КОНЦЕПТ ДИТИНИ В ЛІТЕРАТУРІ РОМАНТИЗМУ США: СПЕЦИФІКА НАУКОВОЇ РЕЦЕПЦІЇ

Автор(и)

  • Маргарита ВОЛОДАРСЬКА

DOI:

https://doi.org/10.18372/2520-6818.39.13729

Ключові слова:

концепт, образ дитини, США, романтизм, література для дітей.

Анотація

Стаття є спробою систематизування підходів до проблеми відтворення концепту дитини в художній літературі США. Розглянуто два основні вектори наукових пошуків: вивчення образу дитини як філософського конструкту з метою отримання знань про національний менталітет; виявлення впливу художніх репрезентацій дітей на маленького реципієнта. В контексті першого підходу висвітлено основні тенденції перегляду романтичної концепції дитини / дитинства сучасною критикою. В контексті другого – акцентовано необхідність врахування дитинно-орієнтованого дискурсу при розкритті національно-маркованого концепту «дитина».

Посилання

Іноземна філологія (2007) : Укр. наук. збірник. 119 (2). Львів: ЛНУ імені Івана Франка.

Скуратовская Л. И. (1992). Детская классика в литературном процессе Англии XIX – XX веков. Днепропетровск: Изд-во ДГУ. 175 с.

Скуратовская Л. И. (1984). Основные жанры английской детской литературы конца XIX – начала XX вв: уч. пособие. Днепропетровск: ДГУ. 115 с.

Aries, F. (1962). Centuries of Childhood. A Social History of Family Life. New York: Alfred A. Knopf.

Avery, G. (1994). Behold the Child: American Children and their Books 1621-1922. – Baltimore: John Hopkins University Press.

Bernstein, R. (2011). Racial Innocence: Performing American Childhood from Slavery to Civil Rights. – N.Y., London.

Cunningham, H. (2005). Children and Childhood in Western Society since 1500. UK: Pearson Education Ltd.

Cunningham, H. (1992). The Children and the Poor: Representations of Childhood since the Seventeenth Century (Family, Sexuality, and Social Relations in Past Times). Cambridge, Mass.: Blackwell.

Davis, T. (2007). Formalism, Experience, and the Making of American Literature in the Nineteenth Century (1st ed.). Cambridge: Cambridge University Press.

Elbert, M., Drews, M. (2009). Culinary Aesthetics and Practices in Nineteenth-Century American Literature. New York: Palgrave Macmillan.

Gravil R. (2000). Romantic dialogues: Anglo-American Continuities, 1776-1862. New York: Palgrave / St. Martin’s Press.

Griswold, J. (2005). Children’s Literature in the USA: a Historical Overview. In P. Hunt (Ed.), International Companion of Children’s Literature (pp. 860-870). London, New York: Routledge.

Guillory, D. L. (1978). The Mystique of Childhood in American Literature. Tulane Studies in English, 23, 243-246.

Honeyman, S. (2005). Elusive Childhood: Impossible Representations in Modern Fiction. Columbus: Ohio State University Press.

Hurst, M. J. (1990). The Voice of the Child in American Literature: Linguistic Approaches to Fictional Child Language. Lexington: University Press of Kentucky.

Kazin, A. (1964). A Procession of Children. The American Scholar, 33, 171-183.

Levander, C. (2007). Book Reviews. American Literature, 79(1), 213-215.

Levander, C. F. (2006). Cradle of Liberty: Race, the Child, and National Belonging from Thomas Jefferson to W. E. B. Du Bois. Durham, N. C.: Duke University Press.

Levander, C. (2004). “Let Her White Progeny Offset Her Dark One”: The Child and the Racial Politics of Nation Making. American Literature, 76 (2), 221-246.

Levander, C. F., Singley, C. J. (Eds.). (2003). The American Child: A Cultural Studies Reader. New Brunswick, N.J.: Rutgers University Press.

McGavran, J. H. (Ed.). (1999). Literature and the Child: Romantic Continuations, Postmodern Contestations. Iowa City: University of Iowa Press.

MacLeod, A. S. (1994). American Childhood: Essays on Schoolchildren’s Literature of the Nineteenth and Twentieth Centuries. Athens, Georgia: The University of Georgia Press.

Mason, J. (2005). Civilized Creatures: Urban Animals, Sentimental Culture, and American Literature, 1850-1900. Baltimore: Johns Hopkins University Press.

Mellor, A. K. (1993). Romanticism and Gender. Routledge: Chapman and Hall, Inc.

Oggel, L. T. (1979). The Background of the Images of Childhood in American literature. Western Humanities Review, 33, 281-297.

Richardson, A. (1994). Literature, Education and Romanticism: Reading as Social Practice, 1780-1832. UK: Cambridge University Press.

Ryan, B. (1997). Book Reviews. American Literature, 69 (1), 212-213.

Sanchez-Eppler, K. (2005). Dependent States: The Child’s Part in Nineteenth Century American Culture. Chicago: University of Chicago Press.

Smith, D. L. (2002). Representative Emerson: Versions of American Identity. Religion and American Culture. Vol. 2, No. 2, 159-180.

Smith, S. B. (1991). Book Review. American Literature, 63 (4), 778-779.

Sorby, A. (2005). Schoolroom Poets: Childhood, Performance, and the Place of American Poetry, 1865-1917. Hanover, N. H.: University Press of New England.

Trensky, A. (1973). The Bad Boy in Nineteenth-Century American Fiction. Georgia Review, 27, 505-509.

Vallone, L. (1995). Disciplines of Virtue: Girls’ Culture in the Eighteenth and Nineteenth Centuries. New Haven: Yale University Press.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Літетратурознавство. Фольклористика