2024-03-29T14:02:05Z
https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/index/oai
oai:ojs.jrnl.nau.edu.ua:article/4756
2013-08-16T11:59:16Z
SBT:CS
driver
v2
https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/SBT/article/view/4756
2013-08-16T11:59:16Z
National Aviation University
Том 17 № 1 (2013); 83-86
СИСТЕМА МОДЕЛЮВАННЯ ПОЛЬОТУ БЕЗПІЛОТНОГО ПОВІТРЯНОГО СУДНА ТА ТЕСТУВАННЯ ЙОГО БОРТОВОГО ОБЛАДНАННЯ
Коваль, О. В.; Національний авіаційний університет
Нічіков, Є. П.; Національний авіаційний університет
Васильєв, О. С.; Національний авіаційний університет
2013-03-23
url:https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/SBT/article/view/4756
моделювання польоту
тестування обладнання
БПС
629.735.33-519
004.415.538(045)
uk_UA
Розглянуто створення програмно-апаратного комплексу для розробки бортового обладнання безпілотного повітряного судна. Цей програмно-апаратний комплекс дає змогу моделювати польотний стан засобами авіаційного симулятора з відкритим кодом FlightGear, що дозволяє створювати необхідну модель літака. Розроблено програмне забезпечення SimData, що перенаправляє дані від польотного симулятора через відповідні порти до конвертора. Конвертор перетворює дані від симулятора у формат бортової шини і виконує обернене перетворення. The paper considers the creation of computer appliance for development of equipment onboard unmanned aircraft vehicle. This computer appliance allows simulating flight status using open-source simulation tool FlightGear, which allows creating an appropriate airplane model. The SimData routes a data from the flight simulator through the appropriate ports to the “Converter”. The “Converter” converts a data from the simulation format to board format and performs the inverse transformation.
oai:ojs.jrnl.nau.edu.ua:article/4758
2013-08-16T11:59:16Z
SBT:CS
driver
v2
https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/SBT/article/view/4758
2013-08-16T11:59:16Z
National Aviation University
Том 17 № 1 (2013); 87-92
ЛОКАЛЬНО-ОПТИМАЛЬНИЙ РАНГОВИЙ АЛГОРИТМ ВИЯВЛЕННЯ ДЕТЕРМІНОВАНОГО СИГНАЛУ
Прокопенко, І. Г.; Національний авіаційний університет
Урбан, Р. В.; Національний авіаційний університет
Бабич, Д. А.; Національний авіаційний університет
2013-03-23
url:https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/SBT/article/view/4758
сигнально-завадова ситуація
рангова обробка сигналів
функція рангів
характеристика виявлення
621.396 (045)
uk_UA
Розглянуто синтез локально-оптимального вільного від розподілу розв’язувального правила. Запропоновано новий локально-оптимальний ранговий алгоритм, який здатний ефективно виявляти сигнали при дії різних завад. Доведено стійкість розробленого алгоритму до дії імпульсної завади. The synthesis of locally optimal free distribution of the decision rule was considered. A new locally optimal rank algorithm can efficiently detect the signals under the influence of different noise. The stability of the algorithm to impulse noise was proved.
oai:ojs.jrnl.nau.edu.ua:article/4759
2013-08-16T11:59:16Z
SBT:CS
driver
v2
https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/SBT/article/view/4759
2013-08-16T11:59:16Z
National Aviation University
Том 17 № 1 (2013); 93-96
ВІДОБРАЖЕННЯ ДИНАМІЧНИХ ОБ’ЄКТІВ У ПРИЛЕГЛИХ ДО АЕРОПОРТУ ЗОНАХ
Чубко, Л. С.; Національний авіаційний університет
Ясенев, С. О.; Національний авіаційний університет
2013-03-23
url:https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/SBT/article/view/4759
програмний комплекс
система відображення динамічних об’єктів
цифрові карти
реальний час
координати
004.932.75 (045)
uk_UA
Підвищення швидкості і кількості повітряних суден зумовлюють збільшення складності процесів їх відображення, розпізнавання та взаємодії з ними, викликають необхідність їх прив’язки до місцевості, над якою вони рухаються, створенні системи їх відображення. Розглянуто структуру такої системи, охарактеризовано процеси руху повітряних суден шляхом одночасної трансформації їх символів і ділянок картографічного фону. Increasing the speed and number of aircraft causing increasing complexity of the processes of reflection, recognition and interaction with them, it is necessary to bind to the terrain over which they move, creating a system to display them. The purpose of this paper is to examine the structure of the system, represented processes aircraft movements by simultaneously transforming their characters and plots cartographic background.
oai:ojs.jrnl.nau.edu.ua:article/4939
2013-11-07T08:13:58Z
SBT:CS
driver
v2
https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/SBT/article/view/4939
2013-11-07T08:13:58Z
National Aviation University
Том 18 № 2 (2013); 207-209
ХАРАКТЕРИСТИКИ ЗАХИЩЕНОСТІ ВІД МЕРЕЖЕВИХ АТАК
Zhangisina, G.; Kazakh National Technical University named after K. I. Satpayev
Kuldeev, E.; Kazakh National Technical University named after K. I. Satpayev
Shaikhanova, A.; Kazakh National Technical University named after K. I. Satpayev
2013-06-26
url:https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/SBT/article/view/4939
ІОМ (інформаційні обчислювальні мережі)
захист інформації
мережеві атаки
порушник
характеристики захищеності
несанкціонований доступ
УДК 378.16
uk_UA
У зв'язку з повсюдним поширенням розподілених інформаційних обчислювальних мереж виявляються проблеми в захисті інформації від несанкціонованого доступу. У даній статті розглянута проблема захищеності інформаційних обчислювальних мереж від мережевих інформаційних атак. Розкрито етапи несанкціонованого доступу до інформаційної обчислювальної мережі, що показують, що навіть захищена обчислювальна система набуває деяку вразливість при її підключенні до мережі загального користування. Описані характеристики захищеності від мережевих атак. Пропоновані характеристики є якісними і виражаються вимогами щодо забезпечення опору певних дій порушника. Запропонована модель дій порушника надає можливість більш точно визначити перелік загроз, які слід взяти до уваги при розробці системи захисту інформації та політики безпеки інформаційної обчислювальної мережі. Розглянуті характеристики дозволяють оцінювати захищеність розподілених інформаційних обчислювальних мереж, які складаються з територіально рознесених компонентів, від різного роду мережевих інформаційних атак.
