THE PROBABILITY DENSITY LOCATION OF LIGHT AIRCRAFT WITHIN AIRPORT AND THEIR DISTRIBUTION FROM RUNWAY
DOI:
https://doi.org/10.18372/2306-1472.49.93Keywords:
aircraft accident, airport, crash, distribution, landing, landing overrun, light aircraft, probability density, public safety zone, runway, take-off, take-off overrun, third party risk, undershoot, veeroffAbstract
The accident locations of light aircraft with take-off weight less 4 tones were collected. Statistical datawere taken from ADREP (ІСАО), NTSB, ALPA, Aіrclaіms, CAA-UK, ASRS, AІDS databases for 30 year period. Dynamics of accident rate was represented for light aircraft in republics of participants
Agreement of civil aviation (including Ukraine) for period from 1982 to 2009. Distributions of location of
the light aircraft accident from runway end were determined. Bivariate and three-dimensional distributions
of location of light aircraft accident within airports were found
References
Состояние безопасности полетов в гра-
жданской авиации государств-участников
соглашения о гражданской авиации и об ис-
пользовании воздушного пространства за де-
сятилетний период 1992-2001 гг.: доклад
Межгосударственного авиационного коми-
тета // МАК. – Режим доступу:
Состояние безопасности полетов в гра-
жданской авиации государств-участников
Cоглашения о гражданской авиации и об ис-
пользовании воздушного пространства в
г.: доклад Межгосударственного
авиационного комитета // МАК. 2005. –
с.
Состояние безопасности полетов в гра-
жданской авиации государств-участников
Cоглашения о гражданской авиации и об ис-
пользовании воздушного пространства в
г.: доклад Межгосударственного авиа-
ционного комитета // МАК. 2010. – 48 с.
An enhanced method for the calculation of
third party risk around large airports with
application to Schiphol / A.J. Pikaar, C.J.M. de
Jong and J. Weijts. – NLR-CR-2000-147. –
, April. – 104 p.
Государська І.Л. Рекомендації щодо до-
тримання вимог зон громадської безпеки в
околиці аеропорту / І.Л. Государська // Віс-
ник НАУ. – 2010. – № 4. – С. 130–135.