Institutional bases of the advertising market

Authors

  • К.В. Кузьменко Кафедра дизайну, НАУ

DOI:

https://doi.org/10.18372/2306-1472.25.1199

Abstract

 The article grounds a necessity of  organizational power of a “contract state” for the introduction and functioning of the norms of market constitution, it consists findings of the investigations of Ukrainian state’s typology. The institutional analysis of budget items has been used for the purpose of estimation the digree of approximation to the model of “contract state”. “Contract” state and the norms of market constitution are the indispensable conditions for the development of advertising market.

References

Экономика: Учеб. – 2-е изд. Перераб. и доп. / Под ред. А.И. Архипова, А.Н. Нестеренко, А.К. Большакова. – М.: ПБОЮЛ М.А. Заха-ров, 2001. – 784 с.

Радаев В.В. Российский бизнес: структура трансакционных издержек // Общественные науки и современность. – 1999. – №:6. – С. 5–13.

Олейник А.Н. Институциональная экономика: Учеб. пособие. – М.: ИНФРА, 2000. – 416 с. – (Сер. «Высш. образование»).

Бове Кортленд А., Аренс Уильям Ф. Современная реклама: Пер. с англ.; Под ред. Н. Фео-фанова. – Тольятти: Изд. Дом Довгань, 1995. – 704 с.

Калягин Г.В. Реклама и потребительский излишек: неоинституциональный подход // Вестн. Моск. ун–та. Сер. 6, Экономика. – 2000. – №6. – С. 46–56.

Бьюкенен Дж. Границы свободы. Между анархией и Левиафаном // Избр. тр. – М.: Тарус Альфа, 1997. – 520 с.

Статистичний щорічник України за 2000 рік: Довідкове вид. / Держкомстат України: За ред. О.Г. Осауленка; Відп. за вип. В.А. Головко. – К.: Техніка, 2001. – 598 с.

Україна в цифрах у 2001 році: Короткий стат. довід. / Держкомстат України: За ред. О.Г. Осауленка; Відп. за вип. В.А. Головко. – К.: Техніка, 2002. – 262 с.

Статистичний щорічник України за 2003 рік: Довідкове вид. // Держкомстат України: За ред. О.Г. Осауленка; Відп. за вип. В.А. Головко. – К.: Техніка, 2004. – 625 с.

Україна в цифрах у 2003 році: Короткий стат. довід. // Держкомстат України: За ред. О.Г. Осауленка; Відп. за вип. В.А. Головко. – К.: Техніка, 2004. – 262 с.

How to Cite

Кузьменко, К. (2005). Institutional bases of the advertising market. Proceedings of National Aviation University, 25(3), 222–226. https://doi.org/10.18372/2306-1472.25.1199

Issue

Section

ECONOMIC DEVELOPMENT STRATEGY