МОТИВАЦІЙНИЙ МЕХАНІЗМ ПІДПРИЄМНИЦТВА В УМОВАХ МОДЕРНІЗАЦІЇ НАЦІОНАЛЬНОЇ ЕКОНОМІКИ

Автор(и)

  • О. О. ЦИПЛІЦЬКА ДУ «Інститут економіки та прогнозування НАН України»

Ключові слова:

мотиваційний механізм, модернізація економіки, підприємництво, цінності, держава, інститут

Анотація

Розкрито структуру мотиваційного механізму підприємництва, спрямованого на забезпечення модернізації національної економіки. Визначено складові мотиваційного комплексу підприємницької діяльності – потреби, інтереси, цінності, мотиви та стимули, уособлені в соціальних та економічних інститутах, та їх сутність. Окреслено межі впливу державних та недержавних інститутів на формування моделі поведінки підприємців, що відповідає цілям модернізаційних перетворень. Обґрунтовано напрями державної економічної політики, її інструменти та важелі, що забезпечують додаткові стимули для підприємницької діяльності.

Біографія автора

О. О. ЦИПЛІЦЬКА, ДУ «Інститут економіки та прогнозування НАН України»

к.е.н., доцент, науковий співробітник відділу промислової політики

Посилання

Доброгорська О. В. Мотиваційний механізм сприяння підприємницькій діяльності представників середнього класу / О.В. Доброгорська // Персонал. – 2006. - №8. – С. 78-82.

Державна служба статистики України [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://www.ukrstat.gov.ua

Про стан та перспективи розвитку підприємництва в Україні: національна доповідь // Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва. – Київ, 2009. – 180 с.

Притула О.В. Ефективність використання мотиваційних механізмів у сфері підприємництва: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. екон. наук: спец. 08.06.02 – підприємництво, менеджмент та маркетинг / О.В. Притула. – Львів, 2001. – 18 с.

Осецький В. Трансмісійний механізм циклічності інноваційного розвитку економіки / Валерій Осецький, Володимир Поліванов // Економічний часопис Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. – 2016. – №1. – С. 24-30

Спивак В. Корпоративная культура / В. Спивак. СПб: Питер, 2001. – 352 с.

Єршова Л. Від купця – до підприємця: трансформація цінностей української економічної еліти в ХІХ – на початку ХХ століття / Л. Єршова // Науковий вісник Інституту професійно-технічної освіти НАПН України. 2018, №5. С. 154-161

Фуруботн Э.Г. Институты и экономическая теория: достижения новой институциональной экономической теории / Э.Г. Фуруботн, Р. Рихтер. Пер. с англ.; под ред. В.С. Катькало, Н.П. Дроздовой. – СПб: Изд-й дом С.-Петерб. гос. ун-та, 2005. – 702 с.

Локк Дж. Сочинения: в 3-х т. Т.3 / Джон Локк. – М.: Мысль, 1988. – 668 с.

Liakhovets O. Tax Incentives Effectiveness for the Innovation Activity of Industrial Enterprises in Ukraine / O. Liakhovets // Economics&Sociology. Vol.7, No.1, 2014. – P. 72-84

Институциональные проблемы эффективного государства / Под ред. В. Дементьева, Р. Нуреева. – Донецк: ДонНТУ, 2011. – 372 с.

Економічна безпека держави / за заг. ред. д.е.н., проф., члена-кореспондента НАН України О.С. Власюка, д.е.н., проф. А.І. Мокія. – Львів: Апріорі, 2013. – 836 с.

Опубліковано

2019-11-12

Номер

Розділ

Статті