PEDAGOGIC ISSUES FOR TEACHING BUSINESS ENGLISH

Authors

  • T.A. Vakoulenko NAU Institute of the Humanities

DOI:

https://doi.org/10.18372/2306-1472.24.1168

Abstract

 The article dwells upon pedagogical issues for teaching Business English. Considered are the peculiarities of BE syllabus, which depends on the learners’ needs; language proficiency and skills requirements for BE teachers, the balance of training time to be spent on input and output; feedback on learners’ performance, flexibility of the trainer etc.

Author Biography

T.A. Vakoulenko, NAU Institute of the Humanities

Cand. Sci. (Philol.)

References

Rogoff L., Ballenger G. Office Guide to Business Letters, Memos and Reports. – New York: Macmillan, USA, 2001. – 250 p.

King F.W. Ann Cree D. English Business Letters – M.: Высш. шк., 1999. – 191 с.

Альбов А. Письмо зарубежному партнеру. – Л.: Судостроение, 1991. – 132 с.

Brieger N. Teaching Business English Handbook. – York England, York Associates Publications, 1997. – 192 p.

Верховцова О.М. Методично-навчальний посібник з курсу ділової англійської мови для студентів економіки та менеджменту. – К.: Нова кн., 2000. – 132 с.

Лукьянова Н.А. Настольная книга бизнесмена. – М.: ГИС, 2002. – 570 с.

Правдівляний М.Г. Business English: Зб. вправ з ділової англійської мови. – Вінниця: ВДТУ, 2001. – 136 с.

Юршева Л.А. Лексикo-фразеологический аспект воспроизведения в разных регистрах английского языка делового обучения. – М.: Макс Пресс, 2001. – 50 с.

Downloads

How to Cite

Vakoulenko, T. (2005). PEDAGOGIC ISSUES FOR TEACHING BUSINESS ENGLISH. Proceedings of National Aviation University, 24(2), 159–163. https://doi.org/10.18372/2306-1472.24.1168

Issue

Section

PROFESSIONAL EDUCATION