Principles of evaluation the probability of finding the quality index on a specified interval

Authors

  • С.Р. Стефанський Кафедра комп’ютерних інформаційних технологій, НАУ

DOI:

https://doi.org/10.18372/2306-1472.25.1213

Abstract

 This article deals with the principles of evaluation the probability of the getting index of quality into the real interval based on the information of the onboard parametrical recorder on the example of the quality index "Speed of take-off from the runway" for the plane Ту-154Б.

References

Малежик А.И. Основы компьютерных технологий оперативного контроля полетов воздушных судов по полетной информации: Монография. – К.: КМУГА, 1996. – 124 с.

Дмитриев В.Ю., Малежик А.И., Остапенко А.С. Некоторые вопросы оценки надежности и качества программного обеспечения обработки полетной информации //Теоретические и прикладные вопросы эксплуатации программного обеспечения АС УВД. – К.:КИИГА, 1988. – С. 75–78.

Малежик О.І., Стефанський С.Р. Технологія оперативного контролю якості зльоту літака за інформацією бортових параметричних реєстраторів // Наука і молодь: Зб. наук. пр. – К.: НАУ, 2003. – №3. – С. 166.

Яцков Н.О. Основы построения автоматизированных систем контроля полетов воздушных судов: Учеб. для вузов граж-данской авиации. – К.: КИИГА, 1989. – 344 с.

Пугачов В.С. Теория вероятности и математическая статистика. – М.: Наука, 1979. – 496 с.

Малежик О.І., Стефанський С.Р., Остапенко О.І. Принципи організації комп’ютерного контролю окремих етапів польотів повітряних суден за інформацією бортових реєстраторів // Вісн. НАУ. – 2004. – №1. – С. 102–105.

Руководство по летной эксплуатации самолета Ту-154Б. – М.:Воздуш. трансп., 1981. – 543 с.

Порядок збирання і практичного використання інформації бортових систем реєстрації на підприємствах цивільної авіації України. Звід авіаційних правил України. – К.,1996. – 109 с.

How to Cite

Стефанський, С. (2005). Principles of evaluation the probability of finding the quality index on a specified interval. Proceedings of National Aviation University, 25(3), 91–94. https://doi.org/10.18372/2306-1472.25.1213

Issue

Section

MODERN AVIATION AND SPACE TEHNOLOGY