METHODS OF INTERACTIVE TRAINING IN ADVANCED TRAINING OF INFORMATION AND ANALYTICAL LAW ENFORCEMENT AGENCIES OF UKRAINE
DOI:
https://doi.org/10.18372/2411-264X.6.10181Keywords:
military education, interactive training, interactive, information and analytical work, interactive teaching methods, advanced training of law enforcement officersAbstract
The article is devoted to justification of methods of interactive training in advanced training of information and analytical departments of law enforcement agencies of Ukraine. The critical analysis on present theoretical statements on interactive training is given. The analysis of researches suggesting the use of interactive teaching methods in military education is done. The importance of interactive teaching methods in advanced training of information and analytical departments of law enforcement agencies of Ukraine is proved. The methods used in the preparation of such interactive methods of teaching are as following: discussion, role playing and interactive demonstrations. It is proved that the workshops based on interactive teaching methods increase the efficiency of advanced training in information and analytical departments of law enforcement agencies of UkraineReferences
Артюшин Г. М. Педагогічні умови активізації навчально-пізнавальної діяльності курсантів вищих військових навчальних закладів: навч. посіб. / Г. М. Артюшин. – К.: КіВПС, 2000. – 107 с.
Балаев А. А. Активные методы обучения / А. А. Балаев. – М. : Профиздат, 1986. – 95 с.
Вербицкий А. А. Активное обучение в высшей школе: контекстный подход: метод. пособ. / А. А. Вербицький. – М. : Высшая школа, 1991. – 207 с.
Вергасов В. М. Активизация мыслительной деятельности студента в высшей школе / В. М. Вергасов. – К. : Выща школа, 1979. – 216 с.
Дем’янюк Ю. А. Формування професійної компетентності військовослужбовців Державної прикордонної служби України у сфері забезпечення безпеки закордонних дипломатичних установ на засадах інтерактивного навчання [Електронний ресурс] / Ю. А. Дем’янюк //Збірник наукових праць Хмельницького інституту соціальних технологій Університету "Україна". - 2012. - № 6. - С. 51-54. - Режим доступу:http://nbuv.gov.ua/j-pdf/Znpkhist_2012_6_14.pdf.
Дичківська І. М. Інноваційні педагогічні технології : навч. посіб. / І. М. Дичківська. – К. : Академвидав, 2004. – 352 с.
Кларин М. В. Инновации в обучении: метафоры и модели: Анализ зарубежного опыта / М. В. Кларин. – М. : Наука, 1997. – 223 с.
Коротков Е.Н. Активные методы обучения и технологии их применения в учебном процессе высшего военного учебного заведения. / Е.Н. Коротков, Ю.М. Прокофьев. – К.: Издательство КВТИУ, 1988. – 148 с.
Новые педагогические и информационные технологии в системе образования : учеб. пособ. для студ. пед. вузов и системы повыш. квалиф. пед. кадров / Е. С. Полат, М. Ю. Бухаркина, М. В. Моисеева, А. Е. Петров; под ред. Е. С. Полат. – М. : Издательский центр «Академия», 2002. −272 с.
Пометун О. І. та ін. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання: Наук.-метод. посібн./ О. І. Пометун, Л. В. Пироженко. За ред. О. І. Пометун. — К.: Видавництво А.С.К., 2004. — 192 с.
Пузырев Е. В. Психолого-педагогические основы активизации познавательной деятельности курсантов и слушателей / Е. В. Пузырев // Материалы научно-методической конференции училища “Развитие творческого мышления слушателей и курсантов – важнейшая задача профессорско-преподавательского состава”. – К.: КВВАИУ, 1990. – С. 10 – 15.
Пулим В. О. Особливості застосування інтерактивних технологій у навчально-виховному процесі вищих військових навчальних закладів [Електронний ресурс] / В. О. Пулим // Збірник наукових праць Хмельницького інституту соціальних технологій Університету "Україна". - 2011. – № 4. – С. 140 – 143. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/j-pdf/Znpkhist_2011_4_32.pdf.
Смолкин А.М. Методы активного обучения: науч.-метод. пособие. / А.М.Смолкин. – М.: Высш. шк., 1991. – 176 с.
Хуторской А. В. Педагогическая инноватика: учеб. пособие для студ. высш. учеб. заведений / А. В. Хуторской – М.: Издательский центр «Академия», 2008. – 256 с.
Эсаулов А.Ф. Активизация учебно-познавательной деятельности студентов: науч.-метод. пособие. / А.Ф.Эсаулов. – М.: Высшая. школа, 1982. – 223 с.