https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/FCS/issue/feedФормування компетентностей обдарованої особистості в системі позашкільної та вищої освіти2024-12-18T11:01:51+02:00Liudmyla Lakhtionovaliudmylalakhtionova@gmail.comOpen Journal Systems<p><strong><em>Головною метою</em></strong> видання електронного міжнародного наукового журналу «<strong>Формування компетентностей обдарованої особистості в системі позашкільної та вищої освіти» / «Formation</strong> <strong>of</strong> <strong>Competencies</strong> <strong>of</strong> <strong>Gifted</strong> <strong>Individuals</strong> <strong> in</strong> <strong>the</strong> <strong>System</strong> <strong>of</strong> <strong>Extracurricular</strong> <strong>and</strong> <strong>Higher</strong> <strong>Education»</strong> є висвітлення питань, обмін досвідом, передовими методиками та творчим підходом до вирішення актуальних проблем з формування компетентностей обдарованої особистості в системі позашкільної - вищої освіти; формування компетентностей майбутніх фахівців різних галузей на основі інтеграції освіти, науки та бізнесу; публікація досягнутих результатів наукових і науково-практичних досліджень; презентація новітніх освітніх, навчально-наукових та наукових проєктів найкращими представниками різних країн світу; формування професійної мережевої науково-педагогічної, наукової та ділової (бізнес) спільноти; сприяння розвитку науки і освіти України та поширення їх результатів за її межами; відображення досягнутих інновацій в інтеграції освіти, науки і бізнесу України щодо формування висококваліфікованих українських фахівців з урахуванням процесів Євроінтеграції та міжнародного світового досвіду.</p> <p><strong><em> </em></strong><strong><em>Основні проблемні питання </em></strong><strong><em>(напрями)</em></strong><strong><em>,</em></strong> які розглядаються в електронному міжнародному науковому журналі: інноваційні підходи в організації дослідницької діяльності учнів; психологічні чинники реалізації обдарованої особистості; розвиток обдарованої особистості в системі вищої освіти; формування обдарованості учнів в системі позашкільної освіти; філософія розвитку гармонійної особистості в умовах глобалізації та цифровізації світу; соціологічні аспекти формування обдарованої особистості; формування компетентностей майбутніх фахівців різних галузей в умовах діджиталізації світу; обдарованість, талант, геніальність та етика; множинний інтелект: від теорії до практики в умовах глобалізації.</p> <p>ISSN 2786-8230 online</p> <p><em>Засновник і видавець</em> - Державний університет «Київський авіаційний інститут», м. Київ, Україна.</p> <p><em>Організатор і виконавець </em>- Навчально-науковий інститут розвитку освіти ДУ «КАІ», м. Київ, Україна</p> <p><em> </em><em>Періодичність виходу</em> – 1 раз на рік.</p> <p><em>Мова видання</em>: українська, англійська.</p>https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/FCS/article/view/19267TECH & TOTS: РОЗУМІННЯ ТОЧКИ БАТЬКІВ ЩОДО ДОСТУПУ ДО ШКІЛЬНИХ ТЕХНОЛОГІЙ2024-12-17T14:56:54+02:00Абдулкадір Кабадайїakkabadayi03@gmail.com<p><em>Оскільки технології стають все більш поширеними в ранньому дитинстві, розуміння поглядів батьків на доступ до дошкільних технологій є критичним для сприяння збалансованому розвитку. У цьому дослідженні розглядається, як батьки бачать роль цифрових пристроїв у житті своїх дітей дошкільного віку, вивчаються їхні проблеми, очікування та стратегії, які вони використовують для керування часом перед екраном. За допомогою якісних інтерв’ю дослідження визначає ключові теми, включно з потенційними освітніми перевагами, страхом залежності та проблемою встановлення меж. Це якісне дослідження, у якому брали участь 10 батьків. Висновки підкреслюють, що хоча батьки визнають цінність технологій для навчання, вони також висловлюють занепокоєння щодо надмірного використання, впливу на соціальні навички та труднощів підтримувати збалансований розпорядок дня. Дослідження завершується рекомендаціями щодо сприяння відповідальному доступу до технологій у дошкільних закладах, наголошуючи на важливості керівництва, освітнього контенту та активної участі батьків у формуванні здорових технологічних звичок у маленьких дітей.</em></p>2024-12-18T00:00:00+02:00Авторське право (c) 2024 Формування компетентностей обдарованої особистості в системі позашкільної та вищої освітиhttps://jrnl.nau.edu.ua/index.php/FCS/article/view/19268ПЕРСПЕКТИВИ ВЧИТЕЛІВ: ПРОЛИВАННЯ СВІТЛА НА ДОШКІЛЬНУ ТЕХНОЗАЛЕЖНІСТЬ2024-12-17T15:01:18+02:00Абдулкадір Кабадайїakkabadayi03@gmail.com<p><em>Останніми роками все більша поширеність технологій у житті маленьких дітей викликала занепокоєння щодо їх впливу на ранній розвиток дітей. У цьому дослідженні розглядаються точки зору вихователів дошкільних закладів щодо технічної залежності, зосереджуючись на її впливі на поведінку дітей, соціальні навички та когнітивний розвиток. Завдяки якісному аналізу інтерв’ю з вихователями дошкільних закладів дослідження показує, що хоча технології пропонують освітні переваги, надмірний час перед екраном може перешкоджати соціальній взаємодії, об’єму уваги та емоційної регуляції молодих учнів. Мета цього дослідження – визначити пропозиції щодо вирішення проблем технологічної залежності, що виникають у дошкільному навчальному закладі, згідно з думками педагогів, які працюють у дошкільних закладах. У дослідженні взяли участь 10 вихователів дошкільних закладів. Це дослідження проливає світло на зростаючу проблему залежності від технологій у дошкільній освіті та дає дієві рекомендації щодо створення збалансованого та відповідного розвитку підходу до використання технологій у дошкільних закладах.</em></p>2024-12-18T00:00:00+02:00Авторське право (c) 2024 Формування компетентностей обдарованої особистості в системі позашкільної та вищої освітиhttps://jrnl.nau.edu.ua/index.php/FCS/article/view/19269УПРАВЛІННЯ ІННОВАЦІЙНИМ РОЗВИТКОМ СИСТЕМИ СОЦІАЛЬНОЇ ОСВІТИ: БАЗИС ФОРМУВАННЯ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ2024-12-17T15:05:16+02:00Дар’я Миколаївна Супрун Suprun.d@nubip.edu.ua<p><em>Висвітлене питання менеджменту в аспекті інноваційного розвитку системи соціальної освіти: основи формування компетентностей в контексті соціальної освіти. Комплексно визначено та науково обґрунтовано методологію, сучасні наукові підходи, тенденції та їх зв’язок із розвитком європейського та світового освітнього простору, напрями, умови, форми та технології, а також визначено об’єктивовані показники оцінки управління інноваційними процесами соціальної освіти.