Питання оптимізації правового регулювання сертифікації повітряних суден авіації загального призначення: вітчизняний та зарубіжний досвід
DOI:
https://doi.org/10.18372/2306-1472.72.11993Ключові слова:
авіація загального призначення, мала авіація, повітряне судно, надлегке повітряне судно, правове регулювання авіації загального призначення, сертифікація, ультралайтАнотація
Мета: виявити напрямки оптимізації правового регулювання сертифікації повітряних суден авіації загального призначення, шляхом проведення компаративного аналізу правил, процедури та суб’єктів реєстрації цивільних повітряних суден та дозвільної системи в Україні, США, а також у країнах Європейського співтовариства. Виявлення чинників, що стримують розвиток АЗП в Україні та надання пропозиції щодо удосконалення правового регулювання сертифікації повітряних суден авіації загального призначення. Методи дослідження: використання системного підходу та компаративного методу дозволило виявити основні напрямки оптимізації правового регулювання сертифікації повітряних суден авіації загального призначення України, ґрунтуючись на досвіді провідних країн світу. Результати: в статті увага акцентується на недоліках правового регулювання вітчизняної авіації загального призначення, зокрема, законодавчій невизначеності поняття авіації загального призначення, що обмежує її розвиток у напрямку реалізації як комерційної та суттєво звужує спектр можливостей для її суб’єктів, а також робить цей сектор авіації економічно непривабливим. Суттєво ускладнює правове регулювання відсутність розгалуженої класифікації повітряних суден, яка б враховувала розміри повітряного судна, потужність двигуна, умови злету та посадки, дальність польотів, вантажопідйомність та інше. Питання оптимізації правового регулювання сертифікації повітряних суден авіації загального призначення стосуються спрощення процедури сертифікації для надлегких повітряних суден, ґрунтуючись на досвіді США, Канади, а також деяких країн Європи. Обговорення: автори пропонують шляхи оптимізації правового регулювання сертифікації повітряних суден авіації загального призначення України.
Посилання
Zuieva V., Cherevatiuk V. (2014) Pravove rehuliuvannia aviatsii zahalnoho pryznachennia v Ukraini: suchasni problemy ta perspektyvy rozvytku. Naukovi pratsi Natsionalnoho aviatsiinoho universytetu. Ser: Yurydychnyi visnyk «Povitriane i kosmichne pravo»: zb. nauk. prats., No. 4(34), pp. 11-16.
The Verkhovna Rada of Ukraine (2012), The Law of Ukraine «The Air Code», available at: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/3393-17 (Accessed 19 May 2011).
The Verkhovna Rada of Ukraine (2012), The Law of Ukraine “On the State Program of Aviation Security of Civil Aviation”, available at: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1965-19 (Accessed 21 March 2017).
The State Air Service of Ukraine (2005), The Order of the State Service of Ukraine on Surveillance of Aviation Security Assurance, available at: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/z1357-05 (Accessed 25 October 2005).
The State Air Service of Ukraine (2006), The Procedure for registration of the general aviation aircrafts of the light, very light, and ultralight categories, available at: http://avia.gov.ua/documents/Regulyatorna-diyalnist/Proekti-regulyatornih-aktiv/23145.html (Accessed 31 January 2006).
Kister T. H. (1998) General Aviation Revitalization Act: Its effect on manufacturers. Defense Counsel Journal, vol. 65, pp. 109.
Kameníková I. (2017). Easier Access for General Aviation Pilots to Instrument Flight Rules Flying. MAD - Magazine of Aviation Development. Available at: https://www.researchgate.net/publication/312575749_Easier_Access_for_General_Aviation_Pilots_to_Instrument_Flight_Rules_Flying. doi: 10.14311/MAD.2017.01.04.
Nykytyn Y. (2016) Opit sertyfykatsyy VS AON [The experience of certification of general aviation aircrafts]. Avyatsyia obshcheho naznachenyia, No. 11, pp. 34-37.
Bazargan, M., & Guzhva, V.S. (2007). Factors contributing to fatalities in general aviation. World Review of Intermodal Transportation Research, No. 1(2), pp. 170-181.
Price C., Jeffrey & Forrest S., Jeffrey. (2016) General aviation and unmanned aerial vehicle security. pp. 393-435. Available at: https://www.researchgate.net/publication/305632184_General_aviation_and_unmanned_aerial_vehicle_security. doi: 10.1016/B978-0-12-804293-9.00009-6.
Shetty, K., & Hansman, J.(2012) Current and historical trends in general aviation in the United States (Report No. ICAT 2012-6). Cambridge, MA: MIT International Center for Air Transportation.
Raffel, R., Ramsay, J. (2011) Aviation security in the United States, in O’Connell and Williams (eds): Air transport in the 21st century – Key strategic developments (Farnham, Ashgate Publishing Ltd.), pp. 375–400.
Rhoades, D.L. (2011) State of US aviation: Clinging to old ways in a new century, in O’Connell and Williams (eds): Air transport in the 21st century – Key strategic developments (Farnham, Ashgate Publishing Ltd), pp. 97–112.
Araslanov S. (2016) Kak registriruyut ultralaytyi v Kanade. Aviatsiya obschego naznacheniya: nauchno-tehnicheskiy zhurnal, No. 9, pp. 26-32.
Araslanov S. (2016). AON Kanadyi [GA of Canada] Aviatsiya obschego naznacheniya: nauchno-tehnicheskiy zhurnal, No.11, pp. 4-16.
Downloads
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з такими умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).