МЕТОДИКА ДОСЛІДЖЕННЯ МНОЖИННОГО ВТОМНОГО ПОШКОДЖЕННЯ ЗРАЗКІВ З ОТВОРАМИ

Автор(и)

  • Є. В. Каран

DOI:

https://doi.org/10.18372/2310-5461.21.6074

Ключові слова:

множинне втомне пошкодження, концентратори напруження, втомні тріщини, поява та ріст тріщин, коефіцієнт інтенсивності напруження, експериментальний зразок

Анотація

Авіаційні конструкції піддаються циклічним навантаженням, унаслідок біля концентраторів напруження (отворах під заклепку) виникають і розвиваються втомні тріщини. Розвиток втомних тріщин сприяє зниженню залишкової міцності конструкції і в подальшому її руйнуванню. У даній роботі розглянуто питання вибору зразка для оцінювання множинного втомного пошкодження, методику свердління отворів під заклепку, кріплення зразка на випробувальній машині, а також обробка результатів, отриманих з експерименту. Отримано дані для збільшення тріщин в авіаційному сплаві Д16АТ. Визначено коефіцієнти С і n рівняння Періса, які характеризують властивості матеріалу. Побудовано залежність швидкості збільшення тріщини від коефіцієнта інтенсивності напруження (КІН). Визначено швидкість збільшення тріщин і кількість циклів до появи тріщини заданої довжини. За експериментальними даними отримано прогноз збільшення втомних тріщин.

Посилання

“Aircraft Accident Report — Aloha Airlines Flight 243, Boeing 737-200, N73711, near Maui, Hawaii, April 1988,” NTSB/AAR-89/03, National Transportation Safety Board, Washington, D. C., June 1989.

Mayville R. A., Warren T. J. A laboratory study of fracture in presence of lap splice multiple site damage. S. N. Atluri, S. G. Sampath, P. Tong. Eds, Structural integrity of aging airplanes. — Berlin Heidelberg. — 1991. — Р. 263– 273.

Shuxiang Guo. A study on the stress intensity factors of a finite plate with multiple elliptical holes and cracks / Guo Shuxiang, Xu Xiwu. Acta mechanica solida sinica. — Vol. 26, No. 3. — 2005. — Р. 351–358.

Dazhao Y.U. CHEN Yueliang, YU Zhangyan. Finite element analysis of SIF of flat MSD panels with a number of collinear holes. Journal of naval aeronautical engineering institute. — Vol. 21, No. 2. — 2006. — Р. 561–565.

Xue Xiaofeng. Research on the plant multiple cracks stress intensity factors based on stochastic finite element method / Xiaofeng Xue, Yunwen Feng, Zhongwei Ying // Chinese Journal of Aeronautics. — Vol. 22. — 2009. — Р. 257–261.

Королев И. К. Численное моделирование на-копления повреждений и развития усталостной трещины в упругих материалах / И. К. Королев, С. В. Петинов, А. Б. Фрейдин // Вычислительная механика сплошных сред. — 2009. — Т. 2, № 3. — С. 34–43.

Ren Keliang. Fatigue propagation analysis of three-dimensional widespread cracks. Acta aeronautica et astronautica sinica / Keliang Ren, Guozhi Lu. —Vol. 30, No. 3. — 2009. — Р. 462–467.

Xuezhou Nie. Test verification approach of stress intensity factor for multiple site cracks of stiffened panel / Nie Xuezhou, Wang Zhizhi and Chen Li // Chinese Journal of Mechanical Strength. — Vol. 26, No. S. — 2004. — Р. 301–303.

He Yuting. Research on crack growth of multiple-site damage structure / Yuting He, Teng Zhang, Ronghong Cui // 28th international congress of the aeronautical sciences, Icas-2012. — Р. 1–8.

Карускевич М. В. Оптичний контроль нако-пиченого втомного пошкодження / М. В. Каруске-вич, Д. М. Костенюк, Є. В. Каран // Вісник НАУ. Київ. — 2009. — №2. — С. 48–51.

##submission.downloads##

Опубліковано

2014-03-28

Номер

Розділ

Транспортні системи