https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/Fly/issue/feedПоліт. Сучасні проблеми науки2012-11-23T15:25:14+02:00Gerashchenko LVntb@nau.edu.uaOpen Journal Systems<p>Тези науково-практичної конференції містять короткий зміст доповідей науково-дослідних робіт студентів та молодих учених. Для широкого кола фахівців, студентів, аспірантів та викладачів.</p><p>Мова видання: українська, російська, англійська.</p><p> </p>https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/Fly/article/view/2859ВИВЧЕННЯ ПРИРОДИ КИСЛОТНОСТІ ПОВЕРХНІ ГЕТЕРОГЕННОГО КАТАЛІЗАТОРА ПРИ ПРОВЕДЕННІ РИФОРМІНГУ ГЕПТАНУ2012-11-23T15:25:12+02:00А.А. Павлюченкоadmin@nau.edu.uaА.О. Василенкоadmin@nau.edu.ua<em> Одним з найбільш ефективних і поширених методів підвищення якості пального є процес каталітичного риформінгу легких бензинових фракцій, що складаються з вуглеводнів С4-С8. Відомо, що ці реакції відбуваються на поверхні каталізаторів, які мають кислотні центри певної природи і сили.</em>Авторське право (c) https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/Fly/article/view/2858АДСОРБЦІЯ НИЗЬКОМОЛЕКУЛЯРНИХ СПИРТІВ З ВОДНИХ РОЗЧИНІВ ВУГІЛЬНИМИ СОРБЕНТАМИ2012-11-23T15:25:12+02:00В.В. Струнгарadmin@nau.edu.ua<em> Проблема очищення стічних вод від забруднень є дуже актуальною, тому вилучення різних забруднень потребує ефективних попередніх досліджень. У стічних водах часто зустрічаються органічні забруднення наприклад, спирти, деякі альдегіди та кетони, низько- і високомолекулярні карбонові кислоти, ароматичні сполуки та багато інших. Низькомолекулярні спирти потрапляючи із стічними водами у водойми, погіршують властивості води, порушують процеси обміну кисню, токсично діють на навколишнє середовище.</em>Авторське право (c) https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/Fly/article/view/2857СТРУКТУРУВАННЯ НАДМОЛЕКУЛЯРНОЇ СТРУКТУРИ ПОЛІВШІЛАЦЕТАТУ ЖЕЛАТИНОМ2012-11-23T15:25:12+02:00Л.О. Смашнюкadmin@nau.edu.ua<em> Сучасний науково-технічний прогрес неможливий без створення нових спеціальних матеріалів, що мають специфічні властивості, які, на перший погляд, навіть немислимі. Це жорсткість й еластичність, твердість і надтекучість, розчинність у воді й нерозчинність, газопроникність та газонепроникність тощо. Такі протилежні властивості, які виключають одне одного, поєднуються в полімерах.</em>Авторське право (c) https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/Fly/article/view/2856ГЕТЕРОГЕННО-КАТАЛІТИЧНА ТРАНСЕСТЕРЕФІКАЦІЯ ЕСТЕРІВ КИСЛОТ СПИРТАМИ2012-11-23T15:25:12+02:00І.В. Ольшевськийadmin@nau.edu.uaЮ.С. Бодачівськийadmin@nau.edu.ua<em> Одним з найбільш безпечних для навколишнього середовища альтернатив паливу, одержаному з нафти є біодизель. Його одержують трансестерифікацією тригліцеридів і спиртів, внаслідок чого утворюються менші молекули алкілових (найчастіше метилових) естерів. Для цього використовують гомогенні каталізатори: луги, кислоти або ферменти.</em>Авторське право (c) https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/Fly/article/view/2855ІЗОМЕРИЗАЦІЯ Н-ПЕНТАНУ НА СУЛЬФАТОВАНИХ ЦИРКОНІЄВИХ КАТАЛІЗАТОРАХ2012-11-23T15:25:12+02:00О.О. Міщенкоadmin@nau.edu.uaК.В. Бзенкоadmin@nau.edu.ua<em> Реакції ізомеризації мають широке розповсюдження в нафтопереробній промисловості, зокрема використовуються для підвищення октанових чисел компонентів моторних палив ізомеризацією найбільш легкої частини бензину прямої перегонки - пентан-гексанових фракцій. В наш час дослідження науковців зосереджені на пошуку нешкідливих для довкілля каталізаторів ізомеризації. Так, хороший потенціал для ізомеризації н-алканів виявили модифіковані цирконійоксидні каталізатори.