Аналіз методів формування вимірювальних сигналів для контролю систем навігації та управління рухом засобів водного транспорту

Автор(и)

  • О. А. Дакі Державний університет інфраструктури та технологій
  • В. В. Штрибець Державний університет інфраструктури та технологій
  • А. О. Трофіменко Державний університет інфраструктури та технологій

DOI:

https://doi.org/10.18372/2310-5461.41.13534

Ключові слова:

метод, вимірювальний сигнал, контроль, системи управління та навігації рухом, засоби водного транспорту, технічний стан

Анотація

У статті наведено результати аналізу існуючих методів формування вимірювальних сигналів для контролю технічного стану систем і комплексів навігації та управління рухом морських суден на прикладі радіотехнічних систем.

Результати аналізу методів формування вимірювальних сигналів для контролю технічного стану систем і комплексів навігації та управління рухом морського транспорту, існуючих методів синтезу вимірювальних сигналів дозволили визначити їх недоліки та обґрунтувати наукову проблему контролю технічного стану систем і комплексів навігації та управління рухом морського транспорту при обслуговуванні за фактичним станом.

Обґрунтовано необхідність впровадження для визначення технічного стану систем і комплексів навігації та управління рухом морських суден засобів синтезу полігармонійних вимірювальних сигналів з поліпшеними характеристиками. Серед певної низки переваг від використання таких сигналів найбільш суттєвими є значне скорочення часу, що виділяється на проведення вимірювання параметрів, збільшення міжповірочних інтервалів, підвищення точності відтворення форми сигналу, підвищення перешкодостійкості та точності визначення параметрів радіотехнічних систем спеціального призначення, що контролюються, тобто підвищення достовірності контролю їх технічного стану.

Результати роботи дозволять розв’язати наукову проблему забезпечення достовірності контролю технічного стану систем і комплексів навігації та управління рухом морських суден при оптимальних часових характеристиках для забезпечення своєчасності та оперативності визначення можливих відмов при їх експлуатації та обслуговуванні за фактичним станом.

Тому пропонується використання полігармонійних вимірювальних сигналів для автоматизації процесу контролю технічного стану систем і комплексів навігації та управління рухом морських суден.

Посилання

Концепція розвитку транспортно-дорож-нього комплексу України на середньостроковий період та до 2020 року. Міністерство транспорту України. Київ. 2001. 210 с.

Богомья В. І., Давидов В. С., Доронін В. В., Пашков Д. П., Тихонов І. В. Навігаційне забезпе-чення управління рухом суден. К. : ДВВП «Ком-пас». 2012. 336 с.

Кудрицька Н. В. Транспортнодорожній комплекс України: сучасний стан, проблеми та шляхи розвитку: монографія. К. : НТУ, 2010. 338 с.

Гаскаров Д. В., Голинкевич Т. А., Мозга-левский А. В. Прогнозирование технического со-стояния и надежности радиоэлектронной аппара-туры. Сов. радио.1974. 224 с.

Богомья В. І., Єлєазаров О. П., Павленко М. А., Тимочко О. І., Тимощук О. М.: за заг. ред О. М. Тимощук. Основи технічної експлуатації авто-матизованої системи управління судном: підруч-ник для студентів вищих навчальних закладів. К.. 2018.

с.

Богомья В. І., Горбань А. В., Павленко М. А., Тимочко О. І., Тимощук О. М.: за заг. ред. О. М. Тимощук. Особливості системного підходу до вирішення наукових завдань експлуатації суд-нового обладнання. К., 2018. 305 с.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Електроніка, телекомунікації та радіотехніка