Новий метод ранжування заходів зниження шуму транспортних потоків

Автор(и)

  • Yulia Shevchenko National Aviation University

DOI:

https://doi.org/10.18372/2306-1472.56.5441

Ключові слова:

методи зниження шуму, ранжування, транспортні потоки

Анотація

Досліджено актуальну проблему оцінювання ефективності методів зниження шуму від автомобільного транспорту. На основі проведеного математичного моделювання отримано значення акустичної ефективності кожного з досліджуваних методів з урахуванням їх економічної ефективності. Запропоновано математичну модель ранжування заходів зниження шуму транспортних потоків із використанням ентропійного методу. На основі даних серії експериментальних досліджень розроблено емпіричні залежності ефективного часу звучання для автомобілів різних категорій. Отримані залежності використано в математичній моделі ранжування заходів зниження шуму. Оцінено внесок кожного з методів у загальне зниження шуму. Показано, що важливим параметром є задане зниження шуму, якого необхідно досягнути описаними методами. Значення зниження шуму враховано для ряду положень приймачів. Змодельовано зону житлової забудови, коли ефективність методів залежить від взаємного розташування лінії джерела шуму та приймача, наприклад, для вікон різних поверхів

Біографія автора

Yulia Shevchenko, National Aviation University

Shevchenko Yulia. Postgraduate Student. Junior Researcher.

Labor Precaution Department, National Aviation University, Kyiv, Ukraine.

Education: National Aviation University, Kyiv, Ukraine (2009).

Посилання

Didkovskii, V.S.; Akymenko, V.I.; Zaporozhets, O.І. 2001. Fundamentals of Acoustic Ecology. Kirovograd, Impeks LTD. 520 p. (in Ukrainian).

GOST 22283-88. The noise of aircraft. Permissible noise levels in residential areas and methods of measurement. Intr. 22.12.1988. Мoscow, Izdatelstvo Standartov, 1989. 15 p. (in Russian).

GOST 31330.1-2006 (ISO 11819-1:1997). Noise. Assessing the impact of road surface on traffic noise. Part 1. Statistical method. Intr. 01.06.2007. Мoscow, Standartinform, 2007. 43 p. (in Russian).

Gundogdu, O.; Gokdag, M.; Yuksel, F. 2005. A traffic noise prediction method based on vehicle composition using genetic algorithms. Applied Acoustics. 66: 799–809.

Imelbaiev, S.S.; Shmulian, B.L. 1978. Stochastic simulation of communication systems. In the book А.J. Viliams Entropy methods for modeling complex systems. Мoscow, Nauka: 170–233 (in Russian).

Kang, Jian. 2006. Urban Sound Environment. London, Taylor & Francis. 304 p.

Maier, V.V. 1975. City planning measures against noise. Moscow, Stroyizdat. 215 p. (in Russian).

Rahmani, S.; Mousavi, S.M.; Kamali, M.J. 2011. Modeling of road-traffic noise with the use of genetic algorithm. Applied Soft Computing. 11: 1008–1013.

Samoiliuk, E.P. 1975. Noise control in urban development. Kyiv, Budivelnyk. 128 p. (in Russian).

Shevchenko, Y.S. 2010. Analysis of acoustic screens efficiency calculation formulas in urban environment. Visnyk National Aviation University. N 4 (45): 9499 (in Ukrainian).

Shevchenko, Y.S. 2011. Urban traffic noise modeling. Proceedings of X international scientific-technical conference “AVIA-2011”, April,19-21 2011. Abstract. Vol.4. Кyiv, National Aviation University: 27.427.7 (in Ukrainian).

Shevchenko, Y.S.; Beregovyi, О.М.; Parashchanov, V.G. 2012 Modeling of building façade impact on the formation of sound field. Visnyk National Aviation University. N 1 (50): 242247 (in Ukrainian).

Viliams, А.J. 1978. Entropy methods for modeling complex systems. Мoscow, Nauka. 248 p. (in Russian).

Zaporozhets, O.; Tokarev, V.; Attenborough, K. 2011. Aircraft Noise. Assessment, prediction and control. London, Spon Press. 414 p.

Downloads

Як цитувати

Shevchenko, Y. (2013). Новий метод ранжування заходів зниження шуму транспортних потоків. Вісник Національного авіаційного університету, 56(3), 105–111. https://doi.org/10.18372/2306-1472.56.5441

Номер

Розділ

Охорона навколишнього середовища