https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/NM/issue/feedScience and Youth2013-05-15T15:31:05+03:00Gerashchenko LVpolit@nau.edu.uaOpen Journal Systems<span class="hps">The collection contains</span> <span class="hps">articles which</span> <span class="hps">contained the results</span> <span class="hps">of scientific,</span> <span class="hps">experimental and</span> <span class="hps">theoretical investigations of</span> <span class="hps">young scientists.</span> <span class="hps">The problems</span> <span class="hps">of modernity</span> <span class="hps">in science</span> <span class="hps">and technology.</span> <span class="hps">Designed for</span> <span class="hps">scientists</span><span>, engineers and</span> <span class="hps">technical workers.</span><br /><br /><span class="hps">Language</span><span>: Ukrainian,</span> <span class="hps">Russian and English</span>https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/NM/article/view/3438NEW STAGE OF LIFE: BUILDING ON THE PLANET MARS2013-05-14T10:33:12+03:00T.A. Petrovaadmin@nau.edu.uaThe main task is the terraforming of the planet Mars. Nowadays it is a very important task, because there are a lot of problems on the planet Earth, which deals with the exhaustion of natural resources. The solution is in the colonizing and building on the planet Mars.Copyright (c) https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/NM/article/view/3439DESIGN CONCEPT OF A LONG-ENDURANCE UNMANNED AERIAL VEHICLE2013-05-14T10:33:12+03:00Łukasz Sawickiadmin@nau.edu.uaJacek Widziszowskiadmin@nau.edu.uaNorman Płaskocińskiadmin@nau.edu.uaThe work includes concept of hybrid of a lighter-than-air and heavier-than-air aircraft. The following summary presents a rough idea of this solution. This allows the ship to fly quickly to the destination and then move like an airship.Copyright (c) https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/NM/article/view/3440ТАКТИЛЬНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ОЗДОБЛЮВАЛЬНИХ МАТЕРІАЛІВ2013-05-14T10:33:12+03:00І.Б. Бригинецьadmin@nau.edu.uaСтаттю присвячено розкриттю та аналізу взаємозв’язку фактури та структури поверхонь матеріалів, їх форм. Розглянуто особливості впливу характеристик фактури на тактильні відчуття при дотиковому сприйнятті об’єктів дизайнуCopyright (c) https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/NM/article/view/3441СТРУКТУРА ЗОБРАЖАЛЬНИХ ЛОГОТИПІВ2013-05-14T10:33:12+03:00А. Р. Буравськаadmin@nau.edu.uaСтаття присвячена аналізу логотипів, що містять у своєму складі лише зображення. Проведення такого аналізу дозволило розробити детальну класифікацію видів зображальних логотипів.Copyright (c) https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/NM/article/view/3442ФОРМОТВОРЕННЯ ЛОГОТИПІВ2013-05-14T10:33:12+03:00А. Р. Буравськаadmin@nau.edu.uaСтаття містить аналіз геометричних засобів формотворення логотипів, на основі якого виведено їх класифікацію. Встановлено залежність композиційної виразності логотипу від виду геометричних засобів його формотворення.Copyright (c) https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/NM/article/view/3443ОСОБЛИВОСТІ ПЛАНУВАННЯ МАГАЗИНІВ АВІАМІСТЕЧКА2013-05-14T10:33:12+03:00О.В. Вишневськаadmin@nau.edu.uaВ даній статті проаналізовані чинники, що впливають на планувальні рішення магазинів та виділений вид планування, який найбільш частіше використовується при проектуванні магазину в авіамістечку.Copyright (c) https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/NM/article/view/3444МІСЬКИЙ ІНТЕР’ЄР ПЕРІОДУ КИЇВСЬКОГО МОДЕРНУ2013-05-14T10:33:12+03:00Л.Р. Гнатюкadmin@nau.edu.uaМ.С. Бовкунadmin@nau.edu.uaСтаття присвячена аналізу міського інтер’єру періоду київського модерну. На основі проведе-ного аналізу були виявлені основні елементи пріоритетного стилю забудови центра Києва та запропоновано їхнє використання для формування сучасного міського середовищаCopyright (c) https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/NM/article/view/3445ДИЗАЙН ІНТЕР’ЄРІВ МАРСЕЛЯ ВАНДЕРСА2013-05-14T10:33:12+03:00А. В. Куракінаadmin@nau.edu.uaЛ.