ANALYSIS OF E-COMMERCE IN A GLOBAL ENVIROMENT

Authors

  • М. А. РИЧКА National Aviation University
  • Ю. В. ПОПОВА National Aviation University

Keywords:

оnline retail market, online sales, online customer, online buyer

Abstract

This article analyzes structure and volume of e-commerce in the world. Also  was emphasized the main trends and forecast growth of e-commerce in a global environment.

Author Biographies

М. А. РИЧКА, National Aviation University

Ph.D.  in  Economics,  Associate,  assistant professor, Professor  of  International  Economic Relations  and  Business Department,  Institute  of  International  Relations

Ю. В. ПОПОВА, National Aviation University

6-year student, Institute  of  International  Relations

References

Саммер. А. Е-COMMERCE. Электронная коммерция. Маркетинг : пятая волна - М., 1999. – 123 с.

Царьов В.В., Електронна комерція. - СПб: 2006. - 320 с.

Global perspective оn retail: online retailing [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www. annualreview.cushwake.com/

Online Retail is Front and Center in the Quest for Growth [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.atkearney.com

Demystifying the online shopper. 10 myths of multichannel retailing [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.pwc.com

Morgan Stanley Research [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.morganstanley.com

eMarketer's [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.emarketer.com

Published

2015-11-04

Issue

Section

Статті