EDUCATIONAL TECHNOLOGY OF CONTEXTUAL LEARNING, WHICH ARE IMPLEMENTED BY MEANS OF SPECIAL DISCIPLINES

Authors

  • Сергій Анатолійович Чупахін аспірант кафедри педагогіки та психології професійної освіти, Чупахін Сергій Анатолійович, доцент кафедри військової підготовки Національного авіаційного університету

DOI:

https://doi.org/10.18372/2411-264X.8.12361

Keywords:

contextual learning, pedagogical technology, special disciplines

Abstract

The article deals with contradictions between the content of teaching and the requirements which are put forward for future professionals by the customers. In order to eliminate these inconsistencies there is a need for contextual learning. It is of greater importance at the final stage of formation of professional competence of future specialists while studying special subjects. Based on the analysis, the author grounds educational technologies, which should be applied in the contextual approach in the educational process: projects, games, excursions, exhibitions training company and their comprehensive use. This will enable to form the professional competence of future specialists providing complete conception of customer’s enterprises and the processes which occur there

References

Вербицкий А. А. Активное обучение в высшей школе: контекстный поход : метод. пособие. / А. А. Вербицкий. – М. : Высш. шк., 1991. – 207 с.

Кондратьева А. Л. Моделирование профессиональной деятельности в системе практичес-ких занятий // Обзорная информация НИИ ВШ. – Вып. 4., 1985. – С. 7–14.

Щербань П. М. Навчально-педагогічні ігри: навч. посібник для студ. пед. ін-тів. / П. М. Щербань. – К. : Вища школа, 1993. – 120 с.

Стрельніков В. Ю. Педагогічні основи особистісного й професійного розвитку студентів засобами інноваційних технологій навчання / В. Ю. Стрельніков. – Полтава : РВВ ПУСКУ, 2002. – Кн. 2. – 230 с.

Чобітько М. Г. Технології особистісно-орієнтованої професійної освіти. / М. Г. Чобітько. – К. : Ніка-Центр, 2005. – 88 с.

Про затвердження Національної рамки кваліфікацій. Постанова КМ України від 23 листопада 2011 р. № 1341. – Київ.

Структура ИКТ-компетентности учителей. Рекомендации ЮНЕСКО. UNESCO. – 2011.

Published

2016-01-01

Issue

Section

Статті