Р. Гнатюкadmin@nau.edu.uaРозглядається важливість дизайну інтер’єру від Марселя Вандерса в сучасному світі. Його новизна, винахідливість, креативність, та яким чином з крихкого зробити міцне, а з непрактичного – практичне.Copyright (c) https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/NM/article/view/3446ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ ОБ'ЄКТІВ В ДИЗАЙНІ, ЩО ТРАНСФОРМУЮТЬСЯ2013-05-14T10:33:12+03:00Т. А. Шиманськаadmin@nau.edu.uaБуло розкрито особливість принципів формування об’єктів в дизайні інтер’єру, що трансформуються на основі використання таких принципів формоутворення як комбінаторика, агрегування, уніфікація, котрі виступають одним із перспективних методів видозміни об’єктів в дизайні інтер’єр, що трансформуються.Copyright (c) https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/NM/article/view/3417USE OF SEDIMENT QUALITY GUIDELINES FOR THE ASSESSMENT OF CONTAMINATED SEDIMENTS OF UKRAINIAN ESTUARIES2013-05-14T10:33:12+03:00Y. S. Martynovaadmin@nau.edu.uaM. T. Goncharovaadmin@nau.edu.uaThe article describes that many countries throughout the world share similar concerns about sediment management. Scientists in several countries have developed a variety of methods for evaluating the de-gree to which sediment-associated chemicals might adversely affect aquatic organisms. The results of ex-periment where consensus approach was used for sediments assessment of Dnieper and Buh estuary and Danube estuary in Ukraine are presented in article.Copyright (c) https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/NM/article/view/3427MARKET ANALYSIS AND POTENTIAL OF UAV SYSTEMS FOR MONITORING &CARTOGRAPHY IN ECOLOGY, AGRICULTURE & FORESTRY2013-05-14T10:33:12+03:00Prakul Mittaladmin@nau.edu.uaRajesh N. Muneshwaradmin@nau.edu.uaThis paper describes recent research into Aerial Photography, Cartography and Monitoring Capa-bilities and Technologies of UAV products currently available into the market. It reviews advancement of small electric powered unmanned air vehicle (UAV) capabilities. Specifically, topics under consideration were Aerial photography and its two uses, Cartography and Monitoring within the context of proposed exploitation of UAV for Planning, control and management in Agriculture, Forestry and Ecology. In the end a design and development of a new micro-UAV “Sparrow-S” is projected.Copyright (c) https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/NM/article/view/3428ГІС УПРАВЛІННЯ НАВІГАЦІЙНИМ СТАНОМ АЕРОПОРТУ ПРИ ВЗЛЬОТІ ТА ПОСАДЦІ ЛІТАЛЬНИХ АПАРАТІВ2013-05-14T10:33:12+03:00В. В. Бабійadmin@nau.edu.uaВ статті розглядається геоінформаційна система управління навігаційним станом аеропор-ту, що містить в собі засоби штучного інтелекту, а саме: експертні системи, сучасні системи управління, цифрові бази даних та знань, системи підтримки прийняття рішень. В наш час це є досить актуальним оскільки щороку збільшується кількість авіаперевезень міжнародними аеропортами всіх країн світу і необхідно збільшувати їх пропускну спроможність.Copyright (c) https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/NM/article/view/3429МІКРОБІОЛОГІЧНА СТАБІЛЬНІСТЬ ПАЛИВ ДЛЯ ПОВІТРЯНО-РЕАКТИВНИХ ДВИГУНІВ ТА ЇЇ ВПЛИВ НА РОБОТУ ПАЛИВНОЇ СИСТЕМИ2013-05-14T10:33:12+03:00В. В. Грінькоadmin@nau.edu.uaІ. О. Шкільнюкadmin@nau.edu.uaСтаття присвячена вивченню схильності вуглеводнів до мікробіологічної деструкції, так як це є значною проблемою в нафтодобуванні, нафтопереробці, нафтохімії та, особливо, під час використання нафтопродуктів. Особливо нестійкі до мікроорганізмів палива, що використовуються реактивною авіацією. Біодеструкція приносить значний економічний збиток.Copyright (c) https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/NM/article/view/3430ПРОБЛЕМИ ДЕЛІМІТАЦІЇ ТА ДЕМАРКАЦІЇ УКРАЇНСЬКО-МОЛДОВСЬКОГО КОРДОНУ2013-05-14T10:33:12+03:00О. І. Данилкоadmin@nau.edu.uaУ статті висвітлено міжнародно-правові проблеми України та Республіки Молдова щодо делімітації та демаркації кордонів. Проаналізовано питання юридичного статусу земельної ділянки під частиною автодороги Одеса – Рені в районі населеного пункту Паланка (Республіка Молдова).Copyright (c) https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/NM/article/view/3431МОДЕЛЮВАННЯ СТРУКТУРИ ОКСИДНИХ МАТЕРІАЛІВ ЗА ДАНИМИ РЕНТГЕНОГРАМ МЕТОДОМ РІТВЕЛЬДА2013-05-14T10:33:12+03:00М. В. Завадськаadmin@nau.edu.uaДослідження можливостей сучасних