ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ ІМІДЖУ МАЙБУТНІХ ПРАКТИЧНИХ ПСИХОЛОГІВ

Автор(и)

  • Леся Хоменко-Семенова
  • О. Дарійчук

DOI:

https://doi.org/10.18372/2411-264X.15.14411

Ключові слова:

формування іміджу майбутніх практичних психологів, комунікативні здібності, самореалізація, самооцінка

Анотація

У статті висвітлено проблему розвитку іміджу майбутніх практичних психологів. Представлено аналіз теоретичних підходів щодо розуміння поняття імідж, його ролі у структурі професії практичного психолога. Значна увага приділяється порівнянню визначення поняття імідж з точки зору синонімічного, класифікаційного, функціонального, комунікативного, проективного підходів. Розглянуто психологічні особливості які є підґрунтям розвитку іміджу майбутніх практичних психологів, як комунікативні здібності, рівень самореалізації та її тип. Обґрунтовано важливість розвитку професійного іміджу як вагомого чинника конкурентоздатності фахівця на сучасному ринку праці.

У статті описано результати емпіричного дослідження рівня комунікації, тип самореалізації та її рівень у студентів спеціальності «Практична психологія». З метою емпіричного дослідження індивідуально-психологічних особливостей особистості студентів практичних психологів було використано ряд психодіагностичних методик, а саме: для визначення рівня комунікативних здібностей – методика діагностування комунікативних та організаторських здібностей В.В.Синявского и Б.О.Федоришина; для визначення рівня самореалізації - багатовимірний опитувальник самореалізації особистості С.І. Кудинова; для визначення рівня самооцінки – методика діагностики самооцінки Дембо-Рубінштейна.

Для реалізації поставлених завдань було застосовано методи дослідження: аналіз наукових джерел з проблеми дослідження, порівняння теоретичних та експериментальних даних дослідження; а також емпіричний метод: тестування.

Отримані результати свідчать про наявність у студентів - практичних психологів з високим рівнем комунікативних здібностей, гармонійного рівня самореалізації, переважно високого та середнього рівня самооцінки домінуючих індивідулально-психологічних особливостей, а саме: комунікативні здібності, самооцінка, самореалізація

Посилання

Леонтьев А.Н. (2000). Лекции по общей психологии. Москва.

Allport G. W., (1937). Personality: A psychological interpretation. New York: Henry Holt.

Лебон, Густав. Психологія соціалізму. Полный и точный пер. с фр. 5-го изд. с портр. авт. и перев. его на рус. Изд. Санкт-Петербург, 1908. 376 с.

Boulding K. The Image. Knowledge in Life and Society. Ann Arbor, 1956.

Джи Б. (2000). Имидж фирмы: планирование, формирование, продвижение. Санкт-Петербург : Питер.

Выготский Л. С. (1999). Мышление и речь. Изд. 5, испр. – Издательство «Лабиринт», Москва.

Абдурахманов Р. А. (2008). История психологии: идеи, концепции, направления Учебное пособие. Второе издание стереотипное. Москва : НОУ ВПО Московский психолого-социальный институт.

Леонтьев А. Н. (1979). Психология образа. Вестник МГУ, Серия 14. Психология, № 2, 3–13.

Ананьев Б. Г. (2001). О проблемах современного человекознания. СПб. : Питер (Серия «Мастера психологии»).

Выготский Л.С. (2001). Мышление и речь. Москва : Лабиринт, 2001 – 368 с.

Опубліковано

2019-12-01

Номер

Розділ

Статті