Концептуальний вимір системного підходу до управління організацією

Eduard Maltsev

Анотація


Мета: системне представлення особистості й організації на концептуальному рівні є потужним інструментом для розуміння й дизайну організації як цілого. Системний підхід покликаний впоратися зі складністю сучасних організацій в той час як використання абстракції дозволяє коректно представити зв’язки в системі. Відомо не дуже багато спроб поєднати концептуальне представлення організації та особистості в організації. Методи: Сформульовано наскрізну логіку створення зв'язків між особистими та організаційними концепціями в системному підході до стратегічного управління. Показано, що таке представлення можливе в єдиному концептуальному фреймі: опис, цінності, цілі, механізми. Логіка дозволяє гарантувати ясність при забезпеченні цілісності організації на концептуальному рівні і, отже, впливати на поведінку людей на роботі в напрямі, бажаному для всієї системи. Результати: Показано, що використання концептуального фрейму дозволяє описувати організацію через субстрат (Я-концепції співробітників), концепції (створення цінності для зацікавлених сторін) і відносини (включеність концепції в субстрат – Я-концепціії співробітників). Запропонована наскрізна логіка дозволяє встановити зв'язки між особистісними та організаційними концепціями. Головним в цій логіці є коректне представлення організації і особистості на концептуальному рівні. Обговорення: Визначення Я-концепції кожного працівника в тому самому концептуальному фреймі є нетривіальним завданням через труднощі адекватного «вимірювання самого себе», абстрагування і самоопису в даному фреймі. Розповсюдженою, наприклад, є невідповідність між сприйняттям особистості себе і уявленням цієї особистості іншими. Розвиток методів формування пов'язаних між собою і цілісних концептуальних представлень особистості і організації є важливою темою для майбутніх досліджень.


Ключові слова


концепція; організація; особистість; система; системний підхід; стратегічне управління

Посилання


Gharajedaghi, J. System Thinking. Managing Chaos and Complexity. A Platform for Designing Business Architecture. Minsk, Grevtsov Books, 2011. 480 p., p.171 (in Russian)

Uemov, A.I. System Approach and General Theory of Systems. M .: Mysl, 1978, 272 p., (In Russian)

Dietrich, D. Logic of Failure. Strategic Thinking in Complex Situations. M.: Smysl, 1997, 243 p. (In Russian)

Senge, P. M. The Fifth Discipline. The Art and Practice of the Learning Organization. M.: Olymp-Business, 2003, 408 p. (In Russian)

Kaplan, R. S., Norton, D. P. Strategy Maps: Converting Intangible Assets into Tangible Outcomes. M.: ZAO "Olymp-Business", 2005, 512 p., p. 41. (In Russian)

Forrester, J. W. World Dynamics. – M.: OOO "Izdatelstvo AST", 2003, 379 p. (In Russian)

Kaplan, R. S., Norton, D. P., Barrows E. A. Jr. Developing the Strategy: Vision, Value Gaps and Analysis. Balanced Scorecard Report, January-February 2008, Vol. 10, No 1, pp. 1-5. Harvard Business School Publishing. p. 3.

Akerlof, G. A., Kranton, R. E. Identity and the Economics of Organizations Journal of Economic Perspectives-Volume 19, Number 1-Winter 2005-Pages 9-32

Locke, E. A., Latham, G. P. Work Motivation and Satisfaction: Light at the End of the Tunnel. Psychological Science Vol. 1, NO.4, JULY 1990, 240-246

Lips-Wiersma, M., Morris, L. Discriminating Between 'Meaningful Work 'and the' Management of Meaning '. Journal of Business Ethics (2009) 88: 491-511

Edwards, J. R., Cable, D. M. The Value of Value Congruence. Journal of Applied Psychology 2009, Vol. 94, No. 3, 654-677., p.656.

Locke, E. A., Latham, G. P. A theory of goal setting and task performance. Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall, 1990, 544 p.

Lamm, E., Gordon, J. R., Purser, R. E. The Role of Value Congruence in Organizational Change. Organization Development Journal. 2010, Vol. 28 Issue 2, p 49-64. 16p.

Halling, B., Renström, J. Lean leadership: a matter of dualism. Int.J. Human Resources Development and Management, Vol. 14, No. 4, 2014, pp. 242-253. p. 250

core beliefs & culture survey. Culture of Purpose - Building business confidence; driving growth. 2014 Deloitte Development LLC Publication, p.2.

Bono, E. Serious Creativity. - Minsk: LLC "Poppury", 2005. - 416 p., p. 189. (In Russian)

Novikov, A. M., Novikov, D. A. Methodology of scientific research. M.: Lybrokom, 280 p., p. 47 (In Russian)

Burns, R. B. Self-Concept Development and Education. - M .: "Progress", 1986, 422 p., p. 32 (In Russian)

Ramachandran, V. S. The Tell-Tale Brain: A Neuroscientist's Quest for What Makes Us Human. - M .: "Caryera Press," 2013 - 395 p., pp. 296-298 (In Russian)

Prigogin, A. I. Quality of goals. Social Sciences and Modernity. 2010, № 1, p. 114 - 125., p. 116 (In Russian)

Thome, H. Value Change in Europe from the Perspective of Empirical Social Research. The Cultural Values of Europe / Ed. by Hans Joas and Klaus Wiegandt. K .: Dukh i Litera, 2014, 552 p., p.410 (In Russian)


Повний текст: PDF

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.


ISSN 2306-1472 (Online), ISSN 1813-1166 (Print)

Передплатний індекс 86179

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.

Ulrich's Periodicals DirectoryIndex CopernicusDOAJSSMРИНЦWorldCatCASEBSCOCrossRefBASEDRIVERНаціональна бібліотека ім. ВернадськогоНауково-технічна бібліотека НАУ