</em></p>2024-12-18T00:00:00+02:00Авторське право (c) 2024 Формування компетентностей обдарованої особистості в системі позашкільної та вищої освітиhttps://jrnl.nau.edu.ua/index.php/FCS/article/view/19270РОЛЬ ПОЗАКЛАСНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ У ФОРМУВАННІ УСПІШНОСТІ СТУДЕНТІВ-МЕНЕДЖЕРІВ2024-12-17T15:08:27+02:00Деві Премнатdevipremnath@jsb.ac.inМ. Балатхандаютхапаніbala@jsb.ac.inБ. Арул Сентхілarulsenthilphd@gmail.com<p><em>Це дослідження вивчає вплив позакласних заходів на студентів менеджменту, підкреслюючи, як участь впливає на академічну успішність, особистісний ріст і кар’єрні перспективи. Займаючись спортом, мистецтвом, лідерськими ролями та громадською діяльністю, студенти формують такі важливі навички, як робота в команді, спілкування та управління часом. Попередні дослідження показують, що студенти, які займаються позакласною діяльністю, демонструють вищу мотивацію, впевненість у собі та успішність у навчанні. Крім того, ці заходи надають цінні можливості для спілкування та практичний досвід, що покращує працевлаштування. Дослідження підкреслює важливість цілісної освіти, виступаючи за інтеграцію позакласних заходів у навчальний план менеджменту для розвитку всебічно розвинених осіб, підготовлених до мінливих вимог ділового світу.</em></p>2024-12-18T00:00:00+02:00Авторське право (c) 2024 Формування компетентностей обдарованої особистості в системі позашкільної та вищої освітиhttps://jrnl.nau.edu.ua/index.php/FCS/article/view/19272ВАЖЛИВІСТЬ ВИЗНАЧЕНЬ У РОЗВИТКУ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ: НА ПРИКЛАДІ З БУХГАЛТЕРСБКОГО ОБЛІКУ2024-12-17T15:14:43+02:00Яан Алверjaan.alver@taltech.eeЛехте Алверlehte.alver@taltech.eeЛехті Алверlehte.alver@taltech.ee<p><em>Іноді навіть дуже надійні джерела можуть містити неточності, які часто залишаються непоміченими роками, якщо не десятиліттями. Особливо погано, якщо використання професійних визначень виявиться некоректним. У статті йдеться про один із таких випадків.</em></p>2024-12-18T00:00:00+02:00Авторське право (c) 2024 Формування компетентностей обдарованої особистості в системі позашкільної та вищої освітиhttps://jrnl.nau.edu.ua/index.php/FCS/article/view/19273НАПРЯМИ ВДОСКОНАЛЕННЯ ПРОФЕСІЙНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ ЛОГІСТІВ В КРИЗОВИХ УМОВАХ2024-12-17T15:19:45+02:00Лариса Володимирівна Городянська gorod_lv@knu.uaОлена Олексіївна Кривопишина olenakrivopisina6@gmail.com<p><em>У даній роботі основна увага приділена аналізу теоретичних і практичних аспектів розвитку професійних навичок логістів в умовах кризи, а також використанню сучасних методів навчання та інновацій у сфері логістики. Запропоновані конкретні рекомендації, зокрема, впровадження інноваційних технологій, вдосконалення навичок критичного мислення, управління ризиками та адаптивності. Практичні результати дослідження можуть бути використані як у програмах підготовки логістів, так і для вдосконалення бізнес-процесів логістичних компаній для забезпечення їх стійкості в умовах кризи.</em></p>2024-12-18T00:00:00+02:00Авторське право (c) 2024 Формування компетентностей обдарованої особистості в системі позашкільної та вищої освітиhttps://jrnl.nau.edu.ua/index.php/FCS/article/view/19274ПРОФЕСІЙНА ЕТИКА ФАХІВЦІВ ЕКОНОМІЧНОГО НАПРЯМКУ В УМОВАХ ВІЙНИ2024-12-17T15:25:12+02:00Людмила ЛахтіоноваLudmilala@i.ua<p><em>Висвітлено виклики до професійної етики фахівців економічного напрямку в умовах режиму воєнного стану і подальшої відбудови України. Розглянуто рекомендації щодо посилення професійної етики бухгалтерів в умовах війни та в післявоєнний період.</em></p>2024-12-18T00:00:00+02:00Авторське право (c) 2024 Формування компетентностей обдарованої особистості в системі позашкільної та вищої освітиhttps://jrnl.nau.edu.ua/index.php/FCS/article/view/19275ВИКОРИСТАННЯ КІЛЬКОХ ІНТЕЛЕКТІВ ДЛЯ ПОКРАЩЕННЯ ЗАСВОЮВАННЯ ТЕХНІЧНОЇ ЛЕКСИКИ ДЛЯ СТУДЕНТІВ ІНЖЕНЕРНИХ ВНЗ: МУЛЬТИМОДАЛЬНИЙ ПІДХІД2024-12-17T15:29:18+02:00Світлана Никипорецьfotinia606@gmail.com<p><em>У цій статті досліджується застосування теорії множинного інтелекту (МІ) для покращення засвоєння технічної лексики серед студентів інженерних факультетів українського технічного університету. У дослідженні використовуються мультимодальні стратегії навчання, такі як діаграми, рольові ігри та завдання з розв’язання проблем, щоб залучити візуально-просторовий, міжособистісний та логіко-математичний інтелект студентів. Результати показують у середньому 27,7% покращення у запам’ятовуванні словникового запасу та практичному використанні, що демонструє ефективність підходів на основі МІ порівняно з традиційними методами. Отримані результати свідчать про те, що адаптація навчання мови до когнітивних здібностей не тільки покращує засвоєння словникового запасу, але й озброює студентів основними навичками спілкування для їхньої майбутньої кар’єри в інженерії. Перспективи подальших досліджень включають поширення методів на основі МІ на інші аспекти технічного вивчення мови та професійного спілкування.</em></p>2024-12-18T00:00:00+02:00Авторське право (c) 2024 Формування компетентностей обдарованої особистості в системі позашкільної та вищої освітиhttps://jrnl.nau.edu.ua/index.php/FCS/article/view/19276ПСИХОЛОГІЧНИЙ КАПІТАЛ У ПІДТРИМАННІ ПОЗИТИВНОГО СТАВЛЕННЯ СТУДЕНТІВ В УМОВАХ ВІЙНИ2024-12-17T15:32:35+02:00Володимир Момот vmomot@duan.edu.uaОлена Литвиненкоelena_litvinenko@duan.edu.ua<p><em>На основі дослідження процесів накопичення психологічного капіталу (PsyCap) студентів Університету імені Альфреда Нобеля у статті розглядається роль PsyCap у підтримці позитивного настрою студентів в умовах війни, що триває в Україні. Дослідження фокусується на тому, як місце проживання, статус зайнятості та рік навчання студентів впливають на їхній PsyCap у воєнний час. Опитування, проведене серед 70 студентів Університету імені Альфреда Нобеля у 2023/24 навчальному році, зібрало дані про ці фактори. Використовуючи такі методи, як перехресні таблиці, ANOVA та дискримінантний аналіз, дослідження оцінило вплив зовнішніх факторів на PsyCap. Основні висновки показують, що місце проживання відіграє значну роль: студенти, які переїхали за кордон, демонструють нижчий рівень самоефективності, надії та життєстійкості порівняно з тими, хто залишився в Україні. Водночас, статус зайнятості позитивно впливає на самоефективність та надію, але має незначний вплив на життєстійкість та оптимізм. Крім того, студенти старших курсів, як правило, демонструють сильнішу життєстійкість і надію. Дослідження показало, що серед усіх компонентів PsyCap надія найбільше залежить від зовнішніх факторів, таких як місце проживання та працевлаштування. Тим не менш, внутрішні ресурси залишаються вирішальними у формуванні загальної психологічної стійкості студентів у складні часи.