</em>Авторське право (c) https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/Fly/article/view/2854МОДЕЛЮВАННЯ СТРУКТУРИ ОКСИДНИХ МАТЕРІАЛІВ ЗА ДАНИМИ РЕНТГЕНОГРАМ МЕТОДОМ РІТВЕЛЬДА2012-11-23T15:25:12+02:00М.В. Завадськаadmin@nau.edu.ua<em> Для оксидних матеріалів мангану дуже складною є проблема інтерпретації фазового складу електрохімічно одержаних матеріалів з причини багатофазності і високої дефектності таких зразків. Певною мірою це завдання вирішується за допомогою симуляції теоретичних рентгенограм методом Рітвельда.</em>Авторське право (c) https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/Fly/article/view/2853СИНТЕЗ ХЕЛАТНОГО КОМПЛЕКСУ - АЦЕТИЛАЦЕТОНАТУ ОКСИВАНАДІЮ (IV)2012-11-23T15:25:12+02:00Є.В. Баглєйadmin@nau.edu.uaГ.В. Федорівadmin@nau.edu.ua<em> Зростання світової економіки сприяє зростанню використання енергії, зі зменшенням запасів основних природних енергетичних ресурсів (нафта, газ та вугілля), зростання витрат на їх виробництво, що призводить до збільшення вартості енергії та необхідності нормування споживання енергоресурсів. За даними BP Statistical Review of World Energy June 2010, розвідані запаси у світі складають: нафти - 205,0 млрд. т; газу - 187,5 трлн. м3; вугілля - 826,0 млрд. т.</em>Авторське право (c) https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/Fly/article/view/2852ОКИСНЕННЯ 1,1,2-ТРИХЛОРЕТАНУ НА ГЕТЕРОГЕННОМУ КАТАЛІЗАТОРІ2012-11-23T15:25:12+02:00С.В. Атанасовadmin@nau.edu.uaТ.А. Гаєвськаadmin@nau.edu.ua<em> Відсутність стабільно працюючих активних каталізаторів сьогодні є єдиною перешкодою до впровадження каталітичних методів знешкодження хлорвмісних відходів.</em>Авторське право (c) https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/Fly/article/view/2851ЗВ'ЯЗОК ФІЗИКИ З КОСМОНАВТИКОЮ І УЧАСТЬ УКРАЇНИ В МІЖНАРОДНИХ КОСМІЧНИХ ПРОГРАМАХ2012-11-23T15:25:12+02:00Г.В. Стрижакadmin@nau.edu.ua<em> Сьогодні не можна уявити повсякденне життя людини без космічного зв'язку, супутникового телебачення, GPS-навігаторів та інших досягнень авіаційної й космічної техніки.</em>Авторське право (c) https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/Fly/article/view/2850КВАЗІРІВНОВАЖНІ ПРОЦЕСИ У ВИСОКОЗБУДЖЕНИХ СТАНАХ МОЛЕКУЛ БАРВНИКІВ2012-11-23T15:25:12+02:00Т.М. Сакунadmin@nau.edu.ua<em> Проведено експериментальні та теоретичні дослідження релаксації молекули барвника (аніонів резазурину) з високозбуджених станів.</em>Авторське право (c) https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/Fly/article/view/2849ЕЛЕКТРОННО-КОЛИВАЛЬНА ВЗАЄМОДІЯ В МОЛЕКУЛАХ РЕЗАЗУРИНУ2012-11-23T15:25:12+02:00Т.М. Сакунadmin@nau.edu.ua<em> В роботі проведені дослідження спектру поглинання резазурину у видимій, ультрафіолетовій та інфрачервоній областях.</em>Авторське право (c) https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/Fly/article/view/2848ВИЗНАЧЕННЯ КОЕФІЦІЄНТУ КОРИСНОЇ ДІЇ ІНДУКЦІЙНОГО ПРИСКОРЮВАЧА ЕЛЕКТРОНІВ ПРИ ВИКОРИСТАННІ СУЧАСНИХ ФЕРОМАГНЕТИКІВ ДЛЯ ВИГОТОВЛЕННЯ ІНДУКЦІЙНИХ СИСТЕМ2012-11-23T15:25:12+02:00О.О. Подворнийadmin@nau.edu.ua<em> Індуктори індукційних прискорювачів електронів промислового призначення побудовані за принципом імпульсних трансформаторів з осердями, виготовленими з аморфних феромагнетиків. Відомості про втрати енергії в осердях на перемагнічування на коротких імпульсах доступні з наукових публікацій завдяки роботам дослідницьких лабораторій.