ДОСЛІДЖЕННЯ СТЕХІОМЕТРИЧНОЇ СУМІШІ «ПОВІТРЯ‒ПАЛИВО» ОРГАНІЧНИХ СПОЛУК. ЧАСТИНА 1. АЛКАНИ

Автор(и)

  • А. О. Запорожець

DOI:

https://doi.org/10.18372/2310-5461.22.6803

Ключові слова:

горіння, оптимізація, коефіцієнт надлишку повітря, паливо, алкани, стехіометрична суміш

Анотація

Розглянуто особливості отримання та застосування стехіометричних сумішей «повітря–паливо» органічних вуглеводнів. Мета роботи — встановити закономірності формування стехіометричних сумішей «повітря-паливо» для перших десяти членів гомологічного ряду алканів (метана, етана, пропана, бутана, пентана, гексана, гептана, октана, нонана, декана). Проаналізовано хімічні та фізичні властивості алканів, що впливають на формування оптимальних паливних сумішей. Показано залежності зміни використаної маси повітря від коефіцієнта надлишку повітря при горінні ідеально чистих паливних матеріалів. Відображені точні масові значення співвідношення «повітря–паливо» для формування стехіометричних сумішей алканів. Встановлено факт зниження оптимально необхідної маси повітря для формування паливних сумішей у разі збільшення гомологічіної різниці алканів. Результати дослідження можуть бути застосовані для регулювання режимів горіння в двигунах внутрішнього згоряння автомобілів, топках котлоагрегатів та побутових приладах, що використовують газоподібні та рідкі вуглеводні (алкани).

Посилання

D’Alleva B. A. Procedure and Charts for Esti-mating Exhaust Gas Quantities and Compositions. — General Motors Research Laboratories Report, GMR 372, May 15, 1960.

Spindt R. S. Air Fuel Rations form Exhaust Gas Analysis. — SAE 650507, Society of Automotive Engineers, 1965.

Holl W. H. Variables for Emission Test Data Analysis. — Paper 730533, Society of Automotive Engineers, 1973.

Simons W. BerechnungenzurBestimmung der LuftzahlbeiOttomotoren. — MTZ Motortechnische-Zietschrift, № 46. — 1985. — P. 257–259.

Brettschneider J. Berechnungdes Luftver hält nisses λ von Luft-Kraftstoff-Gemischen unddes Einflussesvon Meßfehlernauf λ. —Bosch Technische Berichte, № 6. — 1979. — P. 177–186.

Patent № 5585547USA, IPCG01N 27/26. Oxygen sensor probefor boiler / Ki S. Kim, Han S. Song, Geun C. Yum, Dae J. Ko (Rep. of Korea) — № 369537; fil. 5.01.1995; publ. 17.12.1996. — 8 p.

Patent № 7756591B2 USA, IPC G05B 13/02. Systemforoptimizing oxygen in a boiler / J. Jia, S. Piche, H. Beaver (USA) — №11/680084; fil. 25.04.2006; publ. 13.07.2010. — 22 p.

Patent № 8230825B2 USA, IPCF22B 37/42. Boiler controlsystem / Warren G. Knorr, Jr (USA) — № 12/045,294; fil. 10.03.2008; publ. 31.07.2012. — 14 p.

Patent № 6209385B1 USA, IPC G01M 15/00. Method and system for determining air/fuel ratio of an engine’s combustion process from its exhaust emis-sions / William M. Silvis, Ann Arbor (USA) — № 08/671,516; fil. 27.06.1996; publ. 3.04.2001. — 11 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

20.06.2014

Номер

Розділ

Авіаційна хіммотологія