PSYCHOLOGICAL FEATURES OF THE BACHELOR'S PERSONALITY IN THE PEDAGOGICAL PROCESS OF QUALITY CONTROL OF FUNDAMENTAL TRAINING
DOI:
https://doi.org/10.18372/2306-1472.15.15347Abstract
Psychological and pedagogical aspects of quality control of fundamental training of bachelors of higher technical school are considered, taking into account the limitation of subjective actions of the teacher on the measurement result, on the one hand, and determination of psychophysiological features of each student, on the other hand. Certain types of quality control of fundamental training of bachelors depending on psychophysiological features of the bachelor's personality are offered.References
Якунин В. А. Педагогическая психология: Учеб, пособие. - С. Пб.: Полиус, 1998. - 639 с.
Підласий І. П. Діагностика та експертиза педагогічних проектів: Навч. посіб. / Міжнар. фонд “Відродження”. - К.: Україна, 1998. - 343 с.
Гиппиус С. В. Тренинг развития креативности. Гимнастика чувств. - С. Пб.: Речь, 2001.- 224 с.
Булах І. Є. Теорія та методика комп’ютерного тестування успішності навчання. Дис.... д-ра пед. наук.-К.: 1995.-430 с.
Чернилевский Д. В., Морозов А.В. Креативная педагогика и психология: Учеб, пособие для вузов: -М.: МГТА. -2001.-301 с.
Неперервна професійна освіта: проблеми, пошуки, перспективи: Монографія / За ред. І. Я. Зязюна / - К.: Віпол, 2000. - 636 с.