oai:ojs.jrnl.nau.edu.ua:article/4940
2013-11-07T08:13:58Z
SBT:CS
driver
v2
https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/SBT/article/view/4940
2013-11-07T08:13:58Z
National Aviation University
Том 18 № 2 (2013); 210-214
ОСОБЛИВОСТІ АЛГОРИТМУ ОЦІНЮВАННЯ МИТТЄВОЇ ЧАСТОТИ З ПОПЕРЕДНЬОЮ ФІЛЬТРАЦІЄЮ
Omelchuk, I.; National Aviation University
Chyrka, Y.; National Aviation University
2013-06-26
url:https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/SBT/article/view/4940
частота
оцінка
періодичний сигнал
завада
попередня фільтрація
УДК 621.396.962.3/045
uk_UA
Миттєва частота є одним з основних параметрів сигналу, який надає важливу інформацію про змінні у часі спектральні характеристики нестаціонарних сигналів. Досліджується властивості алгоритму оцінювання частоти гармонічного сигналу у різних сигнально-завадових ситуаціях. Методологія досліджень базується на статистичному моделюванні. Поява додаткової гармоніки значно погіршує точність оцінювання, оскільки алгоритм не має фільтруючих властивостей. При лінійній девіації оцінка частоти дорівнює середині між початковою та кінцевою частотами у вікні. Оцінка частоти шумового процесу після формуючого фільтру 2-го порядку майже пропорційна центральній або частоті зрізу. Для різних параметрів фільтру та умов оцінювання існують свої оптимальні значення частоти формуючого фільтру. Доведена доцільність використання попередньої фільтрації для покращення точності оцінок частоти. Виявлений позитивний ефект попередньої фільтрації також корисний при оцінюванні частоти періодичних негармонічних сигналів з вищими гармоніками. Хороша властивість алгоритму точно оцінювати частоту на інтервалі спостереження близькому до періоду сигналу наближає нас до справжньої миттєвої частоти та дозволяє відслідковувати тренд її зміни у часі. Наявність спотворюючих факторів призводить до суттєвого погіршення точності оцінок частоти, що може бути покращено за рахунок попередньої фільтрації. Фільтри 2-го порядку доцільно застосовувати за незначною апріорною невизначеність, в інших випадках фільтри 1-го порядку є більш підходящими.
oai:ojs.jrnl.nau.edu.ua:article/4941
2013-11-07T08:13:58Z
SBT:CS
driver
v2
https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/SBT/article/view/4941
2013-11-07T08:13:58Z
National Aviation University
Том 18 № 2 (2013); 215-218
ЛОКАЛЬНО-ОПТИМАЛЬНИЙ РАНГОВИЙ ПІСЛЯДЕТЕКТОРНИЙ АЛГОРИТМ ВИЯВЛЕННЯ ШУМОПОДІБНОГО СИГНАЛУ
Prokopenko, I.; National Aviation University
Babych, D.; National Aviation University
Urban, R.; National Aviation University
2013-06-26
url:https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/SBT/article/view/4941
сигнально-завадова ситуація
рангова обробка сигналів
функція рангів
характеристика виявлення
УДК 621.396 (045)
uk_UA
В науковій статті було поставлено завдання розробити новий локально-оптимальний ранговий алгоритм виявлення шумоподібного сигналу на фоні завад і дослідити його ефективність. В тексті статті обґрунтовується необхідність розробки, дослідження і впровадження алгоритмів, які стабільно функціонують в умовах апріорної невизначеності завадової ситуації, яка має місце в реальних умовах експлуатації радіотехнічних систем. Поставлене завдання вирішується шляхом застосування концепції локальної оптимальності до непараметричних рангових процедур виявлення сигналів. Вирішувальне правило алгоритму виявлення сигналів, який синтезований на основі такого підходу, зводиться до обчислення перевірної статистики, яка являє собою суму значень функції рангів, і порівняння її з порогом прийняття рішення. За допомогою комп’ютерного моделювання роботи даного алгоритму було отримано характеристики виявлення, за допомогою яких було проаналізовано ефективність розробленого алгоритму. Отримані результати дозволяють стверджувати, що розроблений алгоритм виявлення сигналів є ефективнішим за класичний непараметричний ранговий виявник Вілкоксона та має таку ж стабільність хибної тривоги за досить слабких обмежень щодо виду розподілу ймовірностей завад та незалежності вибіркових значень
oai:ojs.jrnl.nau.edu.ua:article/5012
2013-11-24T16:33:22Z
SBT:CS
driver
v2
https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/SBT/article/view/5012
2013-11-24T16:33:22Z
National Aviation University
Том 13 № 1 (2012); 101-103
АНАЛІЗ БАГАТОКАНАЛЬНИХ СИСТЕМ З ВІДМОВАМИ В КАНАЛАХ ЕЛЕКТРОЖИВЛЕННЯ АЕРОДРОМНОГО СВІТЛОСИГНАЛЬНОГО КОМПЛЕКСУ
Новачук, Л. В.; Національний авіаційний університет
2012-02-14
url:https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/SBT/article/view/5012
система електроживлення
аеродромний світлосигнальний комплекс
багатоканальна система
УДК 656.71.057
621.31(045)
uk_UA
Проаналізовано основні недоліки сучасних систем електроживлення аеродромного світлосигнальногокомплексу з використанням автономних дизель-генераторів. Досліджено багатоканальні системи з відмовами в каналах електроживлення.
oai:ojs.jrnl.nau.edu.ua:article/5013
2013-11-24T16:33:22Z
SBT:CS
driver
v2
https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/SBT/article/view/5013
2013-11-24T16:33:22Z
National Aviation University
Том 13 № 1 (2012); 96-100
ФУНКЦІОНАЛЬНА СХЕМА ВЗАЄМОДІЇ АЕРОПОРТОВИХ СЛУЖБ ОБСЛУГОВУВАННЯ ПОВІТРЯНИХ СУДЕН У ЗБІЙНИХ СИТУАЦІЯХ
Казак, В. М.; Національний авіаційний університет
Шевчук, Д. О.; Національний авіаційний університет
Васильєв, М. А.; Національний авіаційний університет
2012-02-16
url:https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/SBT/article/view/5013
повітряне судно
збійна ситуація
аеропортові служби
аеропорт
УДК 65.011.3
656.71(045)
uk_UA
У статті розглянуто причини виникнення збійних ситуацій в аеропортах. Проаналізовано основні завдання аеропортових служб у штатному режимі функціонування. Запропоновано граф функціонування аеропортових служб у складних погодних умовах.
