PROBLEM FORMATION OF PROFESSIONAL AND COMMUNICATIVE COMPETENCE IN DOMESTIC PHILOLOGIST THEORY AND PRACTICE

Authors

  • Н. П. Білоус старший викладач кафедри англійської філології та перекладу Гуманітарного інституту Національного авіаційного університету

DOI:

https://doi.org/10.18372/2411-264X.6.10183

Keywords:

professional competence, professional activity, competency-based approach, translator, communication skills, high professional qualities, aviation industry

Abstract

The article considers the problem of formation of professional and communicative competence which is acquired by philologists. Much attention is paid to the influence of the competency-based approach on the process of training qualified philologists and experts in the field of translation as well as on the development of their communication skills for effective operation in civil aviation

References

Вища освіта України і Болонський процес: навч. посібник /За ред. В.Г.Кременя; авт. кол. М.Ф.Степко та ін. – Тернопіль: Навчальна книга- Богдан, 2004. – 384 с.

Загальноєвропейські Рекомендації з мовної освіти: вивчення, викладання, оцінювання / науковий редактор українського видання доктор пед. наук, проф. С. Ю. Ніколаєва. – К. : Ленвіт, 2003. – -273 с

Зеер Э. Идентификация универсальных компетенций выпускников работодателем / Зеер Э., Заводчиков Д.//Высшее образование в России. – 2007. - №11. – С.39–45.

Зимняя И. А. Ключевые компетенции – новая парадигма результата образования / И.А. Зимняя // Высшее образование сегодня. – 2003. – №5. – С. 34 – 42.

Ковтун О. В. Комунікативний підхід в організації мовної освіти авіаційних операторів / О. В.Ковтун// Наука і освіта. – 2011.- №5 – С.89 – 94.

Модернізація вищої освіти України і Болонський процесс : Євроінтеграція України як чинник соціально-економічного розвитку держави // Вища школа. – 2004. – №2-3. – С.97 – 125

Семигінівська Т. Г. Формування морально-особистісних якостей у майбутніх перекладачів / Т. Г. Семигінівська // Науковий діалог «Схід-Захід» : матеріали II всеукраїнської науково-практичної конференції з міжнародною участю. – Д. : Видавництво «Інновація», 2013. – Ч. 4. – С. 188 – 191.

Сластенин В.А. Концептуальные основы реализации воспитательного потенциала содержания непрерывного педагогического образования / В.А. Сластенин, В.В. Пустовойтов. – М.: МНТУ, 2002. – 64 с.

Issue

Section

Статті