського націона-

льного університету імені Тараса Шевченка.

Економіка. – 2003. – Вип. 66–67. – С. 13–15.

Єфременко Т. Економічна культура як

соціологічне поняття / Т. Єфременко // Соці-

ологія: теорія, методи, маркетинг. – 2005. –

№ 3. – С. 123–142.

Дивак В. Формування економічної ком-

петентності директорів шкіл у системі ППО /

В. Дивак. – Режим доступу:

http://www.nbuv.gov.ua/ejournals/ITZN/em9/co

ntent/09dvvepp.htm

Бурлаєнко Т. Необхідність формування

економічної компетентності у менеджерів

освіти у розрізі неперервного розвитку на за-

садах стандартизації освіти / Т. Бурлаєнко. –

Режим доступу: http://www.nbuv.gov.ua/

portal/Soc_Gum/Npd/2010_2/Burlaien.pdf

Published

19-03-2012

How to Cite

Приступа, В. (2012). THE ORETICAL AND PRACTICAL ENVIRONMENT OF THE RADIO ENGINEERS’ ECONOMIC COMPETENCE OBTAINING. Proceedings of National Aviation University, 47(2), 181–187. https://doi.org/10.18372/2306-1472.47.35

Issue

Section

PROFESSIONAL EDUCATION