</em></p>2024-12-18T00:00:00+02:00Авторське право (c) 2024 Формування компетентностей обдарованої особистості в системі позашкільної та вищої освітиhttps://jrnl.nau.edu.ua/index.php/FCS/article/view/19277ФОРМУВАННЯ ОСОБИСТОСТІ В ГЛОБАЛІЗОВАНОМУ СВІТІ: ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНА КОМПОНЕНТА2024-12-17T15:36:35+02:00Мирослав Євгенійович Андрос andros@uem.edu.ua<p><em>У статті розглядається місце та роль інформаційно-комунікаційних технологій під час формування особистості в глобалізованому світі. Окрема увага спрямована на цифрове сприймання та сприйняття інформації у контексті розвитку та становлення особистості.</em></p>2024-12-18T00:00:00+02:00Авторське право (c) 2024 Формування компетентностей обдарованої особистості в системі позашкільної та вищої освітиhttps://jrnl.nau.edu.ua/index.php/FCS/article/view/19278ПРОФЕСІЙНО-ТВОРЧИЙ РОЗВИТОК МАЙБУТНІХ БАКАЛАВРІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА В УМОВАХ КОНЦЕРТНО-ВИКОНАВСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ 2024-12-17T15:39:50+02:00Наталія Ашихміна ashihmina_n-81@ukr.netВ’ячеслав Якович Дашковський v.dashkovskiy@gmail.com<p><em>У статті представлена характеристика концертно-виконавської діяльності з позиції важливої умови професійно-творчого розвитку майбутніх бакалаврів музичного мистецтва. Авторами наголошено, що в умовах публічних виступів студенти отримують можливість проявити свій художньо-творчий потенціал, що сприяє формуванню виконавської компетентності, вихованню сценічної витримки, розвитку творчої уяви та емоційності. Зроблено висновок про те, що психологічна підготовка до виступів, воля, саморегуляція та самоконтроль є необхідними складовими ефективної концертно-виконавської діяльності.</em></p>2024-12-18T00:00:00+02:00Авторське право (c) 2024 Формування компетентностей обдарованої особистості в системі позашкільної та вищої освітиhttps://jrnl.nau.edu.ua/index.php/FCS/article/view/19279ОСВІТНІЙ НАПРЯМ ПРОГРАМ ПІДТРИМКИ ВЕТЕРАНІВ: АКТУАЛЬНІСТЬ ДОСВІДУ США ДЛЯ УКРАЇНИ2024-12-17T15:43:16+02:00Марія Олександрівна Базаєва mariia.bazaieva@gmail.com<p><em>У сучасних умовах в Україні актуальним є питання соціальної адаптації та реабілітації ветеранів. Однією з апробованих у світі успішних практик є залучення ветеранів до освітніх програм. Міжнародний досвід є важливим джерелом для адаптації в Україні, що дозволить сформувати комплексну модель політики підтримки ветеранів.</em></p>2024-12-18T00:00:00+02:00Авторське право (c) 2024 Формування компетентностей обдарованої особистості в системі позашкільної та вищої освітиhttps://jrnl.nau.edu.ua/index.php/FCS/article/view/19280ФОРМУВАННЯ КЛЮЧОВИХ КОМПЕТЕНЦІЙ ОБДАРОВАНИХ СТУДЕНТІВ У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ ЗА ДОПОМОГОЮ STEAM-ПІДХОДУ ТА ЦИФРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ2024-12-17T15:45:56+02:00Ірина Валентинівна Бердичевська ira/berdychevska@gmail.com<p><em>У статті досліджуються можливості STEAM-підходу та цифрових технологій у формуванні ключових компетенцій обдарованих студентів під час вивчення іноземних мов. Розглянуто значення інтеграції дисциплін та використання сучасних технологій для розвитку творчого потенціалу, критичного мислення та міждисциплінарних знань.</em></p>2024-12-18T00:00:00+02:00Авторське право (c) 2024 Формування компетентностей обдарованої особистості в системі позашкільної та вищої освітиhttps://jrnl.nau.edu.ua/index.php/FCS/article/view/19281ВІДСТЕЖЕННЯ ТА КОРИГУВАННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ НАВЧАННЯ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ2024-12-17T15:48:44+02:00Інна Аркадіївна Бобкова bobkova.inna@pharm.zt.uaВікторія Вікторівна Бур’янова burianova.viktoriia@pharm.zt.uaСвітлана Володимирівна Гончарук honcharuk.svitlana@pharm.zt.uaКатерина Анатоліївна Умінська uminska.kateryna@pharm.zt.ua<p><em>У статті розглядаються різні форми контролю результатів навчання. Аргументовано доцільність встановлення зворотнього зв’язку про перебіг і результати навчання. Доведено, що використання різних форм і видів оцінювання сприяє самоконтролю здобувача освіти.</em></p>2024-12-18T00:00:00+02:00Авторське право (c) 2024 Формування компетентностей обдарованої особистості в системі позашкільної та вищої освітиhttps://jrnl.nau.edu.ua/index.php/FCS/article/view/19282ПАТРІОТИЧНЕ ВИХОВАННЯ ЯК СКЛАДОВА ЧАСТИНА СТАНОВЛЕННЯ ОСОБИСТОСТІ МАЙБУТНЬОГО АКТОРА2024-12-17T15:53:32+02:00Антон Володимирович Бондаренко theateractor2015@gmail.com<p><em>У даній статті описані проблеми сучасного підходу до патріотичного виховання дітей в системі позашкілля. Події, що відбуваються у нашій державі протягом десяти років дають підстави стверджувати, що переважна більшість громадян України, серед яких є і діти, і молодь, виявили високу патріотичну свідомість та міцну громадянську позицію. Та все одно треба продовжувати займатися патріотичним вихованням дітей і для цього шукати все нові форми та методи, які будуть зацікавлювати майбутніх свідомих членів нашого суспільства. Ця рекомендація написана на основі власного педагогічного досвіду.</em></p>2024-12-18T00:00:00+02:00Авторське право (c) 2024 Формування компетентностей обдарованої особистості в системі позашкільної та вищої освітиhttps://jrnl.nau.edu.ua/index.php/FCS/article/view/19283ФОРМУВАННЯ МАТЕМАТИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ ПІД ЧАС ВИВЧЕННЯ МАТЕМАТИКИ ТА ФІЗИКИ2024-12-17T15:56:33+02:00Галина Михайлівна Брославська broslavska2010@gmail.comТетяна Сергіївна Бган bgan2002@ukr.net<p><em>У статті компетентність студентів розглядається як освітній результат; виділяється такий вид, як математична компетентність. Розкрито деякі результати дослідження визначення поняття «математична компетентність», дано визначення та структуру поняття.