Robust parametrical optimization of the digital control systems of the stratospheric airships
DOI:
https://doi.org/10.18372/2073-4751.2.11600Abstract
The paper is devoted to the parametric optimization of the digital flight control systems from the viewpoint of achieving necessary compromise between their robustness and performance specifications This compromise could be reached by using modem approach of multi-model H2/H- robust optimization for discrete control systems. Its efficiency is illustrated by the example of digital flight control of the airship
References
A. A. Tunik, І. К. Ahn, Н. Ryu, С. Н. Lim, Н. С. Lee. Platform Airship’s Robust Stabilization in Stochastic Atmosphere. Proceedings of the KSAS Fall Annual Meeting, 2001, Sejong Univ., Seoul, pp.293-299.
M. Marushani et al. Design of Tracking and Control System for Stratospheric Platform Airstrip Flights. AIAA 14th Lighter-Than- Air Technical Committee Convention and Exhibition. Akron,USA, July 16, Session 2, 2001.
E. Schoemig, M. Sznaier. Mixed H/HL, Control of Multi-model Plants. Journal of Guidance, Control and Dynamics, No.3, May-June, 1995, p.p. 525-531.
Nagabhushan B. L. Control Configuration of a Relaxed Stability Airship. Journal of Aircraft. - vol. 28. - No.9. - 1991. -pp.558-563.
Nagabhushan B. L. and Faiss, G. D. Thrust Vector Control of a V/STOL Airship. Journal of Aircraft, vol. 21. - No.6. - 1984. -pp.408-412.
Cook M. V. Stability and Control. In the book: "Airship Technology," edited by G.A. Khoury and J.D. Gilett, Cambridge University Press, 1999, pp. 73-106.
K. Harada, K. Eguchi, T. Suzuki. A Design Approach to Power System of Stratospheric Platform AirsMp. AIAA 14th Lighter-Than- Air Technical Committee Convention and Exhibition. Akron,US A, July 16, Session 3, 2001.
E. de Paivaet et al. An H2 / HM PID Heading Controller for AURORA-1 Semi-Autonomous Robotic Airship. AIAA th 14 Lighter-Than- Air Technical Committee Convention and Exhibition. Akron,USA, Session 2, 2001.
D. McLean. Automatic Flight Control Systems. Prentice Hall Inc., Englewood Cliffs, 1990.-593 p.
A. A. Tunik, E. A. Abramovich. Parametric robust optimization of the digital flight control systems. Вісник НАУ, .№2, 2003.-C. 31-37.
Downloads
Issue
Section
License
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).