oai:ojs.jrnl.nau.edu.ua:article/5014
2013-11-24T16:33:22Z
SBT:CS
driver
v2
https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/SBT/article/view/5014
2013-11-24T16:33:22Z
National Aviation University
Том 13 № 1 (2012); 87-91
СТРУКТУРУВАННЯ ПЕРСПЕКТИВНОГО НАВІГАЦІЙНО-ПОСАДКОВОГО БОРТОВОГО КОМПЛЕКСУ ПОВІТНЯНИХ СУДЕН ПРИМІСЬКИХ РОЗМІРІВ
Kondrashov, Ya.; Національний авіаційний університет
Fialkina, T.; Національний авіаційний університет
Khomenko, D.; Національний авіаційний університет
2011-11-14
url:https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/SBT/article/view/5014
повітряне судно
місцеві авіалінії
навігаційно-посадковий комплекс
УДК 621.396.933
629.072.1(045)
uk_UA
У статті розглянуто концепцію формування бортового навігаційно-посадкового комплексу повітряних суден місцевих авіаліній, визначені його складові та їх взаємозв'язки.
oai:ojs.jrnl.nau.edu.ua:article/5015
2013-11-24T16:33:22Z
SBT:CS
driver
v2
https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/SBT/article/view/5015
2013-11-24T16:33:22Z
National Aviation University
Том 13 № 1 (2012); 92-95
ФУНКЦІОНАЛ ЕФЕКТИВНОСТІ ВІДНОВЛЕННЯ КЕРОВАНОСТІ ТА СТІЙКОСТІ ЛІТАЛЬНОГО АПАРАТА В УМОВАХ ВИНИКНЕННЯ ОСОБЛИВОЇ СИТУАЦІЇ У ПОЛЬОТІ
Казак, В. М.; Національний авіаційний університет
Шевчук, Д. О.; Національний авіаційний університет
2012-02-16
url:https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/SBT/article/view/5015
реконфігурація
керованість
літак
особлива ситуація
система контролю та діагностування
УДК 629.735.067 (045)
uk_UA
Запропоновано узагальнений функціонал ефективності, який системно враховує реконфігурацію керуючих поверхонь, а також сумарні витрати на контроль, діагностування, прогнозування, керування підчас виникнення особливої ситуації в польоті. Наведений функціонал ефективності дає змогу оцінитипоточну ефективність виконання поставленого польотного завдання в умовах виникнення несприятливих зовнішніх збурень та деградуючих внутрішніх процесів.
oai:ojs.jrnl.nau.edu.ua:article/5072
2013-11-24T17:54:13Z
SBT:CS
driver
v2
https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/SBT/article/view/5072
2013-11-24T17:54:13Z
National Aviation University
Том 5 № 1 (2010); 79-82
ПРОГРАМНИЙ СИНТЕЗ ІНДИКАТОРНИХ МАТРИЦЬ ДЛЯ СИСТЕМ ВІЛЕНКИНА-КРЕСТЕНСОНА ФУНКЦІЙ
Білецький, А.; Національний авіаційний університет
Дем’яник, Д.; Національний авіаційний університет
2010-09-14
url:https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/SBT/article/view/5072
перетворення Фур’є
функції Віленкіна—Крестенсона
спектральний аналіз
УДК 519.711
uk_UA
Стаття присвячена дослідженням ортогонального базису функцій Віленкіна—Крестенсона. У цьому базисі спектр сигналу можливо отримати швидше, ніж за допомогою класичного тригонометричного базису Фур’є. Іншою його перевагою є можливість синтезувати на порядки більшу кількість симетричних матриць перетворення, ніж для класичного базису. Саме про синтез таких матриць йде мова у статті.
oai:ojs.jrnl.nau.edu.ua:article/5073
2013-11-24T17:54:13Z
SBT:CS
driver
v2
https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/SBT/article/view/5073
2013-11-24T17:54:13Z
National Aviation University
Том 5 № 1 (2010); 74-79
ФОРМАЛІЗАЦІЯ КАТЕГОРІЇ КОНФЛІКТІВ МЕТОДАМИ СУБ’ЄКТИВНОГО АНАЛІЗУ
Касьянов, В.; Національний авіаційний університет
Прокопенко, О.; Національний авіаційний університет
2010-03-23
url:https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/SBT/article/view/5073
розподіл переваг
суб’єктивна ентропія
коефіцієнт кореляції Персона
міжсуб’єктний конфлікт
УДК 519.863
316.628(045)
uk_UA
Суб’єктивний аналіз — напрям теоретичних досліджень поведінки активних систем. Наведено основні положення суб’єктивного аналізу та розглянуто застосування його апарату до теорії конфліктів на прикладі моделі міжсуб’єктного конфлікту з двома учасниками та двома альтернативами.
oai:ojs.jrnl.nau.edu.ua:article/5161
2013-11-27T07:46:16Z
SBT:CS
driver
v2
https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/SBT/article/view/5161
2013-11-27T07:46:16Z
National Aviation University
Том 4 № 4 (2009); 108-112
МОДЕЛЬ ІНФОРМАЦІЙНОГО ОБМІНУ В УПРАВЛІННІ ЗАПАСАМИ МАТЕРІАЛЬНИХ РЕСУРСІВ
Казак, В. М.; Національний авіаційний університет
Савчук, О. В.; Національний авіаційний університет
Палій, К. В.; Національний авіаційний університет
2009-12-23
url:https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/SBT/article/view/5161
матеріальний ресурс
багаторівнева система
авіакомпанія
інформаційна модель
потік інформації
УДК 004. 896
656. 71 (045)
uk_UA
Досліджено зниження сумарних витрат, що виникають у процесі функціонування багаторівневих систем, за рахунок створення й використання автоматизованих систем управління (АСУ) запасами матеріальних ресурсів на прикладі авіакомпанії «TNT». Розроблено інформаційну модель, яка включає дослідження існуючих і проектованих інформаційних потоків АСУ та визначення їхніх основних характеристик.
oai:ojs.jrnl.nau.edu.ua:article/5162
2013-11-24T17:21:26Z
SBT:CS
driver
v2
https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/SBT/article/view/5162
2013-11-24T17:21:26Z
National Aviation University
Том 9 № 1-2 (2011); 88-91
МЕТОДИЧНИЙ ПІДХІД ДЛЯ ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ФУНКЦІОНУВАННЯ ОРГАНІЗАЦІЙНО-ТЕХНІЧНИХ СИСТЕМ
Самков, О.; National Aviation University
Крамаренко, Т.; National Aviation University
Калакура, Р.; National Aviation University
Кобулей, А.; National Aviation University
2011-05-17
url:https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/SBT/article/view/5162
ОТС
особа
що приймає рішення
соціонічні психотипи
екстраверт
інтроверт
цикл управління
ефективність функціонування
УДК 65.015.2
65.14.1(045)
uk_UA
Розроблено методичний підхід для підвищення ефективності функціонування організаційно-технічних систем (ОТС) на основі вибору фахівців управлінської та виконавчої ланок з соціонічними особливостя-ми, які мінімізують час циклу управління в автоматизованих системах управління виробництвом. Застосування запропонованого методичного підходу дає змогу скласти практичні рекомендації для служб управління персоналом.