</em></p>2024-12-18T00:00:00+02:00Авторське право (c) 2024 Формування компетентностей обдарованої особистості в системі позашкільної та вищої освітиhttps://jrnl.nau.edu.ua/index.php/FCS/article/view/19284 ДОСВІД ВИКОРИСТАННЯ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ НА ЗАНЯТТЯХ ФІЗИКИ2024-12-17T16:05:08+02:00Ольга Олегівна Бруяка olha.bruiaka@npp.nau.edu.ua<p><em>У статті розкрито огляд можливостей та перспектив використання інструментів зі штучним інтелектом у контексті вивчення фізики, зокрема, у процесі роботи зі слухачами підготовчого відділення. Представлено опис потенційних сценаріїв використання чат-боту (як доступного та популярного ресурсу, що експлуатує функціонал генеративного штучного інтелекту) у процесі вивчення окремих тем з фізики. </em></p>2024-12-18T00:00:00+02:00Авторське право (c) 2024 Формування компетентностей обдарованої особистості в системі позашкільної та вищої освітиhttps://jrnl.nau.edu.ua/index.php/FCS/article/view/19285ФОРМУВАННЯ УНІВЕРСАЛЬНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ УЧНІВ ШЛЯХОМ ЗАЛУЧЕННЯ ЇХ ДО НАУКОВО-ДОСЛІДНОЇ РОБОТИ2024-12-17T16:07:46+02:00Сергій Войналович serhii.voinalovych@gmail.com<p><em>Метою статті </em><em>є висвітлення особливостей формування </em><em>універсальних компетентностей учнів шляхом залучення їх до науково-дослідної роботи. Сучасна освіта спрямована на формування в учнів не лише базових знань, але й компетентностей, необхідних для успішного життя та роботи у швидкозмінному світі. Однією з важливих стратегій для цього є залучення учнів до науково-дослідницької діяльності. Вона не тільки розвиває когнітивні навички, але й сприяє формуванню таких ключових компетентностей, як критичне мислення, комунікація, співпраця, креативність та самоменеджмент. У статті розглядається, як наукова діяльність у школі сприяє розвитку цих компетентностей.</em></p>2024-12-18T00:00:00+02:00Авторське право (c) 2024 Формування компетентностей обдарованої особистості в системі позашкільної та вищої освітиhttps://jrnl.nau.edu.ua/index.php/FCS/article/view/19286ІННОВАЦІЙНІ МЕТОДИ НАВЧАННЯ ПРИ ФОРМУВАННІ ПРОФЕСІЙНИХ КОМПЕТЕНЦІЙ СУЧАСНОГО ІНЖЕНЕРА2024-12-17T16:10:38+02:00Тетяна Говорун hovorun@pmtkm.sumdu.edu.uaХристина Берладір kr.berladir@pmtkm.sumdu.edu.uaОлена Білоус o.bilous@maimo.sumdu.edu.uaДіана Пахненко d.pakhnenko@student.sumdu.edu.uaKирило Ханюков Kyrylo.khaniukov@gmail.comВіталій Варакін Li199624@gmail.com<p><em>У статті описано основні принципи впровадження інноваційних методів навчання студентів, зокрема, використання проектного навчання та активних методів. Докладно розглянуто етапи реалізації проектного підходу, який дозволяє студентам працювати над реальними інженерними задачами. Обов'язковим елементом цих методів є інтерактивне середовище, що сприяє активній участі студентів у навчальному процесі, забезпечуючи постійний зворотний зв'язок та моніторинг їхніх знань і навичок. Завдяки застосуванню інноваційних технологій студенти інженерних спеціальностей отримують можливість експериментувати з різними інженерними рішеннями в безпечному інтерактивному середовищі і отримувати необхідні компетенції.</em></p>2024-12-18T00:00:00+02:00Авторське право (c) 2024 Формування компетентностей обдарованої особистості в системі позашкільної та вищої освітиhttps://jrnl.nau.edu.ua/index.php/FCS/article/view/19287ЩОДО МОТИВАЦІЇ КУРСАНТІВ ДО НАВЧАННЯ У ВИЩИХ ВІЙСЬКОВИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ У ВОЄННИЙ ЧАС2024-12-17T16:17:12+02:00Вячеслав Григорович Головань gvg55.gvg55@gmail.comАртур В’ячеславович Головань dopler@ukr.netМарина Григорівна Горліченко mgorlichenko@gmail.comМихайло Олексійович Дроздов drozd48@ukr.net<p><em>У статті розкрито погляди та досвід практичної діяльності авторів щодо умов вдосконалення зовнішньої мотивації курсантів </em><em>вищих військових навчальних закладів (ВВНЗ) з формуванням стійкої високорівневої внутрішньої мотивації особистості на всьому протязі військово-професійної діяльності. В умовах воєнного стану процес мотивації здобув нові складові, пов’язані з природним зростанням відповідальності викладачів та курсантів за результати воєнно-професійної освіти. Можливі шляхи розв’язання проблеми розглянуто як в аспекті відомих методів та засобів мотивації, які довели свою ефективність на практиці в системі вищої військової освіти, так і в аспекті деяких авторських інновацій, які визнані гідними для широкого ознайомлення.</em></p>2024-12-18T00:00:00+02:00Авторське право (c) 2024 Формування компетентностей обдарованої особистості в системі позашкільної та вищої освітиhttps://jrnl.nau.edu.ua/index.php/FCS/article/view/19288ТЕОРЕТИЧНІ ТА ПРАКТИЧНІ АСПЕКТИ ФОРМУВАННЯ ОБДАРОВАНОЇ ОСОБИСТОСТІ У ЗАКЛАДАХ ПОЗАШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ2024-12-17T16:23:06+02:00Анна Гончарова-Тисляцька anna.cdut@ukr.net<p><em>У статті розкрито складові системи роботи та формування обдарованої особистості у закладах позашкільної освіти. Висвітлено аналіз моделей феномену обдарованості, сутність поняття «обдарованість» та її характерні риси. Наведено приклади методів діагностики обдарованої особистості; методів, прийомів та ефективних форм роботи з обдарованими дітьми у закладах позашкільної освіти.</em></p>2024-12-18T00:00:00+02:00Авторське право (c) 2024 Формування компетентностей обдарованої особистості в системі позашкільної та вищої освітиhttps://jrnl.nau.edu.ua/index.php/FCS/article/view/19289НАПРЯМИ РОЗВИТКУ ЕМОЦІЙНОГО ІНТЕЛЕКТУ ТА КОМАНДНОЇ ВЗАЄМОДІЇ НА ПІДПРИЄМСТВАХ2024-12-17T16:25:53+02:00Лариса Володимирівна Городянська gorod_lv@knu.ua<p><em>У статті досліджується роль емоційного інтелекту (EI) для підвищення ефективності командної взаємодії. Обґрунтовано, що здатність розуміти та управляти власними емоціями, а також емоціями інших, впливає на розвиток взаємодії між членами команди, їхню співпрацю та загальну продуктивність праці. Особлива увага приділяється зростанню рівня EI, що сприятиме покращенню комунікації, зниженню рівня напруженості у команді та створенню позитивної робочої атмосфери. Сформовано результати дослідження, суть яких полягає у визначенні напрямів розвитку емоційного інтелекту як важливої компетентності працівників з метою підвищення ефективності командної взаємодії та результативності господарської діяльності підприємства в сучасних умовах.