METHODOLOGICAL APPROACH OF FACTORS OF COMPETITIVENESS OF ECONOMIC POTENTIAL

Authors

  • О.В. АРЕФ’ЄВА Інститут економіки та менеджменту НАУ
  • Т.С. ЗАПОРОЖЕЦЬ ПВНЗ «Європейський університет»

Keywords:

analytical toolkit, methodical approach, the economic potential, enterprise, competitiveness

Abstract

 In this article basic components of competitiveness of machine-building enterprises’s economic potential and also indicators, which determine it forming with using the developed methodological approach have been substantiated.

Author Biographies

О.В. АРЕФ’ЄВА, Інститут економіки та менеджменту НАУ

декан факультету економіки і підприємництва, д.е.н., проф.

Т.С. ЗАПОРОЖЕЦЬ, ПВНЗ «Європейський університет»

аспірант

References

Володькина М.В. Стратегический менеджмент: Учеб. пособие. – К.: Знания-Пресс, 2002. – 149 с.

Коршунов В. И. Механизм маркетингових исследований рынка. – Х: Основа, 2000. – 352 с.

Отенко И.П. Методологические основы управления потенциалом предприятия. Научное издание. – Харьков: Изд-во ХНЭУ, 2004. – 216 с.

Гибсон Дж. Л., Иванцевич Д.М., Донелли Д.Х. – мл. Организации: поведение, структура, процессы: Пер. с англ. – 8-е изд. – М: ИНФРА-М, 2000. – 662 с.

Дафт Р. Менеджмент. – СПб.: Издательство «Питер», 2000. – 832 с.

Колпаков В.М. Теория и практика принятия управленческих решений: Учеб. пособие. – К.: МАУП, 2000. – 256 с.

Юкаева В.С. Управленческие решения: Учеб. Пособие. - М.: Аудит, Издательский дом «Дашков и КО», 1999. - 292 с.

Аникеев С.Н. Методика розработки плана маркетинга: Сер. «Практика маркетинга» (Издание 2-е, дополненое). – М.: Формула, «Информ-Студио», 2006. – 128 с.

Issue

Section

ECONOMY