oai:ojs.jrnl.nau.edu.ua:article/5174
2013-11-24T17:21:26Z
SBT:CS
driver
v2
https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/SBT/article/view/5174
2013-11-24T17:21:26Z
National Aviation University
Том 9 № 1-2 (2011); 91-97
МЕТОД ІНВАРІАНТІВ ТА ЙОГО ЗАСТОСУВАННЯ ДО ЗАДАЧ УПРАВЛІННЯ СИСТЕМАМИ В УМОВАХ НЕВИЗНАЧЕНОСТІ. IНТЕГРАЛЬНI IНВАРIАНТИ СТОХАСТИЧНИХ ПРОЦЕСIВ
Дубко, В.; National Aviation University
2011-06-09
url:https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/SBT/article/view/5174
інтегральний інваріант
стохастичні системи
багатовид
УДК 519.21
681.5.01 (045)
uk_UA
Запропоновано теорію інваріантів задля моделювання динаміки системи в умовах сильної невизначеності. Сформульовано основні положення теорії інтегральних інваріантів стохастичних систем.
oai:ojs.jrnl.nau.edu.ua:article/5215
2013-11-24T17:35:00Z
SBT:CS
driver
v2
https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/SBT/article/view/5215
2013-11-24T17:35:00Z
National Aviation University
Том 6 № 2 (2010); 105-108
АНАЛІЗ ХАРАКТЕРИСТИК ВТРАТ, ВИКЛИКАНИХ ЗІТКНЕННЯМ ЛІТАКА ЗІ СТОРОННІМИ ОБ’ЄКТАМИ
Казак, В.; Національний авіаційний університет
Бабенко, А.; Національний авіаційний університет
2010-12-16
url:https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/SBT/article/view/5215
пошкодження
сторонній об’єкт
подія
збитки
витрати
безпека польотів
повітряне судно
літак
УДК 629.735.067 (045)
uk_UA
Аналіз характеристик втрат, викликаних зіткненням літака зі сторонніми об’єктами, дає можливість оцінити прямі і непрямі економічні збитки, а також людські жертви, спричинені зіткненням літака зі сторонніми об’єктами, і надалі використовувати отримані дані для мінімізації економічних збитків, а також прогнозування небезпечних ситуацій та розробки методів їх запобігання.
oai:ojs.jrnl.nau.edu.ua:article/5220
2013-11-24T17:35:00Z
SBT:CS
driver
v2
https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/SBT/article/view/5220
2013-11-24T17:35:00Z
National Aviation University
Том 6 № 2 (2010); 108-111
СИНТЕЗ МЕТОДІВ ОЦІНЮВАННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ТРАНСПОРТНО-ЕКСПЕДИЦІЙНОГО ОБСЛУГОВУВАННЯ
Казак, В.; Національний авіаційний університет
Кошляк, І.; Національний авіаційний університет
2010-12-08
url:https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/SBT/article/view/5220
транспортно-експедиційне обслуговування
система доставки
метод
ефективність
оцінка
УДК 629. 016 (045)
uk_UA
На сьогодні вантажні перевезення — це одна з найважливіших ланок господарства. Організація перевезень вантажів має велике значення в розвитку і функціонуванні будь-якого транспортно-експедиційного підприємства. Підприємство як складна економічна система із тісним багатопрофільним взаємозв’язком усіх її елементів та частин потребує системного підходу через урахування взаємозв’язків, вивчення окремих господарських об’єктів як структурних частин складніших систем.
oai:ojs.jrnl.nau.edu.ua:article/5222
2013-11-24T17:35:00Z
SBT:CS
driver
v2
https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/SBT/article/view/5222
2013-11-24T17:35:00Z
National Aviation University
Том 6 № 2 (2010); 102-104
ДІАГНОСТИКА СТАНУ ПОВЕРХНІ КРИЛА ЛІТАКА З ВИКОРИСТАННЯМ БАЙЄСІВСЬКИХ МЕРЕЖ
Казак, В.; Національний авіаційний університет
Булка, Л.; Національний авіаційний університет
Вакарова, А.; Національний авіаційний університет
Гладинюк, Б.; Національний авіаційний університет
2010-12-20
url:https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/SBT/article/view/5222
Байєсівські мережі
повітряне судно
апріорний досвід
об’єктивна інформація
ймовірність
УДК 629.7.017(045)
uk_UA
Запропоновано методику визначення ймовірності пошкоджень зовнішнього обводу повітряного судна з використанням Байєсівських мереж. Вони дають змогу не тільки використовувати апріорний досвід експертів у відповідній предметній області, але і враховувати об’єктивну інформацію, отриману під час проведення експериментів або накопичену в результаті тривалих спостережень.
oai:ojs.jrnl.nau.edu.ua:article/5228
2013-11-24T17:35:00Z
SBT:CS
driver
v2
https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/SBT/article/view/5228
2013-11-24T17:35:00Z
National Aviation University
Том 6 № 2 (2010); 98-101
АНАЛІЗ СПРИЙНЯТТЯ ПЕРЕВАНТАЖЕНЬ ПІД ЧАС ПОЛЬОТУ ЛЕГКИХ ЛІТАКІВ В УМОВАХ ТУРБУЛЕНТНОСТІ
Касьянов, В.; Національний авіаційний університет
Кім, О.; Національний авіаційний університет
2010-11-29
url:https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/SBT/article/view/5228
динаміка польоту
турбулентність
перевантаження
система безпосереднього керування підйомною силою
критерій комфорту
безпека польотів
функція сприйняття акселераційного руху
УДК 629.735.015 (045)
uk_UA
Розглянуто комплексну задачу стосовно повздовжнього руху легкого літака з метою аналізу сприйняття людиною (екіпаж, пасажири) перевантажень під час польоту в умовах турбулентності атмосфери. Як модель використано систему диференціальних рівнянь першого порядку, що описує повздовжній рух літака у неспокійній атмосфері із використанням системи безпосереднього керування піднімальною силою і сприйняття організмом людини акселераційних навантажень. Наведено результати параметричного аналізу впливу конструктивних, метеорологічних та експлуатаційних характеристик на розподіл амплітуд перевантаження. Запропоновано критерій комфорту, що може використовуватись для оцінювання рівня комфорту пасажирів та екіпажу та вибору параметрів літака, режимів польоту та процесів керування польотом.
