Multi-alternative model of situational analysis of the air environment

Authors

  • Д. О. Корчунов Національний авіаційний університет
  • В. П. Харченко Національний авіаційний університет

DOI:

https://doi.org/10.18372/2306-1472.12.13595

Abstract

The main advantages of the multi-alternative model of situational analysis of the district- the situation over the collision risk assessment model used, an example of influence mean square error on azimuth on the probability of occurrence of the situation

Author Biographies

Д. О. Корчунов, Національний авіаційний університет

мол. наук, співроб.

В. П. Харченко, Національний авіаційний університет

д-р техн. наук, проф.

References

Методика определения минимумов эшелонирования, применяемых для разделения парал- линий пути в структурах маршрутов ОВД, Циркуляр 120-AN/89/2. - Монреаль: ICAO, 1976.

Руководство по методике планирования воздушного пространства для определения миниэшелонирования. 1-е изд. - Монреаль: ICAO, 1998.

Харченко В.П., Косенко Г.Г. Многоальтернативный последовательный метод в задачах ситу- вдго анализа воздушной обстановки // Моделирование радиоэлектронных систем и комплексов ечения полетов: Сб. науч. тр. - К.: КМУГА, 1996. - С. 3 - 10.

Білецькиіі А Я!, Корчуяов Д. О., Харченко В.П. Принципи побудови ситуаційних моделей сис- херування повітряним рухом // Вісн. КМУЦА. - 2000. № 3-4. - С, 255 - 260.

Косенко Г.Г. Критерии информативности при различении сигналов. - М,: Радио и связь, -255 с.

Аэронавигационное обслуживание. Дополнительные региональные правила. DOC 7030. - Монреаль: ICAO, 1986.

Стаття надійшла до редакції 08.02.02.

How to Cite

Корчунов, Д. О., & Харченко, В. П. (2002). Multi-alternative model of situational analysis of the air environment. Proceedings of National Aviation University, 12(1), 104–107. https://doi.org/10.18372/2306-1472.12.13595

Issue

Section

AEROSPACE SYSTEMS FOR MONITORING AND CONTROL

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>