COMPONENT AND STRUCTURAL ANALYSIS OF READINESS FOR PROFESSIONAL SELF-IMPROVEMENT
DOI:
https://doi.org/10.18372/2411-264X.6.10188Keywords:
readiness, components of readiness, criteria of readiness, readiness indicators, professional self-improvement, formation levels, structure of readinessAbstract
The article analyzes the structure of readiness for professional self-improvement and the components offered for structure specification (conative, informative, emotional, strong-willed and other components). Scientific approaches to definition of content structure of readiness for professional self-improvement along with criteria of activity of the person in the process of such readiness formation are described. Attention is paid to the existence of integrated system of knowledge and skills in the process of professional self-improvement realization appropriate for the students of higher educational institutions. Indicators of readiness for formation of the given phenomenon are describedReferences
Абульханова-Славская К. А. Стратегия жизни. – М.: 1991. – 158 с.
Дж. Фэйдимен. Личность: теории, эксперименты, упражнения / Дж. Фейдимен, Р. Фрейджер.- сПб.: Прайм- ЕВРОЗНАК, 2002. – 864 с.
Иммануил Кант. Сочинения в шести томах. Том 2. — М., 1964 – c. 28.
Каган М. С. Человеческая деятельность. - М., Политиздат, 1974. – 328 с.
Карпов А.В., Скитяева И.М. Психология рефлексии. - М.: Институт психологии
РАН, 2002. - 320 с.
Клименко Г. А. / Формирование готовности студентов педагогического вуза к профессиональному самосовершенствованию :автореф. дис. канд. пед. наук: 13.00.08 / Галина Анатольевна Клименко. – Пенза, 2009. – 22 с.Торубара О. М. / Формування готовності у майбутніх вчителів трудового навчання до використання інформаційних технологій / Дис. доктора пед. наук: 13.00.04/ Олексій Миколайович Торубара. – Чернігів, 2009. – 442 с.
Чиж С. Г. / Формування готовності майбутніх учителів-словесників до диференційованого навчання молодших підлітків : автореф. дис. канд. пед. наук: 13.00.04 / Світлана Георгіївна Чиж . – Одеса : Б.в., 2002 . – 20 с.