oai:ojs.jrnl.nau.edu.ua:article/5264
2013-11-24T17:01:55Z
SBT:CS
driver
v2
https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/SBT/article/view/5264
2013-11-24T17:01:55Z
National Aviation University
Том 11 № 3-4 (2011); 82-86
СИНТЕЗ МЕТОДІВ УПРАВЛІННЯ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯМ ЕНЕРГІЄЮ ЕЛЕКТРОДВИГУНА БЕЗПІЛОТНОГО ЛІТАЛЬНОГО АПАРАТУ
Казак, В.; National Aviation University
Горбач, О.; National Aviation University
2011-02-23
url:https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/SBT/article/view/5264
управління електродвигуном постійного струму
привід гвинта
силова установка
без-пілотний літальний апарат
сонячний елемент
УДК 629.735.051
629.735.03.63.6
66.028(045)
uk_UA
Розглянуто основні типи електродвигунів постійного струму. Проведено аналіз основних методів керу-вання двигунами постійного струму. Показано основні співвідношення, використовувані при управлінні двигуном постійного струму. Проаналізовано методи регулювання частоти обертання електродвигуна як основної складової приводу гвинтів безпілотного літального апарату. Наведено розрахунки парамет-рів сонячних елементів як джерела живлення силової установки безпілотного літального апарату.
oai:ojs.jrnl.nau.edu.ua:article/5272
2013-11-24T17:01:55Z
SBT:CS
driver
v2
https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/SBT/article/view/5272
2013-11-24T17:01:55Z
National Aviation University
Том 11 № 3-4 (2011); 75-81
ДІАГНОСТУВАННЯ АЕРОДИНАМІЧНОГО СТАНУ ЛІТАЛЬНОГО АПАРАТА В ПРОЦЕСІ ЕКСПЛУАТАЦІЇ
Казак, В.; National Aviation University
Шевчук, Д.; National Aviation University
2011-06-30
url:https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/SBT/article/view/5272
аеродинамічні характеристики літака
особлива ситуація
система контролю та діагностування
УДК 629.735.067 (045)
uk_UA
Запропоновано математичну модель ідентифікації раптових пошкоджень зовнішнього обводу літаль-ного апарата, яка дозволяє при відомих характеристиках та просторах станів у процесі льотної екс-плуатації визначити ймовірність перебування літального апарата в певному класифікованому стані. Запропоновано структурну схему автоматизованої системи контролю та діагностування аеродина-мічного стану літака в процесі експлуатації та реорганізації керування ним в особливих ситуаціях.
oai:ojs.jrnl.nau.edu.ua:article/5303
2013-11-27T09:24:10Z
SBT:CS
driver
v2
https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/SBT/article/view/5303
2013-11-27T09:24:10Z
National Aviation University
Том 2 № 2 (2009); 94-97
ОСОБЛИВОСТІ ПРОГРАМНОГО УПРАВЛІННЯ АНАЛОГО-ЦИФРОВИМ ПЕРЕТВОРЮВАЧЕМ ПРИ ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНИХ ДОСЛІДЖЕННЯХ СИЛИ РІЗАННЯ
Новіков, М.В.; Інститут надтвердих матеріалів імені В. М. Бакуля
Девін, Л.М.; Інститут надтвердих матеріалів імені В. М. Бакуля
Стахнів, М.Є.; Національний авіаційний університет
Лисенко, К.О.; Національний авіаційний університет
2009-03-06
url:https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/SBT/article/view/5303
аналого-цифровий перетворювач
експеримент
дослідження сили різання
алгоритм
надтвердий матеріал
УДК 621.9
004.94
uk_UA
У статті розглянуто особливості алгоритму програми управління аналого-цифровим перетворювачем при експериментальних дослідженнях процесів різання, наведено основні приклади її застосування.
oai:ojs.jrnl.nau.edu.ua:article/5310
2013-11-24T16:23:26Z
SBT:CS
driver
v2
https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/SBT/article/view/5310
2013-11-24T16:23:26Z
National Aviation University
Том 16 № 4 (2012); 82-85
СТІЙКІСТЬ ОЦІНКИ ЧАСТОТИ ГАРМОНІЧНОГО СИГНАЛУ ЗІ СТАЛОЮ СКЛАДОВОЮ ДО ІМПУЛЬСНИХ ЗАВАД
Омельчук, І.; Національний авіаційний університет
2012-11-26
url:https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/SBT/article/view/5310
частота
оцінка
стійкість
імпульсна завада
УДК 621.396.962.3/045
uk_UA
Досліджено вплив імпульсних завад на стійкість квазіоптимальної оцінки частоти гармонічного сигналу, який спостерігається в адитивній суміші зі сталою складовою та гаусівським шумом; означені критичні умови нестійкості. Методом статистичного моделювання отримані залежності показників точності оцінювання частоти від параметрів хаотичних імпульсних завад.
oai:ojs.jrnl.nau.edu.ua:article/5349
2013-11-24T16:32:31Z
SBT:CS
driver
v2
https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/SBT/article/view/5349
2013-11-24T16:32:31Z
National Aviation University
Том 14 № 2 (2012); 92-95
ПРОГНОЗУВАННЯ СТАНУ ЖИВЛЯЧОЇ МЕРЕЖІ ПОСТІЙНОЇ НАПРУГИ БОРТОВОГО ОБЛАДНАННЯ З ВИКОРИСТАННЯМ МЕТОДУ НАЙМЕНШИХ КВАДРАТІВ
Казак, В.; Національний авіаційний університет
Вакарова, А.; Національний авіаційний університет
Гладшіюк, Б.; Національний авіаційний університет
Гладишок, Л.; Національний авіаційний університет
2012-03-16
url:https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/SBT/article/view/5349
метод найменших квадратів
прогнозуючий контроль
екстраполяція
прогнозуючий поліном
УДК 629.7.064.52(045)
uk_UA
Запропоновано застосовувати метод найменших квадратів для прогнозування живлячої мережі поспішної напруги бортового обладнання. При використанні методу найменших квадратів забезпечується наближений збіг прогнозуючого полінома і прогнозованого параметра в точках вимірювання з певною точністю.