</em></p>2024-12-18T00:00:00+02:00Авторське право (c) 2024 Формування компетентностей обдарованої особистості в системі позашкільної та вищої освітиhttps://jrnl.nau.edu.ua/index.php/FCS/article/view/19290ІННОВАЦІЙНІ МЕТОДИ ФОРМУВАННЯ «МʼЯКИХ» НАВИЧОК ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ У ВІДПОВІДНОСТІ З ВИМОГАМИ СУЧАСНОГО РИНКУ ПРАЦІ2024-12-17T16:28:41+02:00Тетяна Дуткевич tetvik77@gmail.com<p><em>У статті проаналізовано поняття «мʼяких» навичок, обґрунтовано їх значення для конкурентоспроможності фахівця; схарактеризовано низку інноваційних методів, ефективність яких щодо формування софт скілз у здобувачів вищої освіти засвідчена у наукових публікаціях з висвітлення результатів їх експериментального впровадження. Показано, що інноваційні методи (розробка проєктів, симуляція, методи інтерактивного навчання, кейс-стаді, ділові та рольові ігри, презентації, мозкові атаки) створюють умови для формування софт скілз через включення студентів у спілкування і взаємодію, у колективну роботу та у навчальну співпрацю. </em></p>2024-12-18T00:00:00+02:00Авторське право (c) 2024 Формування компетентностей обдарованої особистості в системі позашкільної та вищої освітиhttps://jrnl.nau.edu.ua/index.php/FCS/article/view/19291СИНЕРГІЯ ОСВІТИ: ПАРТНЕРСТВО ЗАКЛАДУ ПОЗАШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ ТА УНІВЕРСИТЕТУ ДЛЯ РОЗВИТКУ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ2024-12-17T16:31:53+02:00Альона Дяденчук dyadenchukalena@gmail.com<p><em>У статті розкрито роль партнерства між закладами позашкільної та вищої освіти в забезпеченні комплексного розвитку майбутніх фахівців. Висвітлено ключові механізми співпраці, які сприяють формуванню професійної ідентичності та практичних навичок у молоді. Завдяки позашкільній освіті учні розвивають гнучкі компетентності, креативне мислення та дослідницькі здібності, тоді як університети забезпечують їх необхідною науково-методичною базою. Стаття аналізує вплив інтеграції освітніх процесів на підготовку молодих людей до успішної академічної та професійної діяльності.</em></p>2024-12-18T00:00:00+02:00Авторське право (c) 2024 Формування компетентностей обдарованої особистості в системі позашкільної та вищої освітиhttps://jrnl.nau.edu.ua/index.php/FCS/article/view/19292ОСОБЛИВОСТІ РОБОТИ З «СУЇЦИДАЛЬНИМ ЗАПИТОМ» В МЕТОДІ ПСИХОТЕРАПІЇ «Я-РЕКОНСТРУКЦІЯ»2024-12-17T16:34:45+02:00Інна Жолкевська Inna.zholkevska@gmail.com<p><em>У статті розкрито поняття конструктивного та руйнівного запиту, висвітлено ключові особливості суїцидального запиту, критерії та особливості роботи. </em></p>2024-12-18T00:00:00+02:00Авторське право (c) 2024 Формування компетентностей обдарованої особистості в системі позашкільної та вищої освітиhttps://jrnl.nau.edu.ua/index.php/FCS/article/view/19294ВПЛИВ СТУДЕНТСЬКОЇ НАУКОВО-ТЕХНІЧНОЇ ТВОРЧОСТІ НА ФОРМУВАННЯ ОСНОВНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ МАЙБУТНЬОГО НАУКОВОГО ДОСЛІДНИКА (МАГІСТРА)2024-12-17T16:38:59+02:00Сергій Завгородній zavgorodniys67@ukr.netЄвген Габрусенко gab58@i.ua<p><em>У статті викладено стислий опис основних напрямків студентської науково-технічної діяльності в Національному авіаційному університеті, перелік провідних компаній та їхніх лабораторій. Висвітлено результати участі студентів у відповідних проєктах зазначених компаній та шляхи зростання компетентностей майбутніх наукових дослідників.</em></p>2024-12-18T00:00:00+02:00Авторське право (c) 2024 Формування компетентностей обдарованої особистості в системі позашкільної та вищої освітиhttps://jrnl.nau.edu.ua/index.php/FCS/article/view/19295ДОСЛІДНИЦЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ НА УРОКАХ ПРИРОДНИЧОЇ ОСВІТНЬОЇ ГАЛУЗІ В АДАПТАЦІЙНОМУ ЦИКЛІ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ2024-12-17T16:42:21+02:00Леся Клименко lesyamukol@gmail.com<p><em>У статті висвітлено основні аспекти проведення дослідницької діяльності здобувачів освіти на уроках природничої освітньої галузі в адаптаційному циклі нової української школи. Стаття містить огляд методів та прийомів для підвищення ефективності дослідницької діяльності в контексті індивідуально-вікових особливостей сучасних здобувачів освіти, відповідно до принципів дитиноцентризму, педагогіки партнерства та навчання впродовж життя.</em></p>2024-12-18T00:00:00+02:00Авторське право (c) 2024 Формування компетентностей обдарованої особистості в системі позашкільної та вищої освітиhttps://jrnl.nau.edu.ua/index.php/FCS/article/view/19296ЛІНІЙНЕ РІВНЯННЯ ЯК ШЛЯХ ДО ПРОГРАМУВАННЯ2024-12-17T16:45:23+02:00Самійло Кравець samuilkravec@gmail.comВікторія Морозова immapouser@gmail.comЯрослава Морозова ywashwa.w@gmail.com<p><em>Дане дослідження присвячене першим крокам програмування, </em><em>а саме вибору першої програми для демонстрації студентам або учням старших класів для початкового ознайомлення з програмуванням. Оскільки це питання завжди актуальне і воно виникає кожного разу перед вчителем і учнем: «А з чого ж почати?» Досліджено на конкретних простих програмах ефекивність мотивації до вивчення програмування.</em></p>2024-12-18T00:00:00+02:00Авторське право (c) 2024 Формування компетентностей обдарованої особистості в системі позашкільної та вищої освітиhttps://jrnl.nau.edu.ua/index.php/FCS/article/view/19297РОЗВИТОК КОМУНІКАТИВНИХ ЗДІБНОСТЕЙ У МАЙБУТНІХ ПСИХОЛОГІВ2024-12-17T16:50:12+02:00Наталя Борисівна Литвинчук natalia.lytvynchuk@npp.nau.edu.ua<p><em>Стаття присвячена результатам дослідження розвитку комунікативних здібностей у студентів – майбутніх психологів. Підкреслено ключове значення комунікативних здібностей серед інших професійних здібностей психолога. Зазначені підходи, за допомогою яких можна сприяти подальшому розвитку комунікативних здібностей та удосконаленню комунікативних навичок.