ВИМОГИ ДО ДІАГНОСТИЧНИХ ПАРАМЕТРІВ ПРИ НЕРУЙНІВНОМУ КОНТРОЛІ ВТОМИ ЕЛЕМЕНТІВ АВІАЦІЙНИХ КОНСТРУКЦІЙ
DOI:
https://doi.org/10.18372/2306-1472.47.22Ключові слова:
втома авіаційних конструкцій, деформаційний рельєф, плакований алюмінієвий сплавАнотація
Виконано аналіз даних про еволюцію параметрів фізико-механічного стану конструкцій-них матеріалів у процесі циклічного навантажування. Обґрунтовано вибір кількісних пара-метрів втомного пошкодження. Показано, що для оцінки технічного стану авіаційних конс-трукцій, технічний огляд яких проводиться періодично, необхідно використовувати методи, діагностичні параметри яких змінюються монотонно, відповідно до загального процесу ви-черпання ресурсу. Сформульовано вимоги до діагностичних параметрів за неруйнівного кон-тролю втоми елементів авіаційних конструкцій. Розглянуто можливість застосування оптич-ного методу контролю деформаційного рельєфу для кількісної оцінки накопиченого втомно-го пошкодження авіаційних конструкційних алюмінієвих сплавівПосилання
Иофин И. Д. Об установке усталостных
испытаний стальных образцов с применени-
ем неразрушающего акустического метода
контроля / И.Д. Иофин, В.Л. Бусов,
И.В. Шишкин // Вісник Донбаської держав-
ної машинобудівної академії. – 2008. –
№ 3E (14). – С. 61–65
Иванова В.С. Природа усталости метал-
лов / В.С. Иванова, В.Ф. Терентьев. – М.:
Металлургия, 1975. – 456 с.
Радченко О.І. Измерение микротвердо-
сти как способ исследования дискретних
процессов при усталости монокристаллов /
О.І. Радченко, О.Ю. Корчук // Авиаційно-
космічна техніка і технологія. – Х.: ХАІ,
– Вип. 34. – С. 181–185.
Корчук О.Ю. Накопичення пошкоджень
і руйнування кристалітів алюмінієвого спла-
ву / О.Ю. Корчук. – Вісник НАУ. – 2005. –
№3. – С. 112–115.
Изменение структурно-напряженного
состояния при усталости и фретинг-
усталости / В.В. Шевеля, Г.С. Калда,
А.С. Трытек, В.А. Кирилков // Проблеми
трибології. – 2009. – № 3. – С. 6–13.
Оценка накопленного усталостного
повреждения по насыщенности и фракталь-
ной размерности деформационного рельефа /
М.В. Карускевич, Е.Ю. Корчук, Т.П. Маслак
и др. // Проблемы прочности. – 2008. –
№ 6 (396). – С. 128–135
Маслак Т. П. Регресійні моделі еволюції
параметрів деформаційного рельєфу під час
циклічного навантажування / Т. П. Маслак //
Вісник НАУ. – 2008. – № 1 (34). – С. 89–92.
Non destructive optical method under fullscale
aircraft testing as a method of fatigue life
prediction: materials of the 4 world congress,
-23 Sept. 2010, Kyiv. T.1. – K.: ICAO,
National Academy of Sciences of Ukraine,
National Aviation University, 2010. – P. 13.21–
24. (Aviation in the XXI-st Century «Safety
in Aviation and Space Technologies»).
Структурна пошкоджуваність і руйну-
вання зразків-свідків втомного пошкоджу-
ння / М.В. Карускевич, О.Ю. Корчук,
Т.П. Маслак та ін. // Авиационно-
космическая техника и технология. – 2008. –
№ 9 (56). – С. 110–114.
Downloads
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з такими умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).