oai:ojs.jrnl.nau.edu.ua:article/5569
2014-01-17T10:02:11Z
SBT:CS
driver
v2
https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/SBT/article/view/5569
2014-01-17T10:02:11Z
National Aviation University
Том 19 № 3 (2013); 313-316
ХАРАКТЕРИСТИКИ АКТИВНИХ АНТЕН БОРТОВОЇ АВІАЦІЙНОЇ НАВІГАЦІЙНО-ПОСАДКОВОЇ АПАРАТУРИ
Кондрашов, Я.В.; Національний авіаційний університет
Осіпчук, А.О.; Національний авіаційний університет
2013-11-28
url:https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/SBT/article/view/5569
антена
приймач
УДК 621.396.62 (045)
uk_UA
Активними антенами (АА) або антенами-підсилювачами (АП) називають пристрої, що об'єднують власне антену і активні елементи підсилення, перетворення або генерації сигналів. Інтеграція антен і активних елементів дозволяє зменшити розміри антен, розширити смугу пропускання антен, поліпшити чутливість приймальних антен, здійснити електронне підстроювання антен, ефективне симетрування антени з лінією передачі, поліпшити електромагнітну сумісність радіосистем. Електромагнітна сумісність (ЕМС) АА визначається наступними характеристиками: динамічним діапазоном, блокуванням, взаємною модуляцією, перехресною модуляцією. Кількісні характеристики ЕМС АП бортової авіаційної навігаційно-посадочної апаратури IV покоління визначалися через напруженості полів перешкод і сигналів, заданих вимогами ARINC і НЛГС 3, в полігонних умовах за допомогою стандартної вимірювальної апаратури або в лабораторних умовах по описаній методиці. Приведена схема вимірювання основних характеристик ЕМС активних антен. Отриманні результати представлені у вигляді графічної залежності досліджуваних характеристик на рисунках. Результати вимірювань показали, що технічні вимоги до характеристик ЕМС активної антени АП-001М курсового приймального пристрою виконуються в частині: динамічного діапазону, взаємної модуляції, перехресної модуляції, дії імпульсної завади, блокування.
oai:ojs.jrnl.nau.edu.ua:article/5691
2014-02-08T19:55:23Z
SBT:CS
driver
v2
https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/SBT/article/view/5691
2014-02-08T19:55:23Z
National Aviation University
Том 20 № 4 (2013); 436-440
КОНЦЕПТУАЛЬНИЙ ПІДХІД ДО РОЗВИТКУ ЛОГІСТИЧНОГО ЦЕНТРУ
Борисова, І. Д.
2013-10-20
url:https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/SBT/article/view/5691
концепція
логістична інфраструктура
логістичний центр
інтермодальні перевезення
вантажні перевезення
УДК 656.073
uk_UA
Розглянуто питання функціонування логістичних центрів, що забезпечують оптимальне використання транспорту і обладнання, а також остаточний розподіл товарів до адресата. Визначено ключові аспекти логістичних центрів, що вказують на їх розвиток та еволюцію. Проаналізовані основні функціональні призначення логістичних центрів. Встановлено що, мотивація розвитку логістичних центрів має значний внесок у територіальний та економічний розвиток в зоні своєї діяльності, а саме, удосконалює, з погляду логістики, транспортну та складську діяльність, а також здійснює контроль транспортних витрат та підвищує конкурентоспроможність промислової продукції. Обґрунтовано створення привабливих умов для транспортних та логістичних компаній.
oai:ojs.jrnl.nau.edu.ua:article/6069
2016-12-20T15:51:00Z
SBT:CS
driver
v2
https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/SBT/article/view/6069
2016-12-20T15:51:00Z
National Aviation University
Том 21 № 1 (2014); 96-100
IN-FLIGHT WEATHER DATA OBTAINING AND EXCHANGE FOR OPERATIVE FLIGHT PATH CORRECTION
Averyanova, Yu. A.
2014-03-28
url:https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/SBT/article/view/6069
Безпека польотів
метеорологічна інформація
людський чинник
автоматична бортова інформаційна система
бортова система спостереження
УДК 656.7.052.001.76
551.507(045)
uk_UA
У роботі розглянуто можливість використання оперативної інформації від динамічних сенсорів-повітряних суден (ПС) для подальшого відновлення реального розташування та просторового розподілу метеоутвореннь. Наведено спрощений алгоритм роботи бортової автоматизованої системи одержання, обміну, обробки метеоданих та підтримки прийняття рішень щодо розробки безпечної та економічної корекції траєкторії польоту ПС. Цей підхід може використовуватися як основа для розробки методів управління та організації інформаційного потоку для ефективного інформаційного забезпечення екіпажів ПС та підтримки прийняття рішень з урахуванням сучасних тенденцій розвитку авіаційної галузі.
oai:ojs.jrnl.nau.edu.ua:article/6073
2016-12-20T15:51:00Z
SBT:CS
driver
v2
https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/SBT/article/view/6073
2016-12-20T15:51:00Z
National Aviation University
Том 21 № 1 (2014); 101-104
FEATURES OF CREATING BASES OF GEOSPATIAL DATA FOR AIR NAVIGATION PROBLEMS
Chubko, L. S.
Yasenev, S. O.
2014-03-28
url:https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/SBT/article/view/6073
просторово-розподілена інформація
бази геопросторових даних
відображення об’єктів
цифрові карти
взаєморозташування
геодезична основа
координати
УДК 004.652
656.7.052.002.5 (045)
uk_UA
Підвищення швидкості і кількості повітряних суден зумовлюють збільшення складності процесів їх відображення, розпізнавання і взаємодії з ними. Отже, виникає необхідність їх прив’язки до місцевості, над якою вони рухаються, створення системи їх відображення. Аналіз, проведений у даній роботі, полягає в розгляді структурних особливостей таких систем і представлення процесів руху об’єктів шляхом одночасної трансформації їх символів і ділянок картографічного фону. Мета даної статті — розгляд відображення процесів руху із застосуванням баз геопросторових даних. Розглянуто особливості подання просторово-розподіленої інформації для визначення місцеположення рухомих об’єктів. Проаналізовано процес представлення картографічного фону в системах відображення повітряної обстановки. Наведено методи створення баз картографічних даних у динамічних системах із врахуванням властивостей цифрових карт і точності геодезичної основи.
oai:ojs.jrnl.nau.edu.ua:article/7391
2014-11-11T11:23:39Z
SBT:CS
driver
v2
https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/SBT/article/view/7391
2014-11-11T11:23:39Z
National Aviation University
Том 23 № 3 (2014); 308-314
Настроювання нейроконтроллера в завданнях керування динамічними об'єктами
Кучеров, Д.П.