</em>Авторське право (c) https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/Fly/article/view/2847ФІЗИЧНІ ПРИНЦИПИ ЗАПУСКУ СУПУТНИКІВ У МІЖНАРОДНОМУ КОСМІЧНОМУ ПРОЕКТІ "МОРСЬКИЙ СТАРТ"2012-11-23T15:25:12+02:00В.В. Грубийadmin@nau.edu.ua<em> У 1995 році Державне конструкторське бюро "Південне" ім. М.К. Янгеля та Державне підприємство "Виробниче об'єднання "Південний машинобудівний завод" ім. Макарова" разом з американською компанією "Боїнг", норвезькою "Квар-нер" та російською ракетно-космічною корпорацією "Енергія" утворили спільне підприємство "Сі Лонч" для реалізації унікального міжнародного проекту "Морський старт". Проект вперше реалізує ідею використання морської платформи для здійснення комерційних космічних запусків з екваторіальної зони.</em>Авторське право (c) https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/Fly/article/view/2846ТЕОРІЯ ДВОПОТОКОВИХ ЛАЗЕРІВ НА ВІЛЬНИХ ЕЛЕКТРОНАХ ЯК ФОРМУВАЧІВ КЛАСТЕРІВ ЕЛЕКТРОМАГНІТНОГО ПОЛЯ2012-11-23T15:25:12+02:00А.Ю. Брусникadmin@nau.edu.ua<em> Однією з актуальних задач електроніки надвисоких потужностей є отримання надкоротких (фемтосекундних) імпульсів електромагнітного поля, здатних без затухання поширюватися в середовищі. Традиційно розглядають радіоімпульси, що є імпульсами огинаючої, заповненої хвилею несучої частоти. Дана особливість обмежує можливість досягнення надвисоких рівнів середньої потужності (десятки - сотні кіловат в оптичному діапазоні).</em>Авторське право (c) https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/Fly/article/view/2845ХВИЛЬОВІ ЯВИЩА В АНІЗОТРОПНОМУ МАГНІТОДІЕЛЕКТРИКУ2012-11-23T15:25:12+02:00І.О. Бородійadmin@nau.edu.ua<em> Було розглянуто хвильові явища при поширенні імпульсного магнітного поля, збудженого котушкою імпульсного струму в перерізі осердя, виготовленого з магнітодіелектрику.</em>Авторське право (c) https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/Fly/article/view/2844ИССЛЕДОВАНИЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ НАДЕЖНОСТИ ДИСПЕТЧЕРА УВД2012-11-23T15:25:12+02:00И.И. Цыбаadmin@nau.edu.ua<em> Авиация относится к транспортным средствам повышенной опасности. При этом катастрофа современного пассажирского авиалайнера в зависимости от масштаба последствий может рассматриваться как национальная трагедия. Поэтому повышение эффективности авиатранспортной системы и безопасности полётов является главной целью авиационного сообщества.</em>Авторське право (c) https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/Fly/article/view/2843СОВЕРШЕНСТВОВАНИЕ АВТОМАТИЗИРОВАННОЙ ИНФОРМАЦИОННОЙ СИСТЕМЫ «АБИТУРИЕНТ КЛА НАУ»2012-11-23T15:25:12+02:00Т.К. Файзулинаadmin@nau.edu.ua<em> В соответствии с правилами приема в высшие учебные заведения, после окончания приема документов от абитуриентов приемная комиссия приступает к формированию перечня лиц, допущенных к участию в конкурсе на поступление.</em>Авторське право (c) https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/Fly/article/view/2842РАЗРАБОТКА МОДЕЛИ ПРИНЯТИЯ РЕШЕНИЙ АВИАДИСПЕТЧЕРОМ ПРИ ВОЗНИКНОВЕНИИ ОСОБОГО СЛУЧАЯ В ПОЛЕТЕ -РАЗГЕРМЕТИЗАЦИИ2012-11-23T15:25:12+02:00Д.О. Ткаченкоadmin@nau.edu.ua<em> Согласно данным ИКАО большинство авиационных происшествий (АП) происходят по вине летного и/или диспетчерского состава и являются результатом неоптимальных и нерациональных действий человека-оператора.</em>Авторське право (c) https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/Fly/article/view/2841УПРАВЛЕНИЕ ЗАПАСАМИ НА ВОЗДУШНОМ ТРАНСПОРТЕ КАК ОДНА ИЗ ЗАДАЧ ПРЕДПОЛЕТНОЙ ПОДГОТОВКИ2012-11-23T15:25:12+02:00А.С. Тимошенкоadmin@nau.edu.ua<em> Сотрудники по обеспечению полетов (FOO/FD) играют важную роль в безопасной эксплуатации воздушных судов (ВС), основными их обязанностями являются: оказывать помощь командиру ВС в подготовке к полету и обеспечивать соответствующую информацию;</em>Авторське право (c) https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/Fly/article/view/2840ПОВЫШЕНИЕ УРОВНЯ РЕАЛИСТИЧНОСТИ ОТОБРАЖЕНИЯ ДВС НА МОДЕЛИРУЮЩЕМ КОМПЛЕКСЕ УВД2012-11-23T15:25:12+02:00С.В. Скрипкаadmin@nau.edu.ua<em> На фоне постоянно возрастающих объёмов грузовых и пассажирских авиационных перевозок увеличиваются рабочие нагрузки на специалиста по управлению воздушным движением, и, как следствие, выдвигаются новые требования к качеству профессиональной подготовки на тренажёрах управления воздушным движением, что, в свою очередь, требует качественного моделирования воздушной обстановки самими тренажёрами.</em>Авторське право (c) https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/Fly/article/view/2839ОБЕСПЕЧЕНИЕ БЕЗОПАСНОСТИ ВОЗДУШНОГО ДВИЖЕНИЯ НА ЭТАПАХ ВЗЛЕТА И ПОСАДКИ2012-11-23T15:25:12+02:00А.В. Сиденкоadmin@nau.edu.ua<em> Анализ авиационных происшествий и инцидентов на мировом авиационном транспорте свидетельствует о том, что при заходе на посадку и посадке происходит более 40—50% происшествий. Учитышая, что продолжительность захода на посадку для магистральных самолетов составляет не более 2—3% всего времени полета, то вероятность возникновения авиационных происшествий на этом этапе полета в 15—20 раз больше, чем в среднем в течение всего полета.</em>Авторське право (c) https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/Fly/article/view/2838АНАЛИЗ И СОВЕРШЕНСТВОВАНИЕ СИСТЕМЫ ПОДДЕРЖКИ ПРИНЯТИЯ РЕШЕНИЯ ДИСПЕТЧЕРОМ ОБСЛУЖИВАНИЯ «ПОДХОДА»2012-11-23T15:25:12+02:00О.С Ростовцевadmin@nau.edu.ua<em> Обслуживание воздушного движения являются частью многоотраслевой сферы, которая требует постоянного пересмотра существующих документов, правил и методов управления воздушным движением в связи развитием и внедрением более технологически совершенных устройств и систем.</em>Авторське право (c) https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/Fly/article/view/2837СОВЕРШЕНСТВОВАНИЕ ТРЕНАЖЕРНОЙ ПОДГОТОВКИ ПЕРСОНАЛА УВД2012-11-23T15:25:12+02:00Р.П. Печевистийadmin@nau.edu.ua<em> Тренажерная подготовка должна включать в себя занятия с применением процедурных, модульных и комплексных тренажеров. Все выше упомянутое, обозначается термином первоначальная тренажерная подготовка или первоначальная подготовка.</em>Авторське право (c) https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/Fly/article/view/2836РАЗРАБОТКА МОДУЛЯ ИНФОРМАЦИОННОЙ ПОДДЕРЖКИ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ АВИАДИСПЕТЧЕРА2012-11-23T15:25:12+02:00О.Н. Пилипёнокadmin@nau.edu.ua<em> Процесс принятия авиадиспетчером решений включает в себя не только выбор приемлемых мероприятий из заданного руководящими документами гражданской авиации множества, но и выполнение мероприятий, ранее не заданных. Поэтому важно создать специальные рекомендации по формированию эффективных решений и общей концепции их принятия.</em>Авторське право (c) https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/Fly/article/view/2835АНАЛІЗ ФАКТОРІВ, ЩО ВПЛИВАЮТЬ НА ВИНИКНЕННЯ ПРОБЛЕМ З ШАСІ В ПОЛЬОТІ2012-11-23T15:25:12+02:00М.С. Пархоменкоadmin@nau.edu.ua<em> При вивченні особливих випадків в польоті (ОВП) важливим є статистичний аналіз, визначення та систематизація факторів, що впливають на виникнення особливого випадку в польоті</em>Авторське право (c) https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/Fly/article/view/2834МОДЕЛИРОВАНИЕ ПРОЦЕССА ПРИНЯТИЯ РЕШЕНИЯ АВИАДИСПЕТЧЕРОМ ПРИ ВОЗНИКНОВЕНИИ ОСОБОГО СЛУЧАЯ В ПОЛЕТЕ - ОТКАЗ РАДИОСВЯЗИ2012-11-23T15:25:12+02:00А.