PEDAGOGICAL CONDITIONS OF FORMATION OF FUTURE NURSES FOR PROFESSIONAL FULFILLMENT
DOI:
https://doi.org/10.18372/2411-264X.10.12519Keywords:
steps, efficiency, methods, professional self-development, technology training of teachers for professional self-developmentAbstract
The purpose of research is the development; theoretical study and experimental verification of pedagogical conditions of formation of future nurses for professional fulfillment and methods of implementation of these conditions in the course of their professional education in medical colleges According to the subject; objectives; concepts and hypotheses; they are the following research objectives:to analyze the state of the problem of professional fulfillment in philosophical; psychological; pedagogical aspects in the scientific literature; to make a definitive analysis of the concept of "readiness of future nurses for professional self-realization"; to clarify the criteria and levels of this readiness; to define and justify pedagogical conditions and model formation of future nurses for professional fulfillment; to develop a methodology for implementing of pedagogical terms of preparing future nurses to the designated activity and test its effectiveness experimentally; to develop educational materials for students; teachers of medical colleges oncerning training future nurses for professional self- fulfillment.
The hypothesis of the study is the assumption that the level of readiness of future nurses for professional self-fulfillment will increase because of their professional training focus in medical colleges to professional self- fulfillment and is provided by the formation of motivational attitudes of future nurses for professional self-realization with the help of simulation; cognitive activity of students by means of information and communication technologies; by development and implementation of extracurricular activities program in medical college to prepare future nurses for professional self-realization; by the creation of a reflexive-based environment in medical college; by application of methods of formation of readiness of future nurses for their professional self- fulfillment in the educational processReferences
Артемова О. І. Професійна самореалізація особистості в сучасних умовах / О.І. Артемова //Освіта регіону: політологія; психологія; комунікації. – № 1. 2010. http://social-science.com.ua/article/186
Боброва М. П. Дидактическая підготовка педагогических кадров дошкольных учреждений в контексте профессиональнойдеятельности : автореф. дис. … канд. пед. наук : спец. : 13.00.08 / М.П. Боброва. – Барнаул; 1997. – 17 с.
Вонсович В. П. Використання імітаційних технологій і прийомів у навчально-професійній діяльності студентів [Електронний ресурс] / В. П. Вонсович : доступ до матеріалів статті : http://www.nbuv.gov.ua
Гуревич Р. С. Змішане навчання й інноваційні технології підготовки майбутніх фахівців у вищих навчальних закладах / Р.С. Гуревич; М.Ю. Кадемія// Порівняльна професійна педагогіка.– № 1 (Т. 7); 2017 :– Хмельницький : ХНУ; 2017. – С. 106-112.
Демченко І. І. Імітаційне моделювання у квазіпрофесійній підготовці майбутнього вчителя образотворчого мистецтва / І. І. Демченко. http://dspace.udpu.org.ua:8080/jspui/bitstream/6789/639/1/Imitat_modelyvanna.pdf
Крижановська З. Ю. Мотиваційні чинники професійної самореалізації фахівців дошкільних закладів : автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / З.Ю. Крижановська ; Волин. нац. ун-т ім. Лесі Українки. – Луцьк; 2011. – 20 с.
Ляшенко І.В. Формування професійної мотивації студентів до успішної фахової діяльності / І.В. Ляшенко //https://www.narodnaosvita.kiev.ua/?page_id=1076
Маслыко Е. А. Совершенствование межпредметных связей в системеметодической подготовки учителя иностранного языка / Е. А. Маслыко // Методическая підготовка преподавателей иностранных языков : Сб. научн. трудов. – М.; 1989. – С. 88 – 90.
Петрович С. Д. Формування професійної компетентності у майбутніх фахівців з обчислювальної техніки в процесі вивчення спеціальних дисциплін в технічних коледжах: дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / С. Д. Петрович ; Вінниц. держ. пед. ун-т ім. М. Коцюбинського. – Вінниця; 2011. – 255 с.
Пінська О. Професійна мотивація як засіб підвищення ефективності навчальної діяльності студентів / О. Пінська // Проблеми трудової і професійної підготовки. 2009. – Випуск 14. – С. 111-115.