</em></p>2024-12-18T00:00:00+02:00Авторське право (c) 2024 Формування компетентностей обдарованої особистості в системі позашкільної та вищої освітиhttps://jrnl.nau.edu.ua/index.php/FCS/article/view/19299ФОРМУВАННЯ ФАХОВИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ У МАГІСТРІВ ПСИХОЛОГІЇ2024-12-17T16:53:18+02:00Тамара Михеєва tamaramiheeva86@gmail.com<p><em>У статті досліджено підходи до формування професійних компетентностей магістрів психології у відповідності до вимог сучасної вищої освіти України та міжнародних стандартів. Обґрунтовано важливість підготовки висококваліфікованих фахівців, які здатні працювати в динамічному соціально-економічному середовищі, де особливу роль відіграє поєднання теоретичних знань і практичних навичок. Основною метою дослідження є теоретичний аналіз Стандарту вищої освіти за спеціальністю «Психологія» для магістрів та рекомендацій Європейської Федерації асоціацій психологів (EFPA) щодо європейської сертифікації (EuroPsy), з акцентом на визначення ключових фахових компетентностей у магістрів практичної психології.</em></p>2024-12-18T00:00:00+02:00Авторське право (c) 2024 Формування компетентностей обдарованої особистості в системі позашкільної та вищої освітиhttps://jrnl.nau.edu.ua/index.php/FCS/article/view/19300ЗАСТОСУВАННЯ ТЕОРІЇ «МНОЖИННОГО ІНТЕЛЕКТУ» ДЛЯ ГАРМОНІЙНОГО РОЗВИТКУ ДИТИНИ2024-12-17T16:56:13+02:00Наталія Миколаївна Нестечук natalyanest15@gmail.com<p><em>У статті розглянуто сутність та особливості теорії</em> <em>«множинного інтелекту» Говарда Ґарднера. Акцентована увага на особливості кожного типу інтелекту.</em></p>2024-12-18T00:00:00+02:00Авторське право (c) 2024 Формування компетентностей обдарованої особистості в системі позашкільної та вищої освітиhttps://jrnl.nau.edu.ua/index.php/FCS/article/view/19301ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ МАЙБУТНІХ ПСИХОЛОГІВ ЩОДО РОБОТИ З СІМ’ЯМИ2024-12-17T17:00:03+02:00Оксана Олійник okleons777@gmail.com<p><em>У статті розкрито особливості формування професійних компетентностей майбутніх психологів у процесі підготовки їх до надання психологічної допомоги сім’ям. Означено фахові компетентності майбутніх психологів щодо роботи з сім’ями Проаналізовано особливості системної сімейної терапії: ключові поняття, принципи, методи. </em></p>2024-12-18T00:00:00+02:00Авторське право (c) 2024 Формування компетентностей обдарованої особистості в системі позашкільної та вищої освітиhttps://jrnl.nau.edu.ua/index.php/FCS/article/view/19302ФЕНОМЕНОЛОГІЯ СОЦІАЛЬНОГО ІНТЕЛЕКТУ В СУЧАСНОМУ ВИМІРІ ПСИХОЛОГІЧНОГО ЗНАННЯ2024-12-17T17:03:13+02:00Ірина Омельченко iraomel210781@ukr.netВадим Кобильченко vadimvk@ukr.net<p><em>У статті розглядається феноменологія соціального інтелекту у сучасному вимірі психологічного знання.</em></p>2024-12-18T00:00:00+02:00Авторське право (c) 2024 Формування компетентностей обдарованої особистості в системі позашкільної та вищої освітиhttps://jrnl.nau.edu.ua/index.php/FCS/article/view/19303ІСПИТИ З ІНОЗЕМНОЇ МОВИ: ШЛЯХИ ЕФЕКТИВНОЇ ПІДГОТОВКИ2024-12-17T17:06:23+02:00Ірина Михайлівна Опаренюк irenepovshedna@gmail.com<p><em>Стаття присвячена аналізу ефективних стратегій підготовки до іспитів з іноземної мови, зокрема, НМТ (Національного мультипредметного тесту) та ЄВІ (Єдиного вступного іспиту). На основі огляду наукової літератури та власного досвіду викладання іноземних мов, автор пропонує ряд рекомендацій для педагогів та здобувачів освіти, спрямованих на підвищення рівня володіння іноземною мовою та успішну здачу іспитів. Визначено основні методи та підходи, що сприяють ефективному засвоєнню мовного матеріалу. Зокрема, звертається увага на інноваційні методи навчання, інтеграцію сучасних технологій, а також психолінгвістичні аспекти підготовки. Визначено ключові фактори, що впливають на результативність підготовки абітурієнтів до тестів.</em></p>2024-12-18T00:00:00+02:00Авторське право (c) 2024 Формування компетентностей обдарованої особистості в системі позашкільної та вищої освітиhttps://jrnl.nau.edu.ua/index.php/FCS/article/view/19304РОЗУМІННЯ ЗАДОВОЛЕННЯ В МЕТОДІ ПСИХОТЕРАПІЇ Я-РЕКОНСТРУКЦІЯ2024-12-17T17:09:31+02:00Тетяна Валеріївна Павленко tanjapavlenko28223@gmail.com<p><em>У статті проаналізовано основні підходи розуміння задоволення з точки зору психології та філософії, а також надано нове розуміння цього явища як статичного елементу структури особистості в методі психотерапії Я-реконструкція. </em></p>2024-12-18T00:00:00+02:00Авторське право (c) 2024 Формування компетентностей обдарованої особистості в системі позашкільної та вищої освітиhttps://jrnl.nau.edu.ua/index.php/FCS/article/view/19305ПОТЕНЦІЙНІ АСПЕКТИ ТРАНСФОРМАЦІЇ СТАНДАРТУ ВИЩОЇ ОСВІТИ ПІДГОТОВКИ АГРОІНЖЕНЕРІВ2024-12-17T17:14:42+02:00Сергій Пастушенко 52701hi@gmail.com<p><em>Визначено ряд проблем при проєктуванні та реалізації освітніх програм розроблених на основі чинних стандартів вищої освіти спеціальності Агроінженерія. Внесено пропозиції щодо окремих кроків трансформації змісту нових стандартів задля поліпшення якості підготовки інженерних кадрів. </em></p>2024-12-18T00:00:00+02:00Авторське право (c) 2024 Формування компетентностей обдарованої особистості в системі позашкільної та вищої освітиhttps://jrnl.nau.edu.ua/index.php/FCS/article/view/19306ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНИХ КОМПЕТЕНЦІЙ ПІД ЧАС ПРОХОДЖЕННЯ ЛІТНЬОЇ ПРАКТИКИ В ІТАЛІЇ2024-12-17T17:20:09+02:00Олена Петришена petrishena.elena@gmail.com<p><em>У статті розкрито формування сучасних європейських професійних компетенцій здобувачів освіти навчальних закладів професійно-технічної фахової передвищої та вищої освіти України під час проходженні літньої практики і стажування в Італії.</em></p>2024-12-18T00:00:00+02:00Авторське право (c) 2024 Формування компетентностей обдарованої особистості в системі позашкільної та вищої освітиhttps://jrnl.nau.edu.ua/index.php/FCS/article/view/19308КУЛЬТУРА МОВИ ЯК СКЛАДОВА КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ2024-12-17T17:23:41+02:00Олена Василівна Пищик pishik_elena@outlook.com<p><em>У статті досліджено значення культури мови як складової комунікативної компетентності майбутніх педагогів. Підкреслено важливість розвитку таких аспектів, як граматична правильність, мовний етикет, лексичне багатство, емоційний інтелект, адаптивність та креативність мовлення. Зокрема, розглянуто сучасні виклики, включаючи кризові умови, такі як війна, які впливають на комунікативну діяльність викладачів і вимагають нових підходів до підготовки педагогів. Запропоновано адаптивні стратегії та методи розвитку комунікативних навичок, що включають інтерактивні тренінги, рольові ігри, техніки емоційного інтелекту та використання цифрових платформ. Інтеграція цих підходів у освітні програми підготовки педагогів сприятиме підвищенню якості освіти та готовності викладачів ефективно реагувати на виклики сучасності.