RESEARCH METHODOLOGY OF PEDAGOGICAL CONDITIONS OF COSCIOUS ATTITUDE FORMATION TO THE STUDY OF THE FUTURE OFFICERS OF THE NATIONAL GUARD OF UKRAINE

Authors

  • Олена Володимирівна Луценко асистент кафедри іноземних мов природничих факультетів Інституту філології Київського національного університету імені Т. Шевченка;

DOI:

https://doi.org/10.18372/2411-264X.8.12352

Keywords:

pedagogical conditions, conscious attitude, the specific learning environment, the applicant of higher education

Abstract

This article analyzes the results of the pedagogical conditions’ methodology of a conscious attitude formation to study of the future officers. The author’s definition of the key concept of «Pedagogical conditions of formation of the future officers of the National Guard of Ukraine conscientious attitude to study» is given. It was found that the method of study has binary-dialectical character. The specifics of the pedagogical environment at the level of the individual institution, which is undertaken to prepare future officers of the National Guard of Ukraine has also been investigated. Structural analysis of the pedagogical conditions of activity of higher education institutions was carried out with the specific conditions of learning, as well as the specific higher educational institution has been found and the main components of the system were emphasized

References

Бордовская Н. В. Диалектикапедагогическогоисследования:логико-методологические проб-лемы / Н. В. Бордовская. – СПб. : Изд-во РХГИ, 2001. – 512 с.

Веденеева О. А. Реализация педагогических условий в повышении эффективности в профессиональной подготовке студентов / О. А. Веденеева, Д. А. Савельев, М. А. Пущаева // Сибирский педагогический журнал. – 2009. – № 3. – С. 215–220.

Конституція України (редакція від 15.05.2014) [Електронний ресурс] // http://zakon3.rada.gov.ua/ laws/show/254k/96-вр

Пометун О. І. Теорія та практика послідовної реалізації компетентісного підходу в досвіді зарубіжних країн // Компетентнісний підхід у сучасній освіті: Світовий досвід та українські перспективи : Бібліотека з освітньої політик/ Під заг. ред. О. В. Овчарук. – К., 2004. – 112 с.

Савіщенко В. М. Педагогічні умови формування професійно значущих якостей майбутньо-го юриста в навчально-виховному процесі вищого навчального закладу: автореф. дис… канд. пед. наук: 13.00.04 / В. М.Савіщенко; Класичний приватний університет. – Запоріжжя, 2008. – 22 с.

Ярычев Н. У. Цамаева А. А. Педагогические условия эффективного функционирования системы педагогического обеспечения практико-ориентированной направленности подготовки будущего юриста в процессе обучения в высшей школе / Н. У. Ярычев, А. А. Цамаева // Современные проблемы науки и образования, 2015. – № 1. [Электронный ресурс] // http://cyberleninka.ru/article/n /pedagogicheskie-usloviya-effektivnogo-funktsionirovaniya-sistemy-pedagogicheskogo-obespecheniya-praktiko-orientirovannoy

Published

2016-01-01

Issue

Section

Статті