програмних продуктів з рентгенівської дифракції для інтерпретації деяких структурних особливостей оксидних систем на прикладі діоксид мангановоїCopyright (c) https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/NM/article/view/3432ДОСЛІДЖЕННЯ РОЗКИСНЮВАЛЬНОЇ ЗДАТНОСТІ ТУГОПЛАВКИХ МЕТАЛІВ У РІДКОМУ НІКЕЛІ МЕТОДОМ ЕРС2013-05-14T10:33:12+03:00Б. C. Козяровськийadmin@nau.edu.uaВ. В. Федоренкоadmin@nau.edu.uaО. С. Шутенкоadmin@nau.edu.uaВ. В. Дмитренкоadmin@nau.edu.uaОтримано термодинамічні дані для систем Ni – O – M методом електрорушійних сил з твердим оксидним електролітом. Встановлено, що ряд металів знижує активність кисню, що зумовлено їх сильною спорідненістю з киснем. Показано, що продуктами розкислення є стабільні оксиди відповідних металів.Copyright (c) https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/NM/article/view/3433СТАБІЛІЗАЦІЯ ЕКСПЛУАТАЦІЙНИХ ВЛАСТИВОСТЕЙ ОРГАНІЧНИХ МАСЕЛ ДЛЯ АВІАЦІЙНИХ ДВИГУНІВ МЕТОДОМ ВПЛИВУ ЗОВНІШНІМ ЕЛЕКТРОМАГНІТНИМ ПОЛЕМ2013-05-14T10:33:12+03:00Г. Ф. Коломієцьadmin@nau.edu.uaРозглянуто питання відновлення експлуатаційних властивостей органічних масел методом їх стабілізації діями зовнішнього електромагнітного поля. Представлено результати дослідження коефіцієнта тертя в спряжені вал-площина від напруги електричного току в ланцюзі і вплив на якість органічного масла зовнішнього електромагнітного поляCopyright (c) https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/NM/article/view/3434РОЛЬ ОПОДАТКУВАННЯ ЩОДО РАЦІОНАЛЬНОГО ВИКОРИСТАННЯ ЗЕМЕЛЬНИХ РЕСУРСІВ КРАЇНИ2013-05-14T10:33:12+03:00С. О. Малаховаadmin@nau.edu.uaОдним із надзвичайно важливих питань сталого соціально-економічного розвитку України є наповнення державного та місцевих бюджетів. З цього приводу, безумовно, актуальним є питання наукового обгрунтування системи земельного оподаткування.Copyright (c) https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/NM/article/view/3435ВПЛИВ ПРИРОДИ КИСЛОТНОСТІ ПОВЕРХНІ ГЕТЕРОГЕННОГО КАТАЛІЗАТОРА НА ПЕРЕБІГ ПРОЦЕСУ РИФОРМІНГУ Н-ГЕПТАНУ2013-05-14T10:33:12+03:00А. А. Павлюченкоadmin@nau.edu.uaТ. А. Гаєвськаadmin@nau.edu.uaСтаття присвячена дослідженню природи кислотності поверхні оксидного хром-лантан-цирконієвого гетерогенного каталізатора. Отримані результати в подальшому можуть бути базою для розробки ефективного каталізатора риформінгу лінійних алканів у ароматичні сполуки.Copyright (c) https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/NM/article/view/3436ГЕТЕРОГЕННО-КАТАЛІТИЧНА ТРАНСЕСТЕРИФІКАЦІЯ ЕСТЕРІВ КИСЛОТ СПИРТАМИ2013-05-14T10:33:12+03:00І. В. Ольшевськийadmin@nau.edu.uaЮ. С. Бодачівськийadmin@nau.edu.uaДосліджено процес трансестерифікації ріпакової олії етанолом на твердих каталізаторах з використанням оксидів хрому, вольфраму та цирконію. Доведено, що визначальний вплив на перебіг процесу трансестерифікації належить активним кислотним центрам каталізаторів, на основі чого запропоновано використовувати двоокис цирконію, нанесений на титанаеросильний носій, який володіє найвищою кислотністю з високою концентрацією активних центрів на поверхні. Запропоновано оригінальну установку для проведення гетерогенно-каталітичної трансформації олій з рециркуляцією надлишку спирту.Copyright (c) https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/NM/article/view/3437ТЕРМОХІМІЧНІ ВЛАСТИВОСТІ РІДКИХ ПОДВІЙНИХ СПЛАВІВ СИСТЕМИ Ni – Zr2013-05-14T10:33:12+03:00В. В. Федоренкоadmin@nau.edu.uaБ. С. Козяровськийadmin@nau.edu.uaО. С. Шутенкоadmin@nau.edu.uaВ. В. Дмитренкоadmin@nau.edu.uaПредставлені теплові ефекти утворення сплавів з рідкого нікеля і переохолодженого рідкого цирконію. Порівняли одержані нами ентальпії змішування з ентальпіями утворення інтерметалідів.Copyright (c) https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/NM/article/view/3405ДАТУВАННЯ В АРХЕОЛОГІЇ2013-05-14T10:33:12+03:00В. В. Остапенкоadmin@nau.edu.uaСтаття присвячена питанням датування та його різновидам. Дослідження даного питання дозволить нам дослідити переваги та недоліки кожного з методів датування.Copyright (c) https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/NM/article/view/3406МЕТРОЛОГИЧЕСКОЕ ОБЕСПЕЧЕНИЕ В СЕЙСМОЛОГИИ2013-05-14T10:33:12+03:00О. О. Прикладовскийadmin@nau.edu.uaРабота посвящена роли метрологии в решении