</em></p>2024-12-18T00:00:00+02:00Авторське право (c) 2024 Формування компетентностей обдарованої особистості в системі позашкільної та вищої освітиhttps://jrnl.nau.edu.ua/index.php/FCS/article/view/19309РОЗВИТОК АСОЦІАТИВНОЇ ПАМ'ЯТІ У СТАНОВЛЕННІ ОСОБИСТОСТІ2024-12-17T17:26:34+02:00Марина Полухіна marisha-pol@ukr.netТетяна Анпілогова tanpilog@yahoo.com<p><em>У статті розглянуто основні аспекти асоціативної пам’яті та її вплив на розвиток особистості. Визначено</em><em>, що </em><em>асоціативна пам'ять представляє собою когнітивний процес, завдяки якому людина здатна пов'язувати нову інформацію з уже існуючим досвідом, утворюючи складну систему знань і уявлень про світ. </em><em>Представлено ряд ефективних вправ та методик для покращення асоціативної пам’яті. З’я</em><em>совано, що розвиток асоціативної пам’яті має велике значення у становленні особистості:</em><em> покращує її пам'ять та увагу; </em><em>сприяє </em><em>формуванню світогляду людини; </em><em>розкриває творчий потенціал особистості; сприяє розвитку критичного мислення та </em><em>здатності вирішення проблем і завдань; допомагає</em><em> </em><em>орієнтуватися у навколишньому середовищі та адаптуватися до нових обставин; сприяє розвитку емоційного інтелекту, здатності розпізнавати і розуміти емоції, як свої, так і інших людей, що впливає на міжособистісні стосунки і сприяє позитивним відносинам із оточуючими.</em></p>2024-12-18T00:00:00+02:00Авторське право (c) 2024 Формування компетентностей обдарованої особистості в системі позашкільної та вищої освітиhttps://jrnl.nau.edu.ua/index.php/FCS/article/view/19310РОЗВИТОК КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ ДЛЯ ЗАПОБІГАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ ВТОМЛЮВАНОСТІ У ФАХІВЦІВ СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ2024-12-17T17:30:17+02:00Світлана Садова sadova@idguonline.net<p><em>У статті розглянуто важливість розвитку компетентностей для запобігання професійній втомлюваності фахівців соціальної роботи. Професійне вигорання є поширеною проблемою серед соціальних працівників через високий рівень емоційного навантаження та стрес. Визначено ключові компетентності, які сприяють профілактиці втомлюваності, зокрема: емоційну стійкість, навички тайм-менеджменту, комунікативні навички, самоусвідомлення, навички розв’язання проблем, самодопомогу та підтримку професійного розвитку. Акцентується увага на значенні соціальної підтримки та професійних мереж як засобів зниження емоційного виснаження та підтримки мотивації. Комплексний розвиток цих компетентностей сприяє збереженню професійного здоров'я та ефективності працівників соціальної сфери.</em></p>2024-12-18T00:00:00+02:00Авторське право (c) 2024 Формування компетентностей обдарованої особистості в системі позашкільної та вищої освітиhttps://jrnl.nau.edu.ua/index.php/FCS/article/view/19311ФОРМУВАННЯ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ В СФЕРІ УПРАВЛІННЯ ПРОЄКТОМ2024-12-17T17:33:56+02:00Тетяна Іванівна Сергієнко Sergienko7921@gmail.com<p><em>У статті розглядається формування компетентностей майбутніх фахівців у сфері управління проєктами. Автор підкреслює важливість інтеграції теоретичних знань і практичних навичок у навчальних програмах. Акцентується увага на ключових компетенціях, таких як критичне мислення, комунікація та командна робота. Окремо обговорюється роль сучасних технологій у навчанні та управлінні проєктами. У статті також наведено приклади успішних програм підготовки фахівців, які сприяють розвитку професійних навичок. Завершується аналізом викликів, з якими стикаються освітні заклади у впровадженні нових підходів до навчання.</em></p>2024-12-18T00:00:00+02:00Авторське право (c) 2024 Формування компетентностей обдарованої особистості в системі позашкільної та вищої освітиhttps://jrnl.nau.edu.ua/index.php/FCS/article/view/19312ОСВІТНІ ТЕХНОЛОГІЇ У ФОРМУВАННІ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ОПЕРАТОРІВ ПОВІТРЯНОГО РУХУ2024-12-17T17:36:57+02:00Олена Скіпальська elenaskipalska@gmail.com<p><em>У статті розкрито значущість освітніх технологій у формуванні компетентності майбутнього оператора повітряного руху. Висвітлено поняття «технологія», види технологій та запропонована модель для опрацювання матеріалів з метою формування комунікативної компетентності оператора повітряного руху.</em></p>2024-12-18T00:00:00+02:00Авторське право (c) 2024 Формування компетентностей обдарованої особистості в системі позашкільної та вищої освітиhttps://jrnl.nau.edu.ua/index.php/FCS/article/view/19313ОЦІНКА ВПЛИВУ ОЗДОРОВЧОЇ АЕРОБІКИ НА ФІЗИЧНУ ПІДГОТОВЛЕНІСТЬ ДІВЧАТ ТА ХЛОПЦІВ, ЯКІ НАВЧАЮТЬСЯ У ЗВО 1 РІВНЯ АКРЕДИТАЦІЇ2024-12-17T17:39:21+02:00Олексій Суровов alexsur007@gmail.comДмитро Аксьонов Aksenovegor5@gmail.comМикита Монастирський nikitamonax123@gmail.com<p><em>У статті досліджується питання впливу занять оздоровчою аеробікою на фізичну підготовленість дівчат та хлопців в умовах навчання у ЗВО. Установлено, що фізична підготовленість має вірогідно вищий рівень у дівчат та хлопців, які займалися оздоровчою аеробіки, порівняно з тими, хто займався за традиційною програмою з фізичного виховання. </em></p>2024-12-18T00:00:00+02:00Авторське право (c) 2024 Формування компетентностей обдарованої особистості в системі позашкільної та вищої освітиhttps://jrnl.nau.edu.ua/index.php/FCS/article/view/19314РОЗВИТОК РУХОВИХ ЗДІБНОСТЕЙ ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ ЗАСОБАМИ АКВААЕРОБІКИ2024-12-17T17:43:19+02:00Олена Фоменко lena.fomenko.78@gmail.comОлександр Чумаченко scumacenko97@gmail.com<p><em>У статті досліджується вплив засобів аквааеробіки на розвиток рухових здібностей дітей молодшого шкільного віку. Аквааеробіка – це сучасний вид фітнесу в водному середовищі, який поєднує елементи аеробіки, силових тренувань, розтяжки і має рекреаційну та реабілітаційну спрямованість. Цей вид рухової активності набув великої популярності серед жінок та дітей. Заняття з аквааеробіки виконуються під музичний супровід, що позитивно впливає як на емоційний стан дітей, так і на розвиток їх рухових здібностей. </em></p>2024-12-18T00:00:00+02:00Авторське право (c) 2024 Формування компетентностей обдарованої особистості в системі позашкільної та вищої освітиhttps://jrnl.nau.edu.ua/index.php/FCS/article/view/19317КОУЧ-ПІДХІД У РОЗВИТКУ ТВОРЧИХ ЗДІБНОСТЕЙ ВИХОВАНЦІВ ЗАКЛАДІВ ПОЗАШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ2024-12-17T17:48:35+02:00Світлана Хлєбік super.hl@ukr.net<p><em>У статті розкрито основні теоретичні засади і практичне значення використання коуч-підходу у розвитку творчих здібностей вихованців закладів позашкільної освіти. Висвітлено методичні аспекти використання коучингу як педагогічної технології, розкрито значення коучингової технології як чинника впливу на активізацію </em><em>внутрішніх ресурсів особистості для подальшого саморозвитку та успішності в усіх сферах життя</em>.