Self-oscillations of aircraft landing gear shock-strut at considerable non-linear friction
DOI:
https://doi.org/10.18372/2306-1472.19.989Abstract
The report considers self-oscillations at ε >1. The previous works were dedicated to the elastic frictional L.G. shock strut oscillations, the mathematical model of which is a non-linear differential equation with low ε parameter of its right-hand part.
References
Рокар И. Неустойчивость в механике. Автомобили, самолеты, висячие мосты. – М.: Изд-во. иностр. лит., 1959. – 287 с.
Левин М.А., Фуфаев Н.А. Теория качения деформируемого колеса. – М.: Наука, 1989. – 272 с.
Бидерман В.Л. Теория механических колебаний. – М.: Высш. шк., 1980. – 408 с.
Takano Eisure. Frictional vibrations //Res. Rept. Fac. Eng. Niigata Univ.– 1986. – Vol. 35. – Р. 1–9.
Плахтиенко Н.П., Шифрин Б.М. О природе одного вида поперечных автоколебаний шасси самолета // Сб. науч. тр. Нац. аэрокосмического ун-та им. Н.Е. Жуковского «ХАИ». – Харьков: НАКУ, 2001. – Вып.27(4).– С. 46–55.
Плахтиенко Н.П., Шифрин Б.М. О попе-речных колебаниях шасси самолета – Пробл. прочности, К., 2002. – №6. – С. 79–88.
Санников В.А. Метод определения кинематических связей свободно катящегося колеса, снабженного упругим пневматиком. // Изв. АН СССР. МТТ. –М., 1986. – №3. – С.78–81.
Collins R.L. Theories on the mechanics of tires and their applications to shimmy analysis // J. of Aircraft. – 1971. – Vol. 8. – Р. 271–277.
Davis P.A., Martinson V.J., Yager T.J., Stubbs S.M. / 26 x 6.6 radial-belted aircraft tire pernfor-mance//SAE Techn. Pap. Ser. – 1991. – № 912157.– 9 p.
Abzug M.J. Directional stability and control during landing rollout.// J. of Aircraft. – 1999. – Vol. 36, № 3. Р. 584–590.