2014-06-16
url:https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/SBT/article/view/7391
динамічний об’єкт
нейроконтроллер
алгоритм настроювання
помилкова ситуація
квазіоптимальність за часом
УДК 681.5
uk_UA
У статті розглядається завдання настроювання нейроконтроллера, який бере участь у керуванні динамічним об'єктом з невідомими параметрами. Система керування включає виконавчу частину, до складу якої входить нейроконтроллер, вимірювальна частина, що складається з датчиків руху, система настроювання та пристрій логіки. Настроювання нейроконтроллера здійснюється шляхом зміни вагових коефіцієнтів за результатами чергового випробування, під яким розуміють крок самонавчання. Інформація про помилкові ситуації керування вводиться в алгоритм самонавчання на етапі ввода вхідних даних та є вхідними даними пристрою логіки. Пропонований алгоритм навчання забезпечує квазіоптимальність за часом і точністю керування в системі керування динамічним об'єктом. Пропонується варіант технічної реалізації системи керування з нейроконтроллером, а також наводяться результати її чисельного моделювання.
oai:ojs.jrnl.nau.edu.ua:article/8221
2015-05-29T08:49:42Z
SBT:CS
driver
v2
https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/SBT/article/view/8221
2015-05-29T08:49:42Z
National Aviation University
Том 25 № 1 (2015); 27-32
ОЦІНЮВАННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ТА ПОРІВНЯННЯ СТРАТЕГІЙ (РІШЕНЬ) ЗА НАЯВНОСТІ НЕВИЗНАЧЕНИХ ФАКТОРІВ
Шматок, С. О.
Шматок, О. С.
Петренко, А. Б.
2015-03-20
url:https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/SBT/article/view/8221
умови невизначеності
прийняття рішення
стратегії
показники ефективності
УДК 164.053(045)
uk_UA
Орган прийняття рішень часто змушений діяти в умовах невизначеності, тобто орган прийняття рішень має меншу кількість інформації, ніж це необхідно для доцільної організації його дій у процесі прийняття рішень. Невизначеність у прийнятті рішень зумовлена недостатньою надійністю і кількістю інформації, на основі якої орган прийняття рішень здійснює вибір рішення. Таким чином, у процесах прийняття рішень є ситуації, що володіють тим або іншим ступенем невизначеності і вимагають для свого опису з метою отримання рішення такого математичного апарату, який би апріорі включав у себе можливість появи невизначеності. Розглянуто різні типові ситуації і запропоновано методику прийняття рішення, що ґрунтується на принципі гарантованого результату ефективності обраної стратегії.
oai:ojs.jrnl.nau.edu.ua:article/10087
2016-04-29T10:50:50Z
SBT:CS
driver
v2
https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/SBT/article/view/10087
2016-04-29T10:50:50Z
National Aviation University
Том 29 № 1 (2016); 16-22
СПЕЦИФІКА ВИКОРИСТАННЯ ГЕОПРОСТОРОВИХ ДАНИХ ДЛЯ ЗАДАЧ АЕРОНАВІГАЦІЇ
Касім, А. М.; V.М. Glushkov Institute of Cybernetics of National Academy of Sciences of Ukraine
Касім, М. М.; National University of Life and Environmental Sciences of Ukraine
Ясенев, С. О.; National Aviation University
url:https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/SBT/article/view/10087
геопросторові дані
цифрові карти
аеронавігаційна інформація
управління повітряним рухом
динамічна сцена
УДК 004.932.75
652
656.7.052.002.5 (045)
uk_UA
Підвищення швидкостей і кількості повітряних суден зумовлює збільшення складності процесів їх візуалізації, розпізнавання і взаємодії з ними у реальному часі, що викликає необхідність їх точної прив’язки до місцевості, над якою вони рухаються, і потребу у створенні системи їх адекватного відображення. Аналіз, який проведений у даній роботі, полягає у розгляді структурних особливостей таких систем та специфіки їх функціонування. Метою статті є опис аеронавігаційних систем, що працюють із базами геопросторових даних. Розглянуто особливості подання просторово-розподіленої інформації для визначення місцеположення рухомих об’єктів. Приведені методи створення картографічних баз даних у динамічних системах із врахуванням властивостей цифрових карт і точності геодезичної основи. Розкрито завдання інтеграції аеронавігаційних систем і сучасних геоінформаційних технологій.
oai:ojs.jrnl.nau.edu.ua:article/10555
2016-07-06T13:28:03Z
SBT:CS
driver
v2
https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/SBT/article/view/10555
2016-07-06T13:28:03Z
National Aviation University
Том 30 № 2 (2016); 143-146
ПОБУДОВА ІНВАРІАНТНИХ СИСТЕМ УПРАВЛІННЯ БАГАТОРЕЖИМНИМИ ОБ’ЄКТАМИ
Кучерук, Н. В.
url:https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/SBT/article/view/10555
управління
інваріантна зміна
параметри
багато режимний об’єкт
УДК 621.397
uk_UA
Застосування автоматичних систем управління дозволяє розширити можливості використання технічних пристроїв. Одним з напрямків вирішення оптимальних задач управління в безперервних умовах застосування технічних систем з сталими коефіцієнтами є використання кусочно-постійних функцій. Специфічна особливість розглянутих систем полягає в тому, що форма керуючого впливу не залежить від форми керуючого вектора виходу сигналу алгоритму управління. Це дозволяє сформувати алгоритм керуючого впливу, забезпечуючи заданий критерій якості при використанні різних змінних стану об'єкта управління. Тому метою статті є можливість показати інваріантність критеріїв якості управління для 1 класу кусково-негативних об'єктів (багаторежимних) при синтезі оптимальних алгоритмів управління за методом П-функцій. Рішення даної задачі дозволяє при синтезі системи керування в умовах неповної інформації про стан об'єкта реалізувати автономне та інваріантне управління з додатковим стабілізуючим впливом.
oai:ojs.jrnl.nau.edu.ua:article/10556
2016-07-06T13:28:03Z
SBT:CS
driver
v2
https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/SBT/article/view/10556
2016-07-06T13:28:03Z
National Aviation University
Том 30 № 2 (2016); 147-150
НЕЧІТКО-КОГНІТИВНИЙ ПІДХІД В ЗАДАЧЕ УПРАВЛІННЯ ПРОЦЕСОМ КОНТАКТНОЇ МЕМБРАННОЇ ДИСТИЛЯЦІЇ
Ладієва, Л. Р
Момотенко, Д. О.
