ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ ІМІДЖУ МАЙБУТНІХ ПРАКТИЧНИХ ПСИХОЛОГІВ
DOI:
https://doi.org/10.18372/2411-264X.15.14411Ключові слова:
формування іміджу майбутніх практичних психологів, комунікативні здібності, самореалізація, самооцінкаАнотація
У статті висвітлено проблему розвитку іміджу майбутніх практичних психологів. Представлено аналіз теоретичних підходів щодо розуміння поняття імідж, його ролі у структурі професії практичного психолога. Значна увага приділяється порівнянню визначення поняття імідж з точки зору синонімічного, класифікаційного, функціонального, комунікативного, проективного підходів. Розглянуто психологічні особливості які є підґрунтям розвитку іміджу майбутніх практичних психологів, як комунікативні здібності, рівень самореалізації та її тип. Обґрунтовано важливість розвитку професійного іміджу як вагомого чинника конкурентоздатності фахівця на сучасному ринку праці.
У статті описано результати емпіричного дослідження рівня комунікації, тип самореалізації та її рівень у студентів спеціальності «Практична психологія». З метою емпіричного дослідження індивідуально-психологічних особливостей особистості студентів практичних психологів було використано ряд психодіагностичних методик, а саме: для визначення рівня комунікативних здібностей – методика діагностування комунікативних та організаторських здібностей В.В.Синявского и Б.О.Федоришина; для визначення рівня самореалізації - багатовимірний опитувальник самореалізації особистості С.І. Кудинова; для визначення рівня самооцінки – методика діагностики самооцінки Дембо-Рубінштейна.
Для реалізації поставлених завдань було застосовано методи дослідження: аналіз наукових джерел з проблеми дослідження, порівняння теоретичних та експериментальних даних дослідження; а також емпіричний метод: тестування.
Отримані результати свідчать про наявність у студентів - практичних психологів з високим рівнем комунікативних здібностей, гармонійного рівня самореалізації, переважно високого та середнього рівня самооцінки домінуючих індивідулально-психологічних особливостей, а саме: комунікативні здібності, самооцінка, самореалізаціяПосилання
Леонтьев А.Н. (2000). Лекции по общей психологии. Москва.
Allport G. W., (1937). Personality: A psychological interpretation. New York: Henry Holt.
Лебон, Густав. Психологія соціалізму. Полный и точный пер. с фр. 5-го изд. с портр. авт. и перев. его на рус. Изд. Санкт-Петербург, 1908. 376 с.
Boulding K. The Image. Knowledge in Life and Society. Ann Arbor, 1956.
Джи Б. (2000). Имидж фирмы: планирование, формирование, продвижение. Санкт-Петербург : Питер.
Выготский Л. С. (1999). Мышление и речь. Изд. 5, испр. – Издательство «Лабиринт», Москва.
Абдурахманов Р. А. (2008). История психологии: идеи, концепции, направления Учебное пособие. Второе издание стереотипное. Москва : НОУ ВПО Московский психолого-социальный институт.
Леонтьев А. Н. (1979). Психология образа. Вестник МГУ, Серия 14. Психология, № 2, 3–13.
Ананьев Б. Г. (2001). О проблемах современного человекознания. СПб. : Питер (Серия «Мастера психологии»).
Выготский Л.С. (2001). Мышление и речь. Москва : Лабиринт, 2001 – 368 с.