Cинергетичний характер архітектурних елементів транспортних мереж промислових зон

Andrey Lyamzin, Marina Khara, Kristina Marintseva

Анотація


Мета: Стійкість потокових процесів в промислових районах знаходиться в прямій залежності від ступеня сінергетичності елементів, що формують архітектуру їх транспортних мереж. Залізничні і автомобільні транспортні мережі в промислових районах більшістю фахівців розглядаються тільки як транспортні магістралі з статичною архітектурою, тоді як це, перш за все, структурно-функціональні елементи, що діють на сінергетичних засадах характерних для промислових районів і роблять істотний вплив як на безпеку навколишнього середовища так і на забезпечення їх життєдіяльності. У багатьох промислових районах транспортні мережі є також історичним пам'ятником архітектурної та інженерної думки. Території уздовж транспортних мереж мають значний містобудівних, архітектурних і історико-культурним потенціалом. Все вище наведене підтверджує необхідність розробки механізму оцінки функціональності існуючої архітектури транспортних мереж промислових районів (АТСПР), заснованого на принципі сінергетики. Методика: Запропонований механізм оцінки функціональності елементів АТСПР характеризуються як синергетичні, базується на електродинамічної моделі керування транспортними потоками і отримала свою назву за аналогією з гравітаційної, в якій зонам вибуття і прибуття відповідають маси тіл, а відстань між зонами - витратам на поїздки. Результати: Підтверджено достовірність робочої гіпотези того, що транспортна мережа промислового району є комбінаторним простором і може бути представлена еквівалентною електродинамічною схемою й розрахована за законами Кірхгофа різними методами електротехніки. Завдяки розробці електродинамічної моделі, що дає оцінку поведінки транспортних потоків в межах транспортних мереж промислових районів, отримана можливість визначити рівень функціональності останніх. Наукова новизна полягає в розробці на основі базових принципів сінергетики електродинамічної моделі, яка визначає функціональність елементів АТСПР. Практична значимість: Застосування теоретичних положень з розділу фізики – електростатики, дозволяє не тільки давати кількісну оцінку транспортних потоків в межах комбінаторного простору транспортної мережі промислових районів, а й давати оцінку функціональності АТСПР.


Ключові слова


архітектура транспортних мереж; каркас транспортних мереж; комбінаторний простір; лінійні елементи транспортних мереж; сінергергетика транспортної сітки

Посилання


Tarhov S.A. Evolyutsionnaya morfologiya transportnyih setey. Smolensk, Universum, 2005, 386 p. (in Russian)

Lyamzin A.O. Mnatsakanyan M.S., Ukrayinskiy E.A. Prikladni sItIlogIstichnI rIshennya v umovah urbanIzatsIYi transportnih merezh miskogo seredovischa. VIsnik Natsionalnogo aviatsiynogo unIversitetu: Naukoemni tehnologiyi. Naukoviy Zhurnal. Kiyiv, NAU, 2014. N3 (23). P. 330 – 335.

Gubenko V.K. City Logistics: implement¬tatsiya paradigmyi kreativnyih logisticheskih tsepey: monografiya. Mariupol, 2015, 493 p.

Lyamzin A.A., Hara M.V. Ravnovesnoe sostoyanie transportnogo sektora v tranzitnoy srede promyishlennogo rayona. Zbirnik naukovih prats Derzhavnogo ekonomIko-tehnologIchnogo univer¬sitetu transportu. SerIya: TransportnI sistemi I tehnologiyu. Kyiv, DETUTU, 2015. Issue. 26-27.

P. 256-261.

Baierlein R. How Entropy Got Its Name. American Journal of Physics. 1992. V. 60. P. 151.

Middleton D., Parker R. Evaluation of Promising Vehicle Detection Systems, Research Report FHWA/TX-03/2119-1, Draft, Texas Transportation Institute, College Station, TX, October 2002


Повний текст: PDF

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.


ISSN 2306-1472 (Online), ISSN 1813-1166 (Print)

Передплатний індекс 86179

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.

Ulrich's Periodicals DirectoryIndex CopernicusDOAJSSMРИНЦWorldCatCASEBSCOCrossRefBASEDRIVERНаціональна бібліотека ім. ВернадськогоНауково-технічна бібліотека НАУ