Procedure of taking decisions in intellectual teaching systems with illegible aim functions
DOI:
https://doi.org/10.18372/2306-1472.1.10984Abstract
Considered are structural methods of organization of the process of teaching in the system "operator-simulator". Proposed is a structural model of organization of the process of teaching with the use of algorithms of process analysis. In the given structure of knowledge we construct, on the basis of algorithm, the process of teaching on the given course. The formulation of knowledge presenting trajectory is exercised on the basis of receiving current results of learning the information by the operator. This enables us to give expert essesment of the activity during whole process of learning . This approach allows us to establish feedback in order to connect the trajectory of teachingReferences
Аверкин А.Н., Поспелова Д.А. Нечеткие множества в моделях управления и искусственного интеллекта /Под ред. - М. - Наука, 1986. - 312 с.
Л.С. Демин, Ю.Г. Жуковский, А.П. Семенин и др. Автоматизированные обучающие системы профессиональной подготовки операторов летательных аппаратов / - М.: Машиностроение, 1986.-240 с.
Шибицкая Н. Н. Концептуальные модели управления процессом обучения в системе "оператор - тренажер" // Проблемы авионики: Сб. науч. тр. - К. : КМУГА, 1997, - С. 251 - 257.
Шибицкая Н. Н. Анализ способов приобретения и использования знаний в интеллектуальных обучающих системах //Проблемы авионики: Сб. науч. тр.,- К. : КМУГА, 1997. - С. 243 -250.