РОЗРОБКА АВТОМАТИЗОВАНОЇ СИСТЕМИ ПРОФЕСІЙНОЇ АТЕСТАЦІЇ КАДРІВ У СФЕРІ КІБЕРБЕЗПЕКИ ТА ЗАХИСТУ ІНФОРМАЦІЇ
DOI:
https://doi.org/10.18372/2310-5461.65.19753Ключові слова:
кібербезпека, автоматизована система атестації, комп’ютерне тестування, інформаційна безпека, сертифікація кадрів, професійна кваліфікація, MoodleАнотація
У статті досліджено сучасні підходи до розробки та впровадження автоматизованої системи професійної атестації кадрів у сфері кібербезпеки та захисту інформації. Розглянуто методи й моделі оцінювання знань, умінь і навичок фахівців, з метою підвищення ефективності комп’ютерного тестування, як ключового інструменту оцінювання знань, умінь і навичок фахівців.
Авторами розроблено технологію автоматизації систем тестування в частині формування тестових сесій, а також розроблено власну платформу АС системи комп’ютерного тестування на основі останньої версії ПЗ Moodle 4.2.3 +( модульне об'єктно-орієнтоване динамічне навчальне середовище) для організації і проведення процедур тестування у відповідності до професійних стандартів та наведено приклади практичного застосування запропонованих рішень, зокрема створення баз тестових завдань для 16 професійних кваліфікацій та апробацію системи на основі цієї платформи. Значну увагу в статті приділено питанням безпеки даних і забезпеченню захисту інформації в автоматизованих системах, включаючи розмежування доступу, автентифікацію користувачів, резервування даних та дотримання державних стандартів інформаційної безпеки.
Також в роботі описано основні недоліки поточного стану автоматизації атестаційних процесів, серед яких відсутність стандартизованого програмного забезпечення, низький рівень інтеграції систем тестування з професійними стандартами та недостатній контроль за результатами оцінювання.
Результатом роботи є формулювання рекомендацій щодо вдосконалення професійної підготовки кадрів у сфері кібербезпеки в Україні за рахунок впровадження автоматизованої системи атестації персоналу.
Посилання
Дашко І. М., Крилов Д. В., Михайліченко Л. В.. Атестація персоналу як основний метод оцінювання його розвитку. Економічний простір. 2022. №179. С. 50-54
Чобіток В. І. Формування системи оцінки персоналу на підприємстві: су-часні системи та технології. Бізнес інформ. 2019. № 5. С. 192-196.
Кристопчук Т. Стандарти професійної підготовки фахівців у країнах Єв-ропейського Союзу та в Україні: порівняльний аналіз. Неперерв. проф. освіта: теорія і практика. 2019. № 2 (59). С. 63-67.
Закон України від 05.09.2017 №2145-VIII «Про освіту».
Закон України від 01.07.2014 № 1556-VІІ «Про вищу освіту».
Постанова КМУ від 15.09.2021 № 956 «Про затвердження Порядку прис-воєння та підтвердження професійних кваліфікацій кваліфікаційними центрами».
Юдін О.К., Черниш Л.Г., Телющенко В.А. Складові автоматизованої сис-теми професійної атестації кадрів у сфері кібербезпеки та захисту інформації: зб. тез доп. науково-практичної конференції «Посилення спроможностей СБ Украї-ни та взаємодія зі складовими сектору безпеки та оборони» 27 вересня 2024 ро-ку. Київ.: НА СБУ, 2024.
Юдін О.К., Черниш Л.Г., Телющенко В.А. Методи формування бази тес-тових груп для професійної атестації кадрів у сфері кібербезпеки та захисту ін-формації.: зб. тез доп. науково-практичної конференції «Посилення спроможно-стей СБ України та взаємодія зі складовими сектору безпеки та оборони» 27 ве-ресня 2024 року. Київ.: НА СБУ, 2024.
Юдін О.К., Юдін О.Ю., Черниш Л.Г., Телющенко В.А. Методи імплемен-тації європейської рамки навичок з кібербезпеки при формуванні контенту про-фесійного стандарту «керівник структурного підрозділу з питань безпеки інфо-рмації та кіберзахисту. Наукоємні технології. 2024. № 2(62). С.164-173
Мудрук С. Вимоги до апробації екзаменаційних завдань та аналітичний супровід апробації. Методичний посібник. Проект USAID «Справедливе право-суддя».
Mimirinis M. Qualitative differences in academics’ conceptions of e-assessment. Assessment & Evaluation in Higher Education. 2019. Vol. 44 No. 2. P. 233–248.
Li X. An examination of a gamified E-quiz system in fostering students’ reading habit, interest and ability. Proceedings of the Association for Information Science and Technology. 2018. Vol. 55. No. 1. P. 290–299.
Лузан П. Г., Лапа О.В., Пащенко Т.М., Мося І.А., Ваніна Н.М., Ямковий О.О.; за ред. П.Г.Лузана. Методичні рекомендації щодо розроблення валідних тестів у закладах фахової передвищої освіти. Київ: ІПО НАПН України. 2022. 173 с .
Мельник О. Ю., Саркісян Л. Г. Удосконалення системи управління персо-налом підприємства. Вісник Хмельницького національного університету. 2017. № 6(2). С. 118–122. URL: http://journals.khnu.km.ua/vestnik/pdf/ekon/2009_6_2/pdf/046-051.pdf
НД ТЗІ 2.5-004- 99 Критерії оцінки захищеності інформації в комп’ютерних системах від несанкціонованого доступу.
НД ТЗІ 2.5-005- 99 Класифікація автоматизованих систем і стандартні фу-нкціональні профілі захищеності оброблюваної інформації від несанкціоновано-го доступу.