В Курейдаadmin@nau.edu.ua<em> Согласно данным ICAO более 2/3 авиационных происшествий происходят по вине летного и/или диспетчерского состава и являются результатом неоптимальных и нерациональных действий человека-оператора, и доля этого фактора в общем количестве авиационных происшествий увеличивается. Данный факт говорит о том, что наиболее уязвимым местом в системе «человек - машина» является именно звено «человек», что требует модернизации подходов к обучению авиационного персонала, связанного с выполнением полетов.</em>Авторське право (c) https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/Fly/article/view/2833ТИПОВЫЕ ТЕХНОЛОГИИ ДЕЙСТВИЙ АВИАДИСПЕТЧЕРА ПРИ ВОЗНИКНОВЕНИИ ОСОБОГО СЛУЧАЯ В ПОЛЕТЕ - ОТКАЗ ДВИГАТЕЛЯ НА ВС2012-11-23T15:25:12+02:00А.В. Колесникadmin@nau.edu.ua<em> Для анализа стандартных действий авиадиспетчера в процессе возникновения ОСП рационально представлять эти действия в виде структурной схемы, рассмотрим на примере ОСП - отказ двигателя на ВС (рис.1)</em>Авторське право (c) https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/Fly/article/view/2832СТАН ПРОБЛЕМИ СИНТЕЗУ РОЗПОДІЛЕНОГО МЕРЕЖЕВОГО УПРАВЛІННЯ СИСТЕМИ КЕРУВАННЯ ПОВІТРЯНИМ СУДНОМ2012-11-23T15:25:12+02:00О.М. Євтушенкоadmin@nau.edu.ua<em> Сьогодні країнн-корнстувачі повітряним простором керуються Глобальним аеронавігаційним планом Міжнародної організації цивільної авіації щодо систем зв'язку, навігації, спостереження/організації повітряного руху (CNS/ATM), метою якого є створення єдиної глобальної та скоординованої аеронавігаційної системи управління повітряним рухом.</em>Авторське право (c) https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/Fly/article/view/2831ВПЛИВ НАВІГАЦІЙНИХ ПОХИБОК НА ПРИЙНЯТТЯ РІШЕНЬ В СИСТЕМАХ ПОПЕРЕДЖЕННЯ ЗІТКНЕНЬ ЛІТАКІВ2012-11-23T15:25:12+02:00Б.І. Долінцеadmin@nau.edu.ua<em> Постійне зростання інтенсивності повітряного руху, що спостерігається у світі, викликає об'єктивну необхідність збільшення пропускної здатності повітряного простору, виділеного для польотів повітряних суден цивільної авіації. У зв'язку із цим перед виробниками та експлуатантами постає ряд проблем пов'язаних із забезпеченням необхідного рівня безпеки авіаперевезень при одночасному нарощуванні щільності авіаційного трафіку.</em>Авторське право (c) https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/Fly/article/view/2830АВТОМАТИЗАЦІЯ ОЦІНЮВАННЯ НА ПЕРЕДТРЕНАЖЕРНОМУ ЕТАПІ ПІДГОТОВКИ СПЕЦІАЛІСТІВ З ОБСЛУГОВУВАННЯ ПОВІТРЯНОГО РУХУ ЗА ДОПОМОГОЮ НЕЙРОННОЇ МЕРЕЖІ2012-11-23T15:25:12+02:00Ю.І Дем'яненкоadmin@nau.edu.uaІ.Л. Якунінаadmin@nau.edu.ua<em> Згідно з статистичними даними, причинність авіаційних подій останнє десятиріччя практично не змінюється: 70-80% аварій і катастроф відбувається через людський фактор. Особливу роль при зниженні впливу ЛФ відіграє роль та якість професійної підготовки авіаційних фахівців, важливою складовою якої є тренажерна підготовка.</em>Авторське право (c) https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/Fly/article/view/2829ЛЮДСЬКИЙ ФАКТОР В СИСТЕМІ УПРАВЛІННЯ ПОВІТРЯНИМ РУХОМ2012-11-23T15:25:12+02:00Л.В. Благаяadmin@nau.edu.ua<em> Сучасні системи управління повітряним рухом (УПР) представляють собою складні комплекси технічного обладнання та організаційних заходів, завданням яких є забезпечення безпеки, економічності та регулярності повітряного руху. Для виконання цих завдань у систему включений людина - авіадиспетчер, який є найважливішою ланкою системи, який контролює постійно мінливу повітряну ситуацію, стежить за ходом польоту літаків і приймає рішення, спрямовані на подолання відхилень від запланованих умов польоту.