Onboard intelligent flight control in a particular situation

Authors

  • В.М. Казак
  • Д.О. Шевчук
  • О.Ю. Яковицька

DOI:

https://doi.org/10.18372/2306-1472.37.1631

Abstract

 Now new aviation tactics designing presumes development and application of the onboard intellectual control systems working in extra situation appeared in flight in a real-time mode for aircraft controllability provided. The principle of functioning onboard intellectual control systems based on logic–linguistic models and neural networks are considered in the article. The developed mathematical model of the task formation optimum variant flight in extra conditions is presented.

Author Biographies

В.М. Казак

Доктор технічних наук. Професор кафедри автоматизації та енергоменеджменту Національного авіаційного університету. Дійсний член Транспортної академії України президії Науково-методичної комісії напряму 0925 "Автоматизація та комп’ютерно-інтегровані технології", двох спеціалізованих рад з присудження наукових ступенів. Відмінник освіти України. Член президії Ради національних товариств України. Голова Товариства румунської культури імені Петра Могили. Напрям наукової діяльності − технічна кібернетика, системи навігації, керування, автоматизовані системи контролю та системні методи збереження живучості літальних апаратів в особливих ситуаціях у польоті.

Д.О. Шевчук

Кандидат технічних наук. Професор кафедри механіки Національного авіаційного університету. Помічник проректора Національного авіаційного університету з навчальної роботи. Напрям наукової діяльності − система приводів та очисники рідин і газів.

О.Ю. Яковицька

Старший викладач кафедри автоматизації та енергоменеджменту Національного авіаційного університету. Напрям наукової діяльності − автоматизація технологічних процесів, дослідження дій екіпажів в екстремальних ситуаціях.

References

Казак В.М., Гальченко С.М. Діагностування аеродинамічної поверхні літальних апаратів // Вісн. НАУ. – 2002. – № 4. – С. 46–49.

Рогалев А.П. Основы построения ситуационных систем интеллектуальной поддержки решения задач авиационных бортовых комплексов / А.П. Рогалев, А.И. Гайнуллин // Авиакосмическое приборостроение. − 2007. − № 2. − С. 50–56.

Мишулина О.А. Нейросети в задаче траекторного управления динамическим объектом / О.А. Мишули-на, А.Г. Трофимова // Авиакосмическое приборостро-ение. − 2007. − № 1. − С. 31–36.

Поспелов Д.А. Cлово редактора // Новости искусственного интеллекта. – № 2–3 (44–45). – 2001. C. 2–4.

Казак В.Н., Салимон В.И., Туник А.А. Системи автоматического и полуавтоматического управления полетом. – К.: НАУ, 2001. – 200 с.

Шевчук Д.О. Застосування нечіткого регулятора для відновлення керованості системою «літак–регулятор–середовище–особлива ситуація» // Вісн. північного наук. центру ТАУ. – 2006. – № 9. – С. 154–158.

Шевчук Д.О., Тачиніна О.М., Кравчук М.П. Застосування інтелектуальних технологій для збереження системи «літак–екіпаж–регулятор–середовище–особлива ситуація» // Вісн. північного наук. центру ТАУ. – 2008. – № 11. – С. 87–91.

How to Cite

Казак, В., Шевчук, Д., & Яковицька, О. (2008). Onboard intelligent flight control in a particular situation. Proceedings of National Aviation University, 37(4), 48–52. https://doi.org/10.18372/2306-1472.37.1631

Issue

Section

MODERN AVIATION AND SPACE TEHNOLOGY

Most read articles by the same author(s)