Еволюційний підхід до управління життєвим циклом знання-ємних бізнес-процесів

Автор(и)

  • О. В. Чала Харківський національний університет радіоелектроніки

DOI:

https://doi.org/10.18372/2310-5461.33.11559

Ключові слова:

знання-ємний бізнес-процес, інтелектуальний аналіз процесів, процесне управління, життєвий цикл

Анотація

У статті запропоновано підхід до управління життєвим циклом знання-ємних бізнес-процесів, що поєднує каскадну та еволюційну стратегії з урахуванням рівня зрілості таких процесів. Даний підхід базується на розробленому принципі еволюційного управління життєвим циклом знання-ємних бізнес-процесів. Принцип еволюційного управління життєвим циклом знання-ємних бізнес-процесів полягає в поєднанні цілеспрямованого удосконалення такого процесу шляхом доповнення його рівня знань під час виконання контекстно-орієнтованими правилами та обмеженнями запуску послідовностей дій, які отримані в результаті екстерналізації персональних знань та досвіду, що були використані виконавцями при управлінні ЗБП, а також реінжинірингу ЗБП у випадку недосягнення при удосконалені процесу заданих показників ефективності. Це дає можливість сформувати методологічні основи для автоматизації безперервного поліпшення знання-ємних бізнес-процесів шляхом включення до моделі екстерналізованих знань виконавців , а також перепроектування цих процесів в умовах кардинальної зміни апріорно визначених вимог.

Біографія автора

О. В. Чала, Харківський національний університет радіоелектроніки

канд. ек. наук, доц.

Посилання

Vom Brocke J. Handbook on Business Process Management 1. Introduction, Methods, and Informa-tion Systems / J. Vom Brocke, M. Rosemann. — Springer-Verlag Berlin Heidelberg, 2015. — 709 p. doi:10.1007/978-3-642-45100-3 (eng).

Weske М. Business Process Management: Con-cepts, Languages, Architectures / M. Weske. — 2nd ed. — Presented at Springer-Verlag Berlin Heidelberg, 2012. — 403 p. doi.org/10.1007/978-3-642-28616-2_2 (eng).

Gronau N. A. Proposal to Model Knowledge in Knowledge-Intensive Business Processes / N. Gronau, C. Thim, A.Ullrich, G. Vladova, E. Weber // BMSD 2016. 20–22 June, Rhodes, Greece. Volume 16. — Р. 98–103 doi.org/10.5220/0006222600980103 (eng).

Langley G. J., Moen, R. D., Nolan, K. M., Nolan, T. W., Norman, C. L., Provost, L. P., The Improvement Guide: A Practical Approach to Enhancing Organizational Performance. — Jossey-Bass, 2009. — 512 р. ISBN: 9780470192412 (eng).

Qingyu Zhang, Mei Cao, Business process reengineering for flexibility and innovation in manu-facturing/ Qingyu Zhang, Mei Cao // Industrial Man-agement & Data Systems. — 2002. — Vol. 102 Iss: 3, Р. 146–152 doi: 10.1108/02635570210421336 (eng).

Van der Aalst W. M. P. Process Mining: Dis-covery, Conformance and Enhancement of Business Processes / W. M. P. Van der Aalst. — Springer Berlin Heidelberg, 2011. — 352 p. doi:10.1007/978-3-642-19345-3 (eng).

Van der Aalst W. M. P. Process Mining in the Large: A Tutorial / W. M. P. Van der Aalst // Business Intelligence. — Springer Science + Business Media, 2014. — P. 33–76. doi:10.1007/978-3-319-05461-2_2

Bayona Luz Sussy, Process Deployment in a Multi-site CMMI Level 3 Organization: A Case Study/ Bayona Luz Sussy, Calvo-Manzano Jose Antonio, Cu-evas Gonzalo, San Feliu Tomás,Sánchez Angel // Computer and Information Science, Series Studies in Computational Intelligence. — 2008. — Volume 131, Р. 147–156 doi 10.1007/978-3-540-79187-4_13 (eng).

Левыкин В. М. Выделение контекстно-процедурных зависимостей знание-ёмкого бизнес-процесса на основе анализа логов // В. М. Левыкин, О. В. Чалая // Технологический аудит и резервы производства. — 2016. — № 6/1(32). — С. 43–49. DOI: 10.15587/2312-8372.2016.86220.

Bhattacharya K. Artifact-centered operational modeling: Lessons from customer engagements / K. Bhattacharya, N. S. Caswell, S. Kumaran, A. Nigam, F. Y. Wu // IBM Systems Journal. — 2007. — Vol. 46, № 4. — P. 703–721. doi:10.1147/sj.464.0703 (eng).

##submission.downloads##

Опубліковано

06.03.2017

Номер

Розділ

Системи управління