</p>2024-12-18T00:00:00+02:00Авторське право (c) 2024 Формування компетентностей обдарованої особистості в системі позашкільної та вищої освітиhttps://jrnl.nau.edu.ua/index.php/FCS/article/view/19318ІННОВАЦІЙНІ ПІДХОДИ В ОРГАНІЗАЦІЇ ДОСЛІДНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ2024-12-17T17:51:44+02:00Вікторія Вікторівна Хоменко viktoriahomenko123456789@gmail.com<p><em>У статті розкрито інноваційні підходи до організації дослідницької діяльності здобувачів освіти, що сприяють розвитку їхніх науково-дослідницьких навичок та творчого мислення. Проаналізовано ефективні методи і технології, які стимулюють активну участь здобувачів освіти у наукових дослідженнях, зокрема використання проєктних технологій, проблемного навчання та інтерактивних методів. Особлива увага приділяється проєктному навчанню, як інноваційному підходу до організації дослідницької діяльності у студентів.</em></p>2024-12-18T00:00:00+02:00Авторське право (c) 2024 Формування компетентностей обдарованої особистості в системі позашкільної та вищої освітиhttps://jrnl.nau.edu.ua/index.php/FCS/article/view/19319ФОРМУВАННЯ ОБДАРОВАНОСТІ УЧНІВ В СИСТЕМІ ПОЗАШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ НА ПРИКЛАДІ РОБОТИ АВІАЦІЙНО-КОСМІЧНОГО ЦЕНТРУ КИЇВСЬКОГО ПАЛАЦУ ДІТЕЙ ТА ЮНАЦТВА2024-12-17T17:55:34+02:00Олександр Іванович Шапка ashapka68@gmail.com<p><em>Формування обдарованості учнів у сучасному світі відбувається у різних освітніх середовищах, зокрема в закладах позашкільної освіти. Авіаційно-космічний центр Київського Палацу дітей та юнацтва є унікальною установою, яка розвиває науково-технічні напрями гурткової роботи. Дослідження міжнародного досвіду також демонструє, що науково-технічний напрям позашкільної освіти має велике значення для підготовки майбутніх фахівців.</em></p>2024-12-18T00:00:00+02:00Авторське право (c) 2024 Формування компетентностей обдарованої особистості в системі позашкільної та вищої освітиhttps://jrnl.nau.edu.ua/index.php/FCS/article/view/19320ВПЛИВ ЦИФРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ В ПРОЦЕСІ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ НА ЗДОБУВАЧІВ У ЗАКЛАДАХ ОСВІТИ2024-12-17T17:59:17+02:00Олена Школа alesikk1974@gmail.comОльга Макотченко olenka.makotshenko2004@gmail.comАнгеліна Калініна angelinakalinina545@gmail.com<p><em>У статті розкриті основні переваги та недоліки цифрових технологій дистанційного навчання у навчальних закладах освіти. Визначено найбільш ефективний варіант інтернет-мережі для проведення дистанційного навчання у фізичному вихованні. Виявлено, що дистанційне навчання дозволяє забезпечити безперервність навчального процесу навіть у виняткових випадках, коли фізичне відвідування навчального закладу неможливе. Проаналізовано особливості дистанційної освіти саме в контексті фізичного виховання. </em></p>2024-12-18T00:00:00+02:00Авторське право (c) 2024 Формування компетентностей обдарованої особистості в системі позашкільної та вищої освітиhttps://jrnl.nau.edu.ua/index.php/FCS/article/view/19321ВПЛИВ ВПРАВ КРОСФІТУ НА ФІЗИЧНИЙ СТАН УЧНІВ СТАРШИХ КЛАСІВ2024-12-17T18:03:08+02:00Олена Школа alesikk1974@gmail.comАндрій Чорний andrejcernyj701@gmail.com<p><em>У статті досліджується вплив вправ кросфіту на фізичний стан учнів старших класів. Кросфіт – це програма вправ на силу та витривалість, до складу якої входять переважно добірки аеробних та силових вправ.</em> <em>Тренування містять функціональні вправи та вправи, що імітують рухи з повсякденного життя. </em><em>У</em><em> статті виявлено, що кросфіт</em><em> розвиває у старшокласників спритність, рівновагу та гнучкість. </em><em>Також вправи кросфіту допоможуть зменшити ризик травмування та покращать здоров’я в цілому. </em></p>2024-12-18T00:00:00+02:00Авторське право (c) 2024 Формування компетентностей обдарованої особистості в системі позашкільної та вищої освітиhttps://jrnl.nau.edu.ua/index.php/FCS/article/view/19322УМОВИ КОМПЕТЕНТНОЇ РОБОТИ ПЕДАГОГІВ У ПРОЦЕСІ ФОРМУВАННЯ ОБДАРОВАНОЇ ОСОБИСТОСТІ ДИТИНИ В СИСТЕМІ ОСВІТИ2024-12-17T18:07:46+02:00Руслан Ярославович Яковишин ruslan29081974@gmail.com<p><em>У статті поданий аналіз основних підходів щодо проблеми підготовки педагогів до роботи з обдарованими дітьми і молоддю; розкриваються характеристики системоутворювальних факторів побудови системи підготовки педагогічних кадрів до навчання і виховання обдарованих дітей; визначаються базові складові їх психолого-педагогічної готовності до розвитку обдарованості. </em></p>2024-12-18T00:00:00+02:00Авторське право (c) 2024 Формування компетентностей обдарованої особистості в системі позашкільної та вищої освітиhttps://jrnl.nau.edu.ua/index.php/FCS/article/view/19323ФОРМУВАННЯ У СТУДЕНТІВ ПРАВИЛЬНОГО РОЗУМІННЯ ДИНАМІЧНИХ ЗМІН В ЛЕКСИКО-СЕМАНТИЧНІЙ СИСТЕМІ МОВИ2024-12-17T18:10:49+02:00Роксолана Яловега roksolana_yalovega@ukr.net<p><em>У статті висвітлюються основні зміни, що відбуваються в українській мові внаслідок нинішньої російсько-української війни (з 2014 р ., а особливо після 24 лютого 2022 р.) Розглянуто один із важливих шарів поповнення й збагачення лексико-семантичної системи української мови на даний час – суспільно-політичні слова і терміни. Висвітлено основні аспекти правильного сприйняття слів воєнного часу, а також рекомендації щодо кращого розуміння динамічних змін у системі української мови, способів їх використання та аналізу семантичних значень. </em></p>2024-12-18T00:00:00+02:00Авторське право (c) 2024 Формування компетентностей обдарованої особистості в системі позашкільної та вищої освіти