Computerization of the process of the teaching to chemistries in high school
DOI:
https://doi.org/10.18372/2306-1472.20.1003Abstract
The article deals with the main chemistry teaching problems of the academic course. The problems and further developments of this course have been covered, with the computer information technology being used. The integration of the system of chemistry notions and computer information technology aids is presented.
References
Грішнова О. Розвиток вищої освіти в Ук-раїні: тенденції, проблеми та шляхи їх вирішення // Вища шк. – 2001 . –№ 2–3. – С. 22–33.
Зубко Ю. Комп’ютеризація освіти як чинник трансформації суспільства в постіндустріальну епоху // Вісн. Книжкової палати. – 2002. – № 4. – С. 17–19.
Саркисов П.Д. Основные направления развития химко-технологического образования // Химия: методика преподавания. – 2004. – № 1. – С. 3–12.
Ткачук В. Інформаційні технології в системі вищої освіти: етапи впровадження // Вища освіта України. – 2002. – № 4. – С.43–47.
Carlson S. Campus survey finds that adding technology to teaching is a top issue // The chronicle of higher education. – 2000. – V. 47, № 9. – P. 46.
Паничев С.А., Яффа А.Я. Химия. Основные понятия и термины. – М., 2000. – 562 с.
www.college.ru/chemistry/course/design/index.htm
www.chemistry.ssu.samara.ru
Назарова Т.С., Полат Е.С. Средства обуче-ния. – М.: Айрис пресс, 1998. – 289 с.