одной из жизненно важных проблем – предска-занию тектонических процессов в земной коре.Copyright (c) https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/NM/article/view/3407КВАНТОВЫЕ ЭТАЛОНЫ И НОВЫЕ ТЕХНОЛОГИИ2013-05-14T10:33:12+03:00С. Р. Сунетчиеваadmin@nau.edu.uaЭталоны – вершина измерительной техники - прошли путь от единиц длины связанных с раз-мерами человеческого тела до единиц базирующихся на фундаментальных постоянных. В статье требование точности определило всю историю развития эталонов, дано описание перспектив их развития. Более подробно рассмотрены этапы становления одной из основных единиц – метра.Copyright (c) https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/NM/article/view/3344MODELING OF ADS-B MESSAGES TRANSMISSION VIA IRIDIUM SATELLITES COMMUNICATION CHANNEL2013-05-14T10:33:12+03:00M. S. Ivanenkoadmin@nau.edu.uaR. I. Lobanovadmin@nau.edu.uaIn this article the idea of ADS-B message transmission via communication channel by means of Iridium satellites was considered. The transmission model based on real parameters was created and investigated.Copyright (c) https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/NM/article/view/3399ПРИСТРІЙ ДЛЯ ВИЗНАЧЕННЯ КУТОВОГО ПОЛОЖЕННЯ ЛІТАКА В ПРОСТОРІ НА ОСНОВІ МЕМС-АКСЕЛЕРОМЕТРА ТА ГІРОСКОПА2013-05-14T10:33:12+03:00Д. Є. Мельніковadmin@nau.edu.uaМ. Е. Кіреєвadmin@nau.edu.uaД. В. Смоличadmin@nau.edu.uaВ даній роботі проводиться дослідження можливості використання МЕМС-акселерометра та -гіроскопа низької цінової категорії для визначення кутового положення ЛА (кутів крену та тангажу). Ця задача виконується за допомогою мікроконтролера AVR ATmega16 та реалізованому в ньому алгоритму оптимального рекурсивного фільтра Калмана.Copyright (c) https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/NM/article/view/3400ПРОГРАМНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДЛЯ МОДЕЛЮВАННЯ СИСТЕМИ ЕЛЕКТРОННОЇ ІНДИКАЦІЇ2013-05-14T10:33:12+03:00Н. О. Соломінаadmin@nau.edu.uaІ. В. Остроумовadmin@nau.edu.uaПредставлено результати розробки електронного навчального комплексу системи попере-дження зіткнень літаків у повітрі. Наведено структурну схему та пояснено принцип побудови пі-дпрограми моделювання відображення системи електронної індикації літака.Copyright (c) https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/NM/article/view/3401ОПТИМИЗАЦИЯ РАБОТЫ БОРТОВЫХ СИСТЕМ БЕЗОПАСНОСТИ ПОЛЕТОВ ДЛЯ ПРЕДОТВРАЩЕННИЯ СТОЛКНОВЕНИЙ ИСПРАВНЫХ ВОЗДУШНЫХ СУДОВ С ВОДНОЙ И ЗЕМНОЙ ПОВЕРХНОСТЯМИ2013-05-14T10:33:12+03:00Т. М. Тимошенкоadmin@nau.edu.uaА. Ю. Пономареваadmin@nau.edu.uaВ статье обобщается опыт эксплуатации систем предупреждения приближения земли, дока-зывается, что они являются системами принятия решении, дается обобщение статистики ти-повых авиапроисшествий категории CFIT. В статье также предлагается новый метод аппрок-симации существующих зон срабатывания, а также устройство, учитывающее недостатки су-ществующих систем.Copyright (c) https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/NM/article/view/3402ДОСЛІДЖЕННЯ НЕБЕЗПЕК ТА РИЗИКІВ ПРИ ВИНИКНЕННІ ІНТЕРФЕРЕНЦІЇ НАВИЧОК В ДІЯЛЬНОСТІ АВІАДИСПЕТЧЕРІВ2013-05-14T10:33:12+03:00Ю. В. Чинченкоadmin@nau.edu.uaЯ. А. Пігурadmin@nau.edu.uaРозглянуто проблеми формування навичок авіадиспетчера. Проаналізовано можливість вини-кнення інтерференції навичок авіадиспетчера при зміні умов професійної діяльності. Обґрунто-вано принципи побудови та застосування алгоритмів зменшення впливу втрати знань, навичок та вмінь авіадиспетчерів.Copyright (c) https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/NM/article/view/3403ELECTROPNEUMATIC AUTOMATION EDUCATIONAL LABORATORY2013-05-14T10:33:12+03:00S. O. Dolgorukovadmin@nau.edu.uaB. V. Romanadmin@nau.edu.uaThe article reflects current situation in education regarding mechatronics learning difficulties. Com-plex of laboratory test benches on electropneumatic automation are considered as a tool in advancing through technical science. Course of laboratory works developed to meet the requirement of efficient and reliable way of practical skills acquisition is regarded the simplest way for students to learn the ba-sics of mechatronics.Copyright (c) https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/NM/article/view/3404УЧЕБНЫЙ ЛАБОРАТОРНЫЙ СТЕНД НА БАЗЕ ПЛИС ФИРМЫ ALTERA2013-05-14T10:33:12+03:00В. В. Постоловскийadmin@nau.edu.uaДанная работа предназначена разработке универсального учебно-лабораторного стенда для изучения возможностей ПЛИС. Структура стенда разработана специально для использования в учебных целях, поэтому достигнуто оптимальное соотношение функциональности и простоты использования. Модульная структура позволяет максимально расширить возможность исследо-вания электронных устройств.Copyright (c) https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/NM/article/view/3408ПРОЕКТИРОВАНИЕ СИСТЕМ МЕТОДАМИ ДЕКЛАРАТИВНОГО ПРОГРАММИРОВАНИЯ2013-05-14T10:33:12+03:00О. А. Добринаadmin@nau.edu.uaВ статье предоставлен обзор современных подходов программирования и расставлен акцент на декларативном подходе для проектирования систем, как наиболее практичного для специфи-ческого класса, так и альтернативного, более компактного и упорядоченного для общего класса систем. На конкретном примере методами декларативного программирования была проведена разработка системы расписания. Приведенный анализ показал преимущества выбранного подхо-да именно для этой системы.Copyright (c) https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/NM/article/view/3409ОБЪЕКТНО-ОРИЕНТИРОВАННАЯ ТЕХНОЛОГИЯ OMT ПРОЕКТИРОВАНИЯ ПРОГРАММНЫХ СИСТЕМ2013-05-14T10:33:12+03:00К. А. Мацуеваadmin@nau.edu.uaВ данной статье рассматривается объектно-ориентированное проектирование программных систем, в частности методология OMT проектирования прикладных программных систем. Проектирование программных систем при помощи данной методологии охватывает стадию анализа требований и предварительной разработки, где программная система рассматривается только в аспекте ее прагматики, и стадию проектирования, на которой принимаются основные решения по реализации проектируемой программной системы, а ее структура, разработанная на первой стадии, изменяется с учетом требований ее эффективности.Copyright (c) https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/NM/article/view/3410ОСОБЕННОСТИ ПРОЕКТИРОВАНИЯ КЛИЕНТ-СЕРВЕРНЫХ СИСТЕМ ОПЕРАТИВНОЙ ОБРАБОТКИ ТРАНЗАКЦИЙ2013-05-14T10:33:12+03:00Т. О. Чабанadmin@nau.edu.uaВ статье рассматриваются особенности проектирования клиент-серверных систем опера-тивной обработки транзакций (OLTP). Выделены основные отличительные особенности OLTP-систем от других существующих СУБД. Даны рекомендации касательно возможных путей по-вышения производительности OLTP-систем, а также выявлены основные тенденции и направле-ния в развитии систем оперативной обработки транзакций.Copyright (c) https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/NM/article/view/3411ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ЗАСВОЄННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ З ВИКОРИСТАННЯМ ЗАСОБІВ МУЛЬТИМЕДІА2013-05-14T10:33:12+03:00М. М. Біляєваadmin@nau.edu.uaРобота присвячена розробці нових варіантів представлення інформації завдякимультимедіа та інтеграції засобів мультимедіа в процес освіти в новому сяйві іреалізації їх в 3D-середовищі, а також поєднанню нових розробок, що призначені длямаксимізації сприйняття навчального матеріалу і зацікавленості в ньому. Досягненняданих цілей стане можливим з використанням елементів гри (edutaiment) і зробитьпроцес навчання легшим для викладачів і додасть мотивації заінтересованим у ньомуособам.Copyright (c) https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/NM/article/view/3412СИСТЕМА ПОКРАЩЕНОГО ПЕРЕДАВАННЯ ДАНИХ БЕЗПРОВОДОВИХ КОМП’ЮТЕРНИХ МЕРЕЖ СТАНДАРТУ ІЕЕЕ 802.112013-05-14T10:33:12+03:00А. С. Дуднікadmin@nau.edu.uaЮ. В. Бондаренкоadmin@nau.edu.uaРобота присвячена розробці методів підвищення продуктивності безпроводових комп’ютерних мереж. Дане завдання вирішується на основі перерозподілу функцій міжрівневої взаємодії еталонної моделі OSI/ISO.Copyright (c) https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/NM/article/view/3413ВИЗНАЧЕННЯ ШВИДКОСТІ ВІТРУ З ВИКОРИСТАННЯМ СИСТЕМИ СУПУТНИКОВОЇ НАВІГАЦІЇ2013-05-14T10:33:12+03:00І. О. Коврижкінadmin@nau.edu.uaВ статті розглянутий метод непрямого визначення швидкості та напрямку вітру шляхом обробки даних отриманих лише з системи супутникової навігації. Даний метод рекомендований для використання в легких