</em>Авторське право (c) https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/Fly/article/view/2828OPTIMIZATION OF THE DISSEMINATION OF AIR TRAFFIC INFORMATION AT LVIV AERODROME2012-11-23T15:25:12+02:00T.S. Sharovaadmin@nau.edu.uaY.V. Sikirdaadmin@nau.edu.ua<em> At Lviv aerodrome Air Traffic Services Reporting Office (ARO) combined with Aerodrome Control Tower (ACT) provides operators with aeronautical information. Procedures of receiving, processing and sending air traffic information are performed on automated workplace ARO.</em>Авторське право (c) https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/Fly/article/view/2827THE AVIATION RISK MANAGEMENT SOLUTIONS (ARMS) METHODOLOGY FOR OPERATIONAL RISK ASSESSMENT IN AVIATION ORGANISATIONS2012-11-23T15:25:12+02:00Ganna Turloadmin@nau.edu.uaVictoria Vakhrinaadmin@nau.edu.ua<em> There is a fundamental conceptual problem with the risk assessment of (historical) events which needs to be recognized.</em>Авторське право (c) https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/Fly/article/view/2826APPLICATION OF CAPACITY ENHANCEMENT FUNCTION IN EUROPEAN ATM NETWORK2012-11-23T15:25:12+02:00Olena Shostakadmin@nau.edu.uaYuriy Chynchenkoadmin@nau.edu.ua<em> The Capacity Enhancement Function (CEF) sits within the Airspace Network & Capacity section of the ATM Centre of Expertise. It provides a single focal point of coordination for all capacity-related issues, both within the EUROCONTROL Agency and for external stakeholders. The Capacity Enhancement Function acts as a catalyst for establishing and progressing cohesive and timely capacity planning and provision, at European ATM network and local level.</em>Авторське право (c) https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/Fly/article/view/2825DEVELOPMENT TREND IN AIR TRAFFIC CONTROL SIMULATOR2012-11-23T15:25:12+02:00Ganna Shishkovskaadmin@nau.edu.uaValeria Mamrovskaadmin@nau.edu.ua<em> The intensity of the air traffic at the airport is growing rapidly and, accordingly, increases the risk of emergency situations on the airfield, and above it. Therefore, the problem of training working in the airdrome tower air traffic controllers in performing their tasks in freelance, emergency conditions, is keenly relevant. </em>Авторське право (c) https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/Fly/article/view/2824LANDING AND TAKEOFF WITHOUT LANDING GEAR DUE TO THE SUPERCONDUCTIVITY2012-11-23T15:25:12+02:00Olexandr Prygaraadmin@nau.edu.uaIhor Skyrdaadmin@nau.edu.ua<em> Superconductivity is being applied to many diverse areas such as: medicine, transportation, power production, electronics etc. and now we want to try to apply it to aviation.</em>Авторське право (c) https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/Fly/article/view/2823APPLICATION GEOGRAPHICAL INFORMATION SYSTEM IN AVIATION2012-11-23T15:25:12+02:00Batjil Mandkhaiadmin@nau.edu.ua<em> A geographic information system (GIS) is a system designed to capture, store, manipulate, analyze, manage, and present all types of geographically referenced data. A GIS can be thought of as a system—it digitally creates and "manipulates" spatial areas that may be jurisdictional, purpose, or application-oriented. Generally, a GIS is custom-designed for an organization.