Method of determining priorities in the quantitative estimation of risk factors in the work of flight dispatchers

Authors

  • Л. С. Бєляєвський Національний авіаційний університет
  • О. Б. Біндас Національний авіаційний університет

DOI:

https://doi.org/10.18372/2306-1472.3.9436

Abstract

Considered are the risk factors, which can produce negative effect on flight dispatchers in the process of direct air traffic control. The achieved results can be used for estimation of potential dan­ger of flight dispatchers

References

Біндас О.Б. Кількісна характеристика факторів небезпеки в діяльності авіадиспетчера

(друк.)

Біндас О.Б. Порівняльний аналіз методів кількісної оцінки факторів небезпеки в діяльності авіадиспетчерів (друк.)

Блюмберг В.А., Глущенко В.Ф. Какое решение лучше? Метод расстановки приоритетов. - Л.: Лениздат, 1982 . - 160с.

Исследование алгоритмов принятия решения по устранению опасности на основе данных анализов БП. Разработка методов оценки эффективности мероприятий по предотвращению АП. Отчет и НИР (промежут.). Ленингр. акад. ГА (ЛАГА). Рук. А.Г. Кальченко. №ГР81104591. Инв.№ 0285.0063897. - Л., 1985. - 102 с.

Надежность и эффективность в технике. Справочник в 10 т.т. Т. 3. Эффективность технических систем / Под общ. Ред. В.Ф. Уткина, Ю.В. Крючкова. - М.: Машиностроение, 1988.-328 с.

Рева О.М. Прийняття рішень шляхом виявлення системи пріоритетів (переваг) авіаспеціаліста: Методичні вказівки з курсу "Основи теорії прийняття рішень", - Кіровоград: ДЛАУ, 1996. - 18 с.

Совершенствование системы предотвращения авиационных происшествий в гражданской авиации на базе многоуровневой АСУ "Безопасность"; Отчет о НИР (промежуточ.)./Ленингр. акад. ГА (ЛАГА); Рук. А.Г. Кальченко; № ГР 81104591; Инв. № 0285.0006636. - Л., 1984. - 145 с.

Берне К. Теория графов и ее применение. - М.: И - Л., 1962. - 326 с.

How to Cite

Бєляєвський, Л. С., & Біндас, О. Б. (1999). Method of determining priorities in the quantitative estimation of risk factors in the work of flight dispatchers. Proceedings of National Aviation University, 3(2), 279–284. https://doi.org/10.18372/2306-1472.3.9436

Issue

Section

PROFESSIONAL EDUCATION