безпілотних літальних апаратах,в силу легкості його застосування що не потребує встановлення додаткового обладнання.Copyright (c) https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/NM/article/view/3414ЗБІЛЬШЕННЯ ШВИДКОДІЇ ОПЕРАЦІЙ МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ НАД ЧИСЛАМИ У РОЗРЯДНО-ЛОГАРИФМІЧНОМУ ПРЕДСТАВЛЕННІ2013-05-14T10:33:12+03:00Ю. В. Кондесadmin@nau.edu.uaВ даній статті розглянуто проблеми що виникають при обчисленнях з використанням розряд-но-логарифмічної системи числення на звичайних IBM PC сумісних ПК. Розглядаються методи збільшення швидкодії, засновані на підборі оптимального алгоритму сортування та зміні струк-тури РЛ числа, яка дозволяє зменшити кількість дій у операціях множення та ділення. Досліджу-ється ефект від застосування запропонованих методів збільшення швидкодії.Copyright (c) https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/NM/article/view/3415ЗАСОБИ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ: ПОНЯТТЯ ТА КЛАСИФІКАЦІЯ2013-05-14T10:33:12+03:00Ю. М. Линникadmin@nau.edu.uaУ статті визначено зміст поняття “засоби дистанційного навчання”, здійснено класифікацію усіх існуючих засобів дистанційного навчання та описано шляхи застосування кожного із засобів дистанційного навчання у навчально-пізнавальній діяльності слухача закладу післядипломної освіти.Copyright (c) https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/NM/article/view/3416ОСОБЛИВОСТІ ГОЛОГРАФІЧНОЇ СИСТЕМИ ЗАХИСТУ ІНФОРМАЦІЇ2013-05-14T10:33:12+03:00О. В. Никоненкоadmin@nau.edu.uaСтаття присвячена питанням зберігання та захисту інформації, в тому числі і інформації з обмеженим доступом, за допомогою використання інноваційних технологій запису інформації – голографічної 3D пам’яті. Використання цієї технології дозволить зберігати інформацію трива-лий час та підвищити її захист, при необхідності, від несанкціонованого доступу.Copyright (c) https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/NM/article/view/3447РАДІОЕЛЕКТРОННИЙ ВРАЖАЮЧИЙ УДАР – ПЕРСПЕКТИВНА ФОРМА ЗАСТОСУВАННЯ ЗБРОЇ. РОЗВІДКА РЕЗУЛЬТАТІВ РАДІОЕЛЕКТРОННОГО ВРАЖАЮЧОГО УДАРУ2013-05-14T10:33:12+03:00К.С. Семакadmin@nau.edu.uaТ.І. Халаничadmin@nau.edu.uaН.В. Добровольськаadmin@nau.edu.uaВ статті розкрито особливості проведення радіоелектронного вражаючого удару та запропонований методичний підхід щодо прийняття рішення на доцільність проведення розвідки результатів радіоелектронного вражаючого удару на основі ігрової математичної моделі.Copyright (c) https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/NM/article/view/3448ЩОДО ПЕРСПЕКТИВНОГО НАПРЯМКУ РОЗВИТКУ ІНДИВІДУАЛЬНИХ ЗАСОБІВ РАДІОЕЛЕКТРОННОЇ БОРОТЬБИ ДЛЯ ЛІТАКІВ-ВИНИЩУВАЧІВ2013-05-14T10:33:12+03:00А. Ю. Чередниченкоadmin@nau.edu.uaА. Д. Марусякadmin@nau.edu.uaТ. І. Сидоренкоadmin@nau.edu.uaВ статті авторами пропонується один із можливих перспективних напрямків розвиткуіндивідуальних засобів радіоелектронної боротьби - контррадіоелектронна протидія (КРЕП)сучасним бортовим засобам радіоелектронного подавлення, а також визначаються основнізавдання ведення КРЕП, склад необхідного обладнання для його ведення на борту літака-винищувача.Copyright (c) https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/NM/article/view/3449ЦИФРОВИЙ ДЕМОДУЛЯТОР РАДІОПРИЙМАЧА СТАНЦІЇ ПРИЙОМУ КОСМІЧНОЇ ІНФОРМАЦІЇ ДИСТАНЦІЙНОГО ЗОНДУВАННЯ ЗЕМЛІ2013-05-14T10:33:12+03:00С. С. Сабадашadmin@nau.edu.uaУ статті представлено можливий варіант побудови цифрового демодулятора фазоманіпульованих сигналів із залишком носійного коливання ШСЗ NOAA L діапазону. Подаються результати моделювання демодулятора з використанням програмного комплексу «LabVIEW 2011».Copyright (c) https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/NM/article/view/4165НАУКА І МОЛОДЬ ПРИКЛАДНА СЕРІЯ2013-05-15T15:31:05+03:00М.