ТЕЛЕМАТИЧНІ ТЕХНОЛОГІЇ ЯК ІНСТРУМЕНТ ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІВ ТРАНСПОРТНОЇ ГАЛУЗІ
DOI:
https://doi.org/10.18372/2411-264X.26.20173Ключові слова:
організація перевезень, транспортна галузь, освітні послуги, EdTech, цифрова трансформація, професійна підготовка, телекомунікаційні технології, конкурентоспроможність, вища освіта, дистанційне навчанняАнотація
Важливою задачею перед закладами вищої освіти, які готують фахівців у сфері організації перевезень і управління на транспорті, є підвищення якості освітніх послуг в умовах цифровізації, євроінтеграції та глобалізації ринку праці. Значення набуває впровадження сучасних освітніх технологій (EdTech), здатних забезпечити ефективну професійну підготовку та конкурентоспроможність випускників.
Головною метою цього дослідження є аналіз можливостей інтеграції цифрових технологій у підготовку фахівців транспортної галузі, виявлення чинників, що впливають на якість освітнього процесу, а також розробка рекомендацій щодо підвищення ефективності надання освітніх послуг. Особлива увага приділяється використанню телекомунікаційних засобів, хмарних платформ, систем дистанційного та змішаного навчання для всіх форм освітнього процесу.
У процесі дослідження використано низку загальнонаукових методів: аналіз, синтез, порівняння, класифікація, абстрагування, індукція та дедукція. Ці методи дозволяють глибоко вивчити існуючі освітні технології та моделі навчання, оцінити їх ефективність та визначити напрямки для вдосконалення підготовки фахівців транспортної галузі в умовах цифрової трансформації.
Як результат було виявлено, що українська система освіти має значний потенціал завдяки фундаментальній підготовці, досвіду роботи з іноземними студентами та доступності, однак потребує оновлення методик викладання, активного впровадження EdTech-рішень і модернізації змісту освітніх програм відповідно до вимог міжнародного ринку. Застосування цифрових інструментів сприяє підвищенню ефективності освітнього процесу, розвитку цифрових і управлінських Як висновок ми припускаємо, що інтеграція сучасних освітніх технологій, зокрема платформ дистанційного навчання, мультимедійного контенту та засобів онлайн-комунікації, є ключовою умовою формування висококваліфікованих фахівців, здатних орієнтуватися в динамічному середовищі транспортної галузі. Це вимагає регулярного оновлення освітніх програм і методик з урахуванням потреб ринку праці.