THE FACTOR OF STUDENTS’ ATTITUDE TO PHYSICAL EXERCISES IN THE CONTEXT OF EVALUATION AND SELF-ASSESSMENT OF PHYSICAL ABILITIES

Authors

  • І. І. Вржесневский кандидат наук з фізичного виховання та спорту, в.о. завідувача кафедри фізичного виховання та спортивної підготовки Національного авіаційного університету

DOI:

https://doi.org/10.18372/2411-264X.11.12529

Keywords:

physical activity, attitude, self-assessment, motivation, laziness

Abstract

The article is devoted to the study of the factor of students’ attitude to physical exercises in relation to self-assessment of physical abilities. An attempt to reveal the influence of self-evaluation of personal ability on the formation or correction of students’ attitude toward individual physical training is made. The answers to eight questions of the survey, the results of the methodical task of the module test of individual physical activity and attitude to corporeality are presented and analyzed. Based on the results of the study, it was suggested that the declared attitude of students is demonstrative, and the true one is regulated on an unconscious level and is ambivalent in nature.

References

Бех І. Д. Виховання особистості. – К.: Либідь, 2003. – Кн. 2.2. – 342 с.

Вржесневский И. И. Мотивация студентов к регулярным занятиям физическими упражнениями в контексте междисциплинарного дискурса. Науковий часопис / Серія 15: науково-педагогічні проблеми фізичної культури. – К.: НПУ імені М. П. Драгоманова, 2014. – Вип. 5 (48) 14. – С. 21 – 24.

Вржесневский И. И. Неучтённые факторы педагогики двигательной активности в контексте поиска перспектив физического воспитания студенческой молодёжи. Вісник НАУ / Серія педагогіка, психологія: зб. н. пр. «НАУ – друк» 2015 вип. № 7 стр. 30 – 57.

Вржесневский И. И. Фактор когнитивного диссонанса в педагогике физических усилий и двигательной активности Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Педагогіка. Психологія.: зб. наук. пр. – К.: НАУ, 2017. – Вип. 1(10). С. 33 – 36.

Торнадайк Э. Процесс мышления у человека. – М.: УЧПЕДГИЗ, 1935. – 160 с.

Турчина Н. І. Самооцінка фізичної підготовленості студентів Національного авіаційного університету / Н.І. Турчина // Теорія і методика фізичного виховання і спорту. – 2011. – №1. – 83 – 85.

Davis K. Human Behavior at Work: Organizational Behavior.5 th ed. New York: Mc Graw-Hill, 1977. 42 p.

Murray M. A. Edward J. Motivation and Emotion // Englewood Clisse.New York: Prentioe-Haih. 1964.

Howe B. L. Motivation for success in sport // J.SP.PSY. 1987/№1P.19.

Sloterdik P. Du mubt dein Leben andem. – Franfurt am Main Suhrkamp; 2009. – S.723.

Jaspers K. Ursprung und Ziel der Qeschichte (zuerst 1949)/ – Munchen, 1963. –S.22f.

Published

2017-07-01

Issue

Section

Статті