С. Куликadmin@nau.edu.uaЗБІРНИК НАУКОВИХ ПРАЦЬCopyright (c) https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/NM/article/view/3318THE CONCEPT OF DETACHABLE ENGINE PYLONS IN JET AIRLINERS2013-05-14T10:33:12+03:00Andzelika Grudzienadmin@nau.edu.uaPrzemyslaw Nowakowskiadmin@nau.edu.uaMateusz Lewandowskiadmin@nau.edu.uaThe paper provides the new conception for improvement of safety in commercial passenger flights, especially during ditching, fuel exhaustion and engine breakdown causing irreversible impossibility of re-ignition engines during the flight. This solution is designed for jet airlines with engines mounted in pylons under the wings.Copyright (c) https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/NM/article/view/3327THE GENERAL AIMS OF CONSRTUCTING UAVs2013-05-14T10:33:12+03:00Łukasz Sawickiadmin@nau.edu.uaJacek Widziszowskiadmin@nau.edu.uaNorman Płaskocińskiadmin@nau.edu.uaThe work includes concept of hybrid of a lighter-than-air and heavier-than-air aircraft. The following summary presents a rough idea of this solution. This allows the ship to fly quickly to the destination and then move like an airship.Copyright (c) https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/NM/article/view/3329ЛИНЕЙНАЯ МАТЕМАТИЧЕСКАЯ МОДЕЛЬ ПАРЫ ДИСТАНЦИОННО ПИЛОТИРУЕМЫХ ВЕРТОЛЁТОВ ОДНОВИНТОВОЙ СХЕМЫ В ФРОНТАЛЬНОМ СТРОЮ С МОНОГРУЗОМ2013-05-14T10:33:12+03:00А. А. Бельскаяadmin@nau.edu.uaО. Н. Артемьеваadmin@nau.edu.uaР. Т. Калакураadmin@nau.edu.uaВ статье приведена линейная математическая модель (ММ), полученная в результате линеаризации ММ бокового движения дистанционно пилотируемого вертолета с учётом влияния моногруза. Линейная ММ вертолета может быть использована при моделировании собственных движений вертолета в боковом канале, а также при синтезе систем управления различными режимами работы бокового каналаCopyright (c) https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/NM/article/view/3330ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА СИСТЕМА АВТОМАТИЧНОГО КЕРУВАННЯ АВІАЦІЙНИМ ГТД З ВИКОРИСТАННЯМ НЕЙРОННИХ МЕРЕЖ2013-05-14T10:33:12+03:00С. В. Єнчевadmin@nau.edu.uaС. О. Такуadmin@nau.edu.uaВ даній статті розглянуто задачу синтезу інтелектуальної САК ГТД, описано структуру та математичну модель нейронних мереж, а також була поставлена задача ідентифікації ГТД, як об'єкта управління.Copyright (c) https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/NM/article/view/3331ПІДВИЩЕННЯ ЕКСПЛУАТАЦІЙНИХ ВЛАСТИВОСТЕЙ ПАЛИВНО-МАСТИЛЬНИХ МАТЕРІАЛІВ ЗА ДОПОМОГОЮ ПРИСАДОК2013-05-14T10:33:12+03:00О. В. Зайчуковаadmin@nau.edu.uaА. В. Васільєваadmin@nau.edu.uaВ. О. Антоноваadmin@nau.edu.uaРозглянуто різні види присадок та охарактеризовано їх вплив на експлуатаційні властивості паливно-мастильних матеріалів. Запропоновано можливості покращення палив за допомогою розробки нової присадки, що містить сополімери етилену з вінілацетатом та зменшену кількість сірки.Copyright (c) https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/NM/article/view/3332МЕТОДИЧНІ ОСНОВИ ВИБОРУ ПРОГРАМНИХ ЗАСОБІВ ДЛЯ АВТОМАТИЗАЦІЇ УПРАВЛІННЯ АВІАЦІЙНО-РЕМОНТНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ НА ОСНОВІ МІЖНАРОДНИХ СТАНДАРТІВ УПРАВЛІННЯ РЕСУРСАМИ2013-05-14T10:33:12+03:00Ю. А. Захарченкоadmin@nau.edu.uaО. А. Степанюкadmin@nau.edu.uaВ статті сформульована та вирішена задача створення методичних основ вибору програмних засобів для автоматизації управління авіаційно-ремонтним підприємством на основі міжнародних стандартів управління ресурсамиCopyright (c) https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/NM/article/view/3334ДІАГНОСТИКА ЗОВНІШНЬОГО ОБВОДУ КРИЛА НА ОСНОВІ ТЕМПЕРАТУРНОГО ПОЛЯ ПЛОЩИНИ КРИЛА2013-05-14T10:33:12+03:00В. М. Казакadmin@nau.edu.uaА. Є. Бабенкоadmin@nau.edu.uaСтаття присвячена питанню підвищення безпеки руху літаків в повітрі і на землі за допомо-гою неперервної діагностики зовнішніх обводів літака і його крил зокрема при зіткненні літака зі сторонніми формуваннями. Неперервна діагностика зовнішніх обводів літака і його крил дає можливість передбачити чи попередити аварійні ситуації.Copyright (c) https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/NM/article/view/3335ЦИФРОВЕ МОДЕЛЮВАННЯ ВИЗНАЧЕННЯ КРАЙОВОГО КУТА ЗМОЧУВАННЯ2013-05-14T10:33:12+03:00Д. В. Конишевadmin@nau.edu.uaС. О. Кулаєнкоadmin@nau.edu.uaСтаття присвячена розробці алгоритму побудови растрового зображення краплі і визначення кута змочування з метою можливості оцінки методик його визначення.Copyright (c) https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/NM/article/view/3337ВПРОВАДЖЕННЯ КЕРУЮЧОЇ БАЗОВОЇ МОДЕЛІ В ПРОЦЕС ПРОЕКТУВАННЯ СКЛАДНОГО ТЕХНІЧНОГО ОБ'ЄКТА2013-05-14T10:33:12+03:00Д. І. Конотопadmin@nau.edu.uaПропонується