url:https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/SBT/article/view/10556
когнітивна модель
контактна мембранна дистиляція
мембранні технології
66.081.6-278
uk_UA
В статті представлена когнітивна модель процесу контактної мембранної дистиляції. В даний час багато країн відчувають гостру нестачу прісної води, обумовлено інтенсивним розвитком промисловості та сільського господарства, який привів до різкого зростання споживання води і збільшення забруднення навколишнього середовища. Впровадження мембранних технологій супроводжується низкою питань, що потребують вирішення, а саме вартістю та робочим ресурсом мембранного обладнання. Запропонована нечітко-когнітивна карта КМД, яка враховує зовнішні та внутрішні параметри, що впливають на перебіг процесу. Також в запропонованій моделі враховується вартісна складова підготовчої стадії сировини та проведення контактної мембранної дистиляції. Наведено матрицю концептуальних зв’язків когнітивної моделі КМД.
oai:ojs.jrnl.nau.edu.ua:article/11183
2017-01-16T15:34:55Z
SBT:CS
driver
v2
https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/SBT/article/view/11183
2017-01-16T15:34:55Z
National Aviation University
Том 32 № 4 (2016); 405-409
ВИДІЛЕННЯ РЕЛЯЦІЙНИХ ЗАЛЕЖНОСТЕЙ БІЗНЕС-ПРОЦЕСУ НА ОСНОВІ АНАЛІЗУ ЙОГО ЛОГУ
Левикін, В. М.
Чала, О. В.
2016-12-19
url:https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/SBT/article/view/11183
знання-ємний бізнес-процес
інтелектуальний аналіз процесів
процесне управління
004.891.3
uk_UA
Організація процесного підходу до управління підприємством передбачає побудову моделей бізнес-процесів та подальше управління з використанням цих моделей. Модель процесу містить у собі послідовність дій по вирішенню відповідної функціональної задачі. Ця послідовність може змінюватись виконавцями з використанням персональних знань про контекст виконання процесу. Контекст складається з взаємопов’язаних об’єктів, з якими взаємодіє бізнес-процес. Виявлення зв’язків між об’єктами на основі аналізу логів та подальше їх включення до моделі процесу дозволяє підвищити ефективність процесного управління. Виконано структуризацію об’єктів бізнес-процесу. Запропоновано метод виділення реляційної складової знань бізнес-процесу шляхом аналізу його логу. Метод передбачає виявлення залежностей на рівнях об’єктів процесу, а також атрибутів об’єктів і значень атрибутів. В практичному аспекті метод забезпечує можливості формалізації та подальшого включення в модель елементів персональних знань виконавців, у відповідності до яких було змінено хід виконання процесу, після чого ці зміни занесені до логу.
oai:ojs.jrnl.nau.edu.ua:article/11184
2017-01-16T15:34:55Z
SBT:CS
driver
v2
https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/SBT/article/view/11184
2017-01-16T15:34:55Z
National Aviation University
Том 32 № 4 (2016); 410-414
МЕТОД АДАПТИВНОГО ПРОЦЕСНОГО УПРАВЛІННЯ НА ОСНОВІ ПРЕЦЕДЕНТНОГО ПІДХОДУ
Чалий, С. C.
Левикін, І. В.
2016-12-19
url:https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/SBT/article/view/11184
прецедент
бізнес-процес
інтелектуальний аналіз процесів
процесне управління
004.891.3
uk_UA
Прецедентний підхід направлений на використання існуючого досвіду при вирішенні нових задач. Прецедент містить у собі досвід вирішення задач у вигляді структурованих характеристик задачі, а також опис процесу її вирішення. При реалізації прецедентного підходу процедура адаптації прецеденту виконується до початку управління відповідним процесом. При процесному управлінні це не дозволяє адаптувати бізнес-процеси та змінювати послідовність роботи під час виконання, що особливо важливо при доступі до загальних ресурсів. Зазначене свідчить про актуальність проблеми адаптивного управління бізнес-процесами. Запропоновано метод адаптивного процесного управління на основі прецедентного підходу. Метод містить у собі етапи: адаптація прецедентних моделей процесів, виконання процесів згідно завдань в моделі послідовності дій; додавання нового процесу до множини тих, що виконуються, з урахуванням затримок при доступі до загальних ресурсів. На відміну від існуючих, метод реалізує управління множиною бізнес-процесів, що використовують спільні ресурси. Метод дає можливість оцінити можливість виконання часових обмежень.
oai:ojs.jrnl.nau.edu.ua:article/11559
2017-06-01T12:43:04Z
SBT:CS
driver
v2
https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/SBT/article/view/11559
2017-06-01T12:43:04Z
National Aviation University
Том 33 № 1 (2017); 53-59
Еволюційний підхід до управління життєвим циклом знання-ємних бізнес-процесів
Чала, О. В.; Харківський національний університет радіоелектроніки
2017-03-06
url:https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/SBT/article/view/11559
знання-ємний бізнес-процес
інтелектуальний аналіз процесів
процесне управління
життєвий цикл
uk_UA
У статті запропоновано підхід до управління життєвим циклом знання-ємних бізнес-процесів, що поєднує каскадну та еволюційну стратегії з урахуванням рівня зрілості таких процесів. Даний підхід базується на розробленому принципі еволюційного управління життєвим циклом знання-ємних бізнес-процесів. Принцип еволюційного управління життєвим циклом знання-ємних бізнес-процесів полягає в поєднанні цілеспрямованого удосконалення такого процесу шляхом доповнення його рівня знань під час виконання контекстно-орієнтованими правилами та обмеженнями запуску послідовностей дій, які отримані в результаті екстерналізації персональних знань та досвіду, що були використані виконавцями при управлінні ЗБП, а також реінжинірингу ЗБП у випадку недосягнення при удосконалені процесу заданих показників ефективності. Це дає можливість сформувати методологічні основи для автоматизації безперервного поліпшення знання-ємних бізнес-процесів шляхом включення до моделі екстерналізованих знань виконавців , а також перепроектування цих процесів в умовах кардинальної зміни апріорно визначених вимог.
oai:ojs.jrnl.nau.edu.ua:article/11851
2017-09-28T07:43:43Z
SBT:CS
driver
v2
https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/SBT/article/view/11851
2017-09-28T07:43:43Z
National Aviation University
Том 35 № 3 (2017); 266-401
Методика визначення раціональних маршрутів підрозділів швидкого реагування прикордонного відомства
Рачок, Р. В.
url:https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/SBT/article/view/11851
раціональний маршрут
маска місцевості
хвильовий алгоритм
623.6
uk_UA
У роботі вдосконалена методика визначення раціональних маршрутів підрозділів швидкого реагування прикордонного відомства. Автором запропонований метод визначення залежності між швидкісними характеристиками транспортних засобів і значеннями елементів маски місцевості. Метод базується на аналогії з явищем заломлення світла на межі двох середовищ з різною швидкістю його поширення. Для визначення наявності радіозв’язку у роботі запропоновано замінити статистичну модель, детермінованою.