MODELING OF EDUCATIONAL PROCESS OF HIGH EDUCATIONAL INSTITUTION IN THE EDUCATIONAL AND INFORMATIONAL ENVIRONMENT

Authors

  • В. О. Рахманов кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки та психології професійної освіти Гуманітарного інституту Національного авіаційного університету

DOI:

https://doi.org/10.18372/2411-264X.6.10210

Keywords:

assimilation of knowledge, educational process, educational informational environment, the quality of vocational training

Abstract

The article deals with the interaction of different models of educational process of high educational institution. This allows you to optimize the organization of the educational process high educational institution. Using the properties of the educational and information environment provides a new quality of all the work of the tutor and student: professional behavior is formed, accumulates the highest levels of focus, knowledge and readiness for action; advanced knowledge becomes a tool for self-analysis and self-manifestation of reserves; a high level of skills promotes self-revelation of the person, and the improvement of educational technology - Search result. Organization of productive interaction of the tutor and students, using the properties of educational and information environment, contributes to the effectiveness of the educational process in the high educational institution, creating conditions for self-realization, self-determination of the student's personality, the creative potential of the individual, the formation of value orientations and moral qualities and their subsequent updating in the profession

References

Биков В.Ю. Інноваційний розвиток засобів і технологій систем відкритої освіти / В.Ю.Биков // Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми. Зб. наук. праць. – Випуск 29. – Київ-Вінниця: ТОВ фірма «Планер», 2012. – С.32-40.

Гокунь О.О. Основи інформаційних технологій навчання. / О.О. Гокунь, М.І. Жалдак, Ю.І. Машбиць та ін. – Кривий Ріг: Видавничий відділ КДПУ. – 2001. – 210 с.

Деркач Т.М. Інформатизація викладання хімії: від теорії до практики: монографія / Т.М. Деркач. – Д.: Вид-во Дніпропетр. нац. ун-т, 2011. – 244 с.

Евтух М.Б. Математичне моделювання в психологічних та соціологічних дослідженнях: підручник / М.Б. Евтух, М.С. Кулік, Е.В. Лузік, Т.В. Ільїна. – К.: ТОВ «Інформаційні системи», 2012. – 428с.

Жалдак М. І. Комп’ютерно-орієнтовані засоби навчання математики, фізики, інформатики: посібник для вчителів/ М.І. Жалдак. В.В. Латиський, М.І. Шут. – К.: Інформатика, 2004. – 182 с.

Козлакова Г.О. Теоретичні і методичні основи застосування інформаційних технологій у вищій технічній освіті: монографія / Г.О. Козлакова. К.: ІЗМН. 1997. – 180 с.

Литвиненко Г.М. Формування науково-методичного середовища: обґрунтування засад та визначення критеріїв ефективності функціонування / Г.М. Литвиненко. – К. – Рідна школа. – № 6. – 2013 – С. 57-63.

Пінчук О.П. Актуальні проблеми використання засобів мультимедійних технологій в основній школі / О.П. Пінчук // Нові технології навчання.: наук.-метод. збірник. – К.: Ін-т інноваційних технологій і змісту освіти. – 2007. – Вип. 47. – С. 107-110.

Рахманов В.О. Використання освітньо-інформаційного середовища у процесі вивчення гуманітарних дисциплін / В.