методика параметричного проектування складного технічного об’єкта, використовуючи базову керуючу модель, яка підвищує ефективність проектування складного технічного об'єкта на всіх етапах життєвого циклу виробу та вводить можливість оптимального керування при створенні віртуальної моделі літака за допомогою сучасних комп’ютерних інформаційних технологій.Copyright (c) https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/NM/article/view/3338ВПРОВАДЖЕННЯ АЛЬТЕРНАТИВНИХ ВИДІВ ЕНЕРГІЇ В АВІАЦІЙНИЙ ТРАНСПОРТ2013-05-14T10:33:12+03:00А. В. Кухарчукadmin@nau.edu.uaСтаття присвячена актуальній темі – знаходження альтернатив авіаційному паливу та перспектив їх використання. Для цього у роботі проведено аналіз можливостей використання альтернативних видів енергії в авіаційному транспорті.Copyright (c) https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/NM/article/view/3339БЕЗПЕКА АКТИВНИХ ЕНЕРГЕТИЧНИХ СИСТЕМ2013-05-14T10:33:12+03:00М. О. Плаховаadmin@nau.edu.uaСтаття присвячена питанням безпеки активних енергетичних систем, дослідженню аварій в енергосистемах з позицій суб’єктивного аналізу, ознайомленню та висвітленню елементів проблемно-ресурсного аналізу з встановленням основних понять, категорій, функцій переваг та визначення структури множини можливих станів, ресурсів і цілей, які будуть нами задіяні в подальших дослідженнях.Copyright (c) https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/NM/article/view/3340СОВРЕМЕННЫЕ СИСТЕМЫ КОНТРОЛЯ ВЫРАБОТКИ РЕСУРСА ВОЗДУШНЫХ СУДОВ В ЭКСПЛУАТАЦИИ2013-05-14T10:33:12+03:00А. А. Поникарчукadmin@nau.edu.uaВ. С. Краснопольскийadmin@nau.edu.uaВоздушные суда, находящиеся в эксплуатации, постоянно находятся под влияни-ем различных нагрузок, деформационных и ус-талостных напряжений, которые приводят к из-менению их конструкции. Такие деформации в большинстве случаев образовываются в наибо-лее нагруженных участках, либо же в случае же-сткой посадки, удара хвостовой части, соударе-нии с землей и др.Контроль развития таких деформационных участков металлических и композитных аэро-космических конструкций сегодня осуществля-ется во время различных видов контроля: перио-дического, сезонного, предполетного, контроля после определенного числа часов налета. Мето-дами инспекции могут быть такие традиционные методы, как визуальный осмотр, рентген или то-ковихревой метод. Они обладают такими недос-татками, как трудоемкость, наличие человече-ского фактора, что может объяснить неточность и ненадежность проведения инспекции, а также их значительная дороговизна, что связано с дли-тельным временем простоя воздушного судна во время контроля и следовательно его неприбыль-ностю в данном временном интервале. Негатив-ным аспектом также является невозможность контроля труднодоступных участков конструк-ции, что ограничивает локацию его применения.Copyright (c) https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/NM/article/view/3341ЛИНЕЙНАЯ МАТЕМАТИЧЕСКАЯ МОДЕЛЬ ИЗОЛИРОВАННОГО ПРОДОЛЬНОГО ДВИЖЕНИЯ ПАРЫ ДИСТАНЦИОННО ПИЛОТИРУЕМЫХ ВЕРТОЛЁТОВ ОДНОВИНТОВОЙ СХЕМЫ С МОНОГРУЗОМ2013-05-14T10:33:12+03:00И. В. Савицкаяadmin@nau.edu.uaА. А. Бельскаяadmin@nau.edu.uaВ. Б. Мазуркевичadmin@nau.edu.uaЛинейная математическая модель (ММ) получена в результате линеаризации ММ изолированного продольного движения, выделенного при определенных допущениях из модели пространственного движения с учётом влияния моногруза в уравнениях сил. Линейная ММ продольного канала вертолета может быть использована при моделировании собственных движений вертолетов в продольном канале с моногрузом, а также при синтезе систем управления различными режимами работыCopyright (c) https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/NM/article/view/3343АДАПТИВНИЙ ВЕЙВЛЕТ-ФІЛЬТР ДЛЯ АНАЛІЗУ ІНФОРМАЦІЇ В ЕЛЕКТРОННИХ СИСТЕМАХ КЕРУВАННЯ ГАЗОТУРБІННИХ ДВИГУНІВ2013-05-14T10:33:12+03:00С. С. Товкачadmin@nau.edu.uaС. В. Єнчевadmin@nau.edu.uaСтаття присвячена питанням вейвлет-фільтрації сигналів отриманих з датчиків електронних систем керування авіаційними газотурбінним двигунами. Розглядається задача побудови адаптивного фільтра на основі вейвлету Добеші. Наводяться оцінені середньоквадратичні значення похибки фільтрації пропонованого фільтру на основі вейвлету ДобешіCopyright (c)