SELECTION AND ORGANIZATION OF MATERIAL FOR ENGLISH PROFESSIONAL COMPETENCE FORMATION IN THE INTERACTION OF FUTURE ADMINISTRATIVE MANAGERS
DOI:
https://doi.org/10.18372/2411-264X.12.12912Keywords:
selection of educational material, Englishprofessionally oriented communicative competence, spoken interaction, administrative manager, professionally oriented communicative situationAbstract
The article deals with theoretical research and characterization of criteria for the selection and organization of material for the formation of English professional competence in the spoken interaction of future administrative managers.
The peculiarities of the teaching process of English professional spoken interaction of future administrative managers with the consideration of certain criteria for educational material selection are revealed.
The notion and content of the term "professionally oriented communicative speaking situation" is clarified.
On the basis of the conducted research, the criteria for the selection of educational material were characterized, the unit of selection of educational material was distinguished and a sequential plan for constructing activities for the selection of educational material was provided.References
Ананьева Л. В. КНЛУ, УДК 378.147=133.1. Обучениестудентовязыковых спеціальностей профессионально направленной диалогической речи с использованиемделовойигры (французский язык). Дис. на канд. пед.н., специальность 13.00.02. Научный руководитель – к.пед.н., доц. Щербак Людмила Петровна. – Киев, 2002.
Барабанова Г. В. Методика навчання професійно-орієнтованогочитання в немовному ВНЗ: монографія / Г.В. Барабанова. – Київ:«Інкос», 2005. –101 с.
Горелова Л. М. Формуванняангломовноїлексичноїкомпетенції у студентів-економістів / Л. М. Горелова // Науковіпраці.–2008. – Вип. 84, Т. 97. – С. 101–104.
Дьячкова Я. О. Формування професійно спрямованої англомовної компетентності у говорінні майбутніх правознавців. Дис. на здобуття наук. ст. канд. пед.н. Спеціальність 13.00.02 – Теорія і методика навчання: германські мови. Наук. кер. – канд. пед.н., проф. Сажко Лілія Антонівна. – Київ, 2014.
Кравчина Т. В. До питання відбору навчального матеріалу з англійської мови. Серія «Педагогіка, соціальна робота». – 2014. Випуск 30. с.73-75.
Методика обучения иностранным языкам в школе: (Отв. ред. М.К. Колкова) – СПб.: КАРО, 2006. – 224с.
Освітньо-кваліфікаційна характеристика. Освітньо-кваліфікаційний рівень – магістр. Напрям підготовки – 1801 – Специфічні категорії. За спеціальністю 18010018 «Адміністративний менеджмент».
Павленко В. В. Методи проблемного навчання / В. В. Павленко // Нові технології навчання: наук.-пед. зб. // Інститут інноваційних технологій і змісту освіти Міністерства освіти і науки, Академія міжнародного співробітництва з креативної педагогіки. – Київ, 2014. – Вип.81 (спецвипуск). – 84 с. – С. 75-79.
Скалкін В. Л. Основы обучения устнойиноязычной речи/ В.Л. Скалкин. – Л.: Русскийязык, 1981. – 248 с.
Пасічник Т. Д. Технологія відбору навчальних матеріалів з метою організації навчання майбутніх філологів писемного двостороннього перекладу / Т. Д. Пасічник. – К.: 2011. С. 150-152.