PEDAGOGICAL FEATURES OF GROUND TRAINING IN COMBAT FLIGHTS OF FUTURE TACTICAL AVIATION PILOTS

Authors

  • Роман Вікторович Невзоров

DOI:

https://doi.org/10.18372/2411-264X.16.14685

Keywords:

battle flight, pedagogical features, the pedagogical system of providing of quality, surface battle studies, tactical aviation

Abstract

In the article that is the publication of separate positions of doctoral dissertation research, authorial conceptual vision of problem of surface studies to battle flights (surface battle studies) of future pilots of tactical aviation is presented. It is important the constituent of professional preparation of soldiery pilots practically was not investigated from positions of professional aviation pedagogics and military pedagogics. Forming primary readiness future of soldiery pilots to own flying studies and implementation of urgent flying tasks, surface studies to battle flights mortgage foundation on the future for effective professional activity. An aim and tasks to the article is a ground of surface studies to battle flights of future pilots of tactical aviation as new separate direction of military pedagogics and selection of him pedagogical features. On the basis of complex of the scientific, special pedagogical and empiric methods, an author examines him as an independent pedagogical construction fundamentally different from methodology of flying studies and  surface preparation to flights. It is suggested to define surface studies to battle flights of future pilots of tactical aviation as a division of military-pedagogical science, that investigates conformities to law of forming on earth of personality, battle activity of that comes true midair and grounds maintenance, forms and methods of the system of surface education, studies and education on the whole future pilots of tactical aviation. Distinguished and reasonable her basic pedagogical features - integration and multilevel character of surface studies to battle flights of future pilots of tactical aviation

References

Гандер, Д. В. (2007). Профессиональная психопедагогика, Москва: Воентехиниздат.

Камінський, В. В. (2016). Повітряні Сили Збройних Сил України: історія створення. Відродження Українського війська: сучасність та історична ретроспектива: збірник матеріалів Міжнародної наукової конференції, 1-2 грудня 2016 р. Київ: НУОУ.

Квятош, Е. П. (2010). Развитие интеллектуальных способностей на основе информационных технологий в профессиональной подготовке военного летчика (кандидатская диссертация). Кубанский государственный университет, Российская Федерация.

Керницький, О. М. (2015). Формування готовності курсантів льотних навчальних закладів до професійної діяльності. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах, 41(94), 155-161.

Лезік, О. В., Самоквіт, В. І. & Шевченко, А. І. (2010). Аналіз можливих дій тактичної та армійської авіації по підрозділах першого ешелону загальновійськового з’єднання в обороні. Системи озброєння і військова техніка, 2(22), 2-9.

Макаров, Р. Н. (2006). Социально-биологическая концепция человека как методологическая основа профессиональной педагогики. Вестник МНАПЧАК, 2(21), 5-14.

Невзоров, Р. В. (2020). До питання наземного навчання бойовим польотам майбутніх льотчиків тактичної авіації. Науковий вісник Льотної академії. Серія: Педагогічні науки. Збірник наукових праць, 7, 67-72. doi:10.33251/2522-1477-2020-7-67-72

Про затвердження Правил польотів державної авіації в повітряному просторі України (2015). Наказ Міністерства оборони України від 9 грудня 2015 р. № 700. Retrieved from http://search.ligazakon.ua

Про Збройні Сили України (1991). Закон України № 1935-XII від 06.12.1991 (із змінами і новими редакціями). https://zakon.rada.gov.ua/laws

Про Стратегію національної безпеки України (2015). Указ Президента України №287/2015 Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 6 травня 2015 року. https://www.president.gov.ua/documents

Савин, В. С. (1995). Авиация в Украине. Очерки истории, Харьков: Основа

Published

2020-06-01

Issue

Section

Статті