</em>Авторське право (c) https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/Fly/article/view/2822MODERN AIR TRAFFIC MANAGEMENT SYSTEM OF EUROPE2012-11-23T15:25:12+02:00Oksana Hlushkoadmin@nau.edu.uaDarya Dolmatovaadmin@nau.edu.ua<em> Flying is the result of both technology and human skills. Air traffic management (ATM) is about the process, procedures and resources which come into play to make sure that aircraft are safely guided in the sky and on the ground. ATM</em>Авторське право (c) https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/Fly/article/view/2821EXPLORING THE SUBJECT OF PERFORMANCE-BASED NAVIGATION AND ITS BENEFITS2012-11-23T15:25:12+02:00Yevgeniy Dobrovolskyiadmin@nau.edu.ua<em> I and everyone else involved in the domain of aviation can see the increases in demands on airspace capacity resulted by the continuing growth of aviation therefore emphasizing the need for optimum utilization of available airspace. This will be the problem the solution of which I want to expose.</em>Авторське право (c) https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/Fly/article/view/2820GLOBAL POSITIONING SYSTEM OPENS UNLIMITED POSSIBILITIES FOR NAVIGATION2012-11-23T15:25:12+02:00Kostiantyn Demchukadmin@nau.edu.uaEvheniia Veresadmin@nau.edu.ua<em> The evolution of such global concept as aviation has always involved the development of navigation systems which had to allow in a fast and stable manner to locate and navigate aircraft. It has always been a tendency for each system to posses some sort of its own advantages and disadvantages. The desire to find the system almost free from drawbacks has led to the appearance of the Global Positioning System</em>Авторське право (c) https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/Fly/article/view/2819MODELING OF DECISION-MAKING BY HUMAN-OPERATOR IN FLIGHT EMERGENCIES OF FUEL SHORTAGE ONBOARD2012-11-23T15:25:12+02:00O.V. Haslienkoadmin@nau.edu.ua<em> Nowadays one of the most innovative spheres in global industry is aviation. Along with its constant and impetuous development, the demands to its efficiency in general and to its safety specifically continuously increase.</em>Авторське право (c) https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/Fly/article/view/2818APLICATIONS OF MULTILATERATION SYSTEMS IN AVIATION2012-11-23T15:25:12+02:00Ihor Bulezaadmin@nau.edu.ua<em> The aim of my investigation was to find the alternative ways of performing of the airspace surveillance more effectively, precisely and economically(Fig.1). I found out that multilateration(MLAT) can meet all these requirements in the proper way.</em>Авторське право (c) https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/Fly/article/view/2817ATC SIMULATORS ON THE BASIS OF ARTIFICIAL INTELLIGENCE2012-11-23T15:25:12+02:00Anna Bratishkoadmin@nau.edu.uaDmytro Ryabchinskyiadmin@nau.edu.uaVitalii Lazorenkoadmin@nau.edu.ua<em> The primary responsibility of air traffic control (ATC) is the prevention of aircraft collisions. An important secondary responsibility is to expedite traffic. These and other duties are all currently performed by human air traffic controllers. Increasing numbers of flights, however, are straining the system and this trend is expected to continue.</em>Авторське право (c) https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/Fly/article/view/2816THE INTEGRATION OF UNMANNED AIRCRAFT IN INFRASTRUCTURE OF AIR NAVIGATION SYSTEM OF UKRAINE2012-11-23T15:25:12+02:00Dmytro Bondarevadmin@nau.edu.uaYuriy Chynchenkoadmin@nau.edu.ua<em> International cooperation and coordination on regulation of unmanned aerial vehicles (UAV) is one of the strategic directions of the use of unmanned aircraft. In various parts of the numerous organizations involved in developing the regulatory framework of this innovative industry.