Computerization of the process of the teaching to chemistries in high school

Authors

  • С.В. Іванов Інститут транспортних технологій НАУ

DOI:

https://doi.org/10.18372/2306-1472.20.1003

Abstract

 The article deals with the main chemistry teaching problems of the academic course. The problems and further developments of this course have been covered, with the computer information technology being used. The integration of the system of chemistry notions and computer information technology aids is presented.

Author Biography

С.В. Іванов, Інститут транспортних технологій НАУ

д-р хім. наук

(1939) закінчив Київський інститут інженерів цивільної авіації. Доктор технічних наук, професор кафедри електроніки Інституту електроніки та систем управління Національного авіаційного університету. Напрям наукової діяльності – технічна електродинаміка, електромагнітна, біоелектромагнітна сумісність.

References

Грішнова О. Розвиток вищої освіти в Ук-раїні: тенденції, проблеми та шляхи їх вирішення // Вища шк. – 2001 . –№ 2–3. – С. 22–33.

Зубко Ю. Комп’ютеризація освіти як чинник трансформації суспільства в постіндустріальну епоху // Вісн. Книжкової палати. – 2002. – № 4. – С. 17–19.

Саркисов П.Д. Основные направления развития химко-технологического образования // Химия: методика преподавания. – 2004. – № 1. – С. 3–12.

Ткачук В. Інформаційні технології в системі вищої освіти: етапи впровадження // Вища освіта України. – 2002. – № 4. – С.43–47.

Carlson S. Campus survey finds that adding technology to teaching is a top issue // The chronicle of higher education. – 2000. – V. 47, № 9. – P. 46.

Паничев С.А., Яффа А.Я. Химия. Основные понятия и термины. – М., 2000. – 562 с.

www.college.ru/chemistry/course/design/index.htm

www.chemistry.ssu.samara.ru

Назарова Т.С., Полат Е.С. Средства обуче-ния. – М.: Айрис пресс, 1998. – 289 с.

How to Cite

Іванов, С. (2004). Computerization of the process of the teaching to chemistries in high school. Proceedings of National Aviation University, 20(2), 134–137. https://doi.org/10.18372/2306-1472.20.1003

Issue

Section

PROFESSIONAL EDUCATION

Most read articles by the same author(s)

<< < 1 2