THEORETICAL PRINCIPLES OF PRACTICAL PSYCHOLOGISTS’ INNOVATIVE TRAINING MODEL AT HIGHER TECHNICAL EDUCATIONAL INSTITUTIONS

Authors

  • Е. В. Лузік Національний авіаційний університет

DOI:

https://doi.org/10.18372/2411-264X.11.12558

Keywords:

novation, innovation, innovation process, innovation model, innovative development of education

Abstract

The problem of practical psychologists’ innovative training at a higher technical educational institution based on pedagogical innovation is considered in the article. The theoretical substantiation of modern approaches to designing practical psychologists’ innovative training model in the study was carried out using the system of creating the chain of innovative development educational model. It is proved that the success of a practical psychologist’ innovative training model will be determined as an optimally-systematic inclusion of the model components into all stages of the practical psychologist’ innovative training process at higher technical educational institutions

Author Biography

Е. В. Лузік, Національний авіаційний університет

доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри педагогіки та психології професійної освіти Національного авіаційного університету

References

Кремень В. Г. Освіта і наука в Україні – інноваційні аспекти. Стратегія. Реалізація. Результати.– К. : Грамота, 2005. – С. 59 – 60.

Стадник В. В., Йохна М. А. Інноваційний менеджмент: Навчальний посібник. – К. : Академвидав, 2006 – С. 31.

Дичківська І. М. Інноваційні педагогічні технології: Навчальний посібник. – К. : Академ-видав, 2004. – 352 с.

Паламарчук В. Ф. Першооснови педагогічної інноватики – Т. 2. – К. : Освіта України,

– С. 53.

Haustein H., Maier H. Innovation Glossariу. – Oxford, N.Y., Toronto, Sydney, Frankfurt, 1986.

Хуторской А. В. Педагогическая инноватика: методология, теория, практика: Научное издание. – М. : Изд-во УНЦДО, 2005. – 222 с.

Коновальчук І. І. Теоретичні засади реалізації інноваційних процесів у вищих навчальних закладах. / за ред. П. Ю. Сауха. – Житомир : Вид-во ЖДУ ім. Івана Франка, 2011. – С. 124 – 134.

Марущенко О. А. Образование как фактор общественной интеграции // «Соціологічні дослідження сучасного суспільства: методологія, теорія, методи». Вісник Харківського національного університету ім. В.Н. Каразіна. – Харків: 2000 – № 489. – С. 135 – 138.

Rothwell Roy. The Changing Nature of the Innovation Process / / Technovation, 1 Jan.1993: Пер, обработка А. Сенин. – Электронная версия, 2001 / http:// technopark.al.ru / business / innovation / innovation.htm].

Джанетто К., Уиллер Э. Управление знаниями. Руководство по разработке и внедрению корпоративной стратегии управления знаниями. / Пер. с англ. Е.М. Пестеревой. – М. : Добрая книга. 2005. С. 27 – 30.

Андрющенко В., Олійник А. Інформаційні технології в системі інноваційної освіти /

В. Андрющенко, А. Олійник // Вища освіта України. – 2008. – № 3.

Published

2017-07-01

Issue

Section

Статті