ОСОБЛИВОСТІ ДІАЛОГІЧНИХ ВІДНОСИН ФАХІВЦІВ АЕРОНАВІГАЦІЇ

Kateryna Povoroznyk

Анотація


 Розглянуто проблеми спілкування фахівців аеронавігації, пов’язаних з установлюванням діалогу високого рівня на робочому місці. Відзначено, що неспроможність діалогу на рівні рівноправних особистостей відбивається на якості професійної комунікації. Наведено поняття інтерсуб’єктного підходу та концепцію міжособистісних діалогічних відносин у контексті професійної комунікативно-лінгвістичної підготовки фахівців аеронавігації, ефективність якої залежить від умов створення педагогічного середовища на основі інтерсуб’єктного (діалогічного) підходу та враховування негативного впливу людського фактору під час комунікації.


Ключові слова


взаємодія; вплив; ефективне спілкування на робочому місці; інтерсуб’єктний підхід; міжособистісний діалог; психофізіологічні характеристики; спілкування фахівців аеронавігації

Посилання


Дьяконов, Г.В. Экзистенциально-онтологическая концепция диалога // Психология общения: социокультурный анализ: материалы Международной конференции (Ростов-на-Дону, 30 октября − 1 ноября 2003 г.) / под ред. А.А. Бодалева, П.Н. Ермакова, В.А. Лабунской. − Ростов-на-Дону: Изд-во Ростовского университета, 2003. − С. 114−116. [Dyakonov, G.V. 2003. Existensial – onthologic dialogue concept.  Communication psychology; Socio – cultural analysis. International Conference recources (Rostov-na-Donu, October, 30 – November, 1. – 2003.). Editors: A.A. Bodalyov, P.N. Ermakov, V.A. Labunska. Rostov-na-Donu. Rostov State University: 114−116.] (in Russian).

Бахтин, М.М. Эстетика словесного творчества. − Москва: Искусство, 1979. − 424 с. [Bakhtin, M.M. 1979. Verbal Ethics. Мoscow. Arts. 424 p.] (in Russian).

Murphy, D. 1988. Martine Buber’s philosophy of education. – Dublin. Irish Academic Press. 240 p.

Parlmer, M.; Barnett, G. 2005. Progress in communication sciences. Vol. 13. Buber M. State University of New-York. 216 p.

Карнеев, Р.К.; Карнеева, О.А. Изучение особенностей личности учащихся // Библиотечка журнала «Вестник oбразования». – 2002. − № 3. – С. 30–52.[Karneev, R.K.; Karneeva, O.A. 2002. Personality specificity research (Psychology methodology).  Magazine references “Vestnik Оbrazovaniya”. N 3: 30−52.] (in Russian).

Rojers, C.; Rogers, Carl. 1959. A Theory of Therapy, Personality and Interpersonal Relationships as Developed in the Client-centered Framework. In (ed.) S. Koch, Psychology. A Study of a Science. Vol. 3: Formulations of the Person and the Social Context. New York. McGraw Hill. 320 p.

Братченко, С.Л. Формирование диалоги-ческой готовности студентов в процессе учебного взаимодействия: диссертация на соискание ученой степени кандидата психологических наук. – Ленинград, 1987. – 180 c.[Bratchenko, S.L. 1987. Students dialogue readiness formation during workshop interaction.  Dissertation on the receipt of scientific degree of candidate of psychological sciences. Leningrad. 180 p.] (in Russian).

Ломов, Б.Ф. Психические процессы и общение // Методологические проблемы социальной психологии. − Москва: Наука, 1975. − С. 106−123. [Lomov, B.F. 1975. Communication and psychic processes.  Social psychology methodology issues. Мoscow. Nauka: 106−123.] (in Russian).

Куницына, В.Н.; Казаринова, Н.В.; Погольша В.М. Теория межличностного общения как междисциплинарное знание // Межлич-ностное общение: yчеб. для вузов. − СПб.: Питер, 2001.  C. 12−29. [Kunisina, V.N.; Kasarinova, N.V.; Pogolsha, V.M. 2001. Interpersonal communication theory as interdisciplinary knowledge.  Interpersonal communication. − SPb. Peter: 12−29.] (in Russian).

Ковалев, Г.А. Три парадигмы в психологии − три стратегии психологического воздействия // Вопросы психологии.  1987.  № 2. − C. 41−49.[Kovalyov, G.A. 1987. Three paradigms in psychology-three strategies of psychological affect.  Psychology issues. N 2: 41−49.] (in Russian).

Джурард С. Я и ТЫ // Открывая человеку себя. – Принстон, 1968. – 245 с.[Jurard, C. 1968. I and Thou.  Disclosing man to himself. – Princeton. 245 p.].

Bakhtin, M. 1981. The Dialogic Imagination: Four Essays by M. Bakhtin Glossary. Editors: Holquist, M&C Emerson.

Хараш, А.У. Личность, сознание и общение: К обоснованию интерсубъективного подхода в исследовании коммуникативных воздействий // Хрестоматия по педагогической психологии. – Москва: Международная педаго-гическая академия, 1995. – С. 216–227.[Kharash, A.U. 1995. Personality, consciousness and communication: intersubject approach and communicative influence.  Psychological communication problems. Мoscow. International pedagogic academy: 216−227.] (in Russian).

Журавлев А.Л. Совместная деятельность как объект социально-психологического исследования // Совместная деятельность: Методо-логия, теория, практика. − Москва: Наука, 1988. − C. 19−36. [Zhuravlyov, A.L. 1988. Mutual cooperation as an object of socio – pedagogical research.  Mutual cooperation. Methodology, theory, practice. Мoscow. Nauka: 19−36.] (in Russian).


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.


ISSN 2306-1472 (Online), ISSN 1813-1166 (Print)

Передплатний індекс 86179

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.

Ulrich's Periodicals DirectoryIndex CopernicusDOAJSSMРИНЦWorldCatCASEBSCOCrossRefBASEDRIVERНаціональна бібліотека ім. ВернадськогоНауково-технічна бібліотека НАУ