Investigation of possible control options lateral movement of military transport aircraft on the landing stage monocargo
DOI:
https://doi.org/10.18372/2306-1472.30.1416Abstract
A рossibiliti of pilotage of moment parameters ot military-transport aircraft on the stage of monocargo landing is being examined. Fully mathematic noneline model of the aircraft wilh consideration of the influence of monocargo onto the cargo cabin floor has been specified. Mathematic modelling of monocargo landing process by stabilisation of given route of the aircraft under normal and turbulent air conditions has been made.
References
Краснов А.Б. Авиация в миротворческих операциях // Военная мысль. –1999. – №4. – С. 29–34.
Хлоп’ячий В.А. Нелінійна модель подовжнього руху системи “ВТЛ+вантаж“ на етапі десантування моно-вантажу порівнянної маси //Зб. наук. пр. КІ ВПС. – К.: КІ ВПС, 1999. – Вип. 6. – С. 168–177.
Асланян А.Е. Системы автоматического управления полетом летательных аппаратов. Ч. 1. – К.: КВВАИУ, 1984. – 435 с.
Самойленко О.В. Синтез законів управління рулем висоти та інтерцепторами військовотранспортного літака на режимі десантування надважкого монован-тажу // Зб. наук. пр. – К.: НЦ ПС ЗСУ. – 2004. – №.7 – С. 207–210.
Асланян А.Е., Казмірчук А.В., Куран А.Г. Синтез бічного каналу системи автоматичного керування багатоцільовим дистанційно пілотованим літальним апаратом //Зб. наук. пр. КІ ВПС. – 2000. – Вип. 2(20). – С. 41–46.