Operation peculiarities of airplane brake systems

Authors

  • В. Г. Докучаев Національний авіаційний університет
  • В. Ф. Скрипка Національний авіаційний університет

DOI:

https://doi.org/10.18372/2306-1472.3.9427

Abstract

Analyzed is the loading of airplane brake systems. Complex methods are proposed for investi­gation of highly loaded brake systems. The results of investigation of the influence of various factors on technical condition of friction units are given

References

Зверев И.И., Коконин С. С. Проектирование авиационных колес и тормозных систем. -М.: Машиностроение, 1973. - 224 с.

Германчук Ф.К. Долговечность и эффективность тормозных устройств. - М.: Машиностроение, 1973. - 176 с.

Комплексная методика исследования работоспособности материалов фрикционных узлов тяжелонагруженных тормозных устройств / Ф.К. Германчук, В.Ф. Скрипка, В.Г Докучаев и др. //Тез. док. всесоюз. науч.-техн. конф. "Стандартизация и унификация средств и методов испытаний на трение и износостойкость". 15-18 ноября 1975 г. - М.: 1975.

-С.81-86.

Германчук Ф.К, Докучаев В.Г. Установка для исследования материалов фрикционных узлов в различных средах: Информационный листок. - К.: КНИГА.- 1974. - 4 с.

How to Cite

Докучаев, В. Г., & Скрипка, В. Ф. (1999). Operation peculiarities of airplane brake systems. Proceedings of National Aviation University, 3(2), 228–231. https://doi.org/10.18372/2306-1472.3.9427

Issue

Section

AEROSPACE SYSTEMS FOR MONITORING AND CONTROL