</em>Авторське право (c) https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/Fly/article/view/2815ОСОБЛИВОСТІ РОЗБУДОВИ ГОТЕЛЬНОЇ ІНФРАСТРУКТУРИ УКРАЇНИ В КОНТЕКСТІ ПРОВЕДЕННЯ Євро20122012-11-23T15:25:14+02:00О.М. Ганжаadmin@nau.edu.uaО.Р. Материнськаadmin@nau.edu.ua<em> Розвиток готельної інфраструктури є важливим питанням державної політики. Являючись складовою туристичної індустрії, вона є візитівкою нашої гостинності, нашого ставлення до загальноєвропейських та загальнолюдських цінностей. Від якості прийому наших гостей залежить їх враження про нашу країну в цілому. Тому тема статті присвячена аналізу сучасного стану розбудови готельної інфраструктури та перспективам її розвитку.</em> Авторське право (c) https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/Fly/article/view/2814РОЛЬ ТРАНСНАЦІОНАЛЬНИХ КОРПОРАЦІЙ У ТУРИЗМІ2012-11-23T15:25:14+02:00Н.В. Чернишоваadmin@nau.edu.ua<em> Останні десятиліття спостерігається постійне розширення зарубіжної присутності транснаціональних компаній (ТНК). Згідно з документами ООН до ТНК відносяться компанії, що мають філіали в двох або більше країнах незалежно від юридичної форми або сфери господарювання та здійснюють координацію їх діяльності. До створення ТНК приводять процеси концентрації виробництва і централізації капіталу. Для більшої ефективності ТНК переходять від експорту товарів та послуг до організації їх виробництва за кордоном, тим самим отримуючи доступ до місцевих ресурсів тих країн.</em>Авторське право (c) https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/Fly/article/view/2813РЕКРЕАЦІЙНИЙ ПОТЕНЦІАЛ ЕКОЛОГІЧНОГО ТУРИЗМУ:СУЧАСНІ ПІДХОДИ ТА ШЛЯХИ ЕКОЛОГІЗАЦІЇ ТУРИЗМУ В УКРАЇНІ2012-11-23T15:25:14+02:00В.М. Печковськаadmin@nau.edu.ua<em> Екологічний туризм, як суспільне явище, в Україні тільки зароджується, але має всі підстави стати успішною, економічно сильною туристичною сферою, привабливою як для вітчизняних, так і зарубіжних туристів, адже країна має досить потужні ресурси.</em>Авторське право (c) https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/Fly/article/view/2812ТУРИСТИЧНІ АВІАЦІЙНІ ПЕРЕВЕЗЕННЯ МІЖ МЕКСИКОЮ ТА США2012-11-23T15:25:14+02:00М.В. Лопатаadmin@nau.edu.ua<em> Мексика багата на природні та суспільно-історичні рекреаційні ресурси. Різноманітний рельєф, сприятливі кліматичні умови, узбережжя теплих морів, екзотична флора та фауна поєднуються у фантастично красиві контрастні природні ландшафти, які стали улюбленим місцем відпочинку як місцевих так і іноземних туристів.</em>Авторське право (c) https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/Fly/article/view/2811ДИНАМІКА СВІТОВИХ ТУРИСТИЧНИХ ПОТОКІВ У ГЕОПОЛІТИЧНОМУ АСПЕКТІ2012-11-23T15:25:14+02:00К.С. Берідзеadmin@nau.edu.ua<em> Географія і простір є основоположними аспектами людського існування в геополітиці. Вони являються базовим методам інтерпретації сьогодення і минулого різних країн, організовують навколо себе сторони політичної взаємодії.</em>Авторське право (c) https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/Fly/article/view/2810РОЛЬ ЗАСОБІВ КОМУНІКАЦІЇ У ПРИЙНЯТТІ УПРАВЛІНСЬКИХ РІШЕНЬ2012-11-23T15:25:14+02:00І.М. Якубенкоadmin@nau.edu.ua<em> В умовах відкритості суспільства, його гуманізації та демократизації ЗМІ все активніше впливають на формування визначених соціальних орієнтирів та сприяють розвитку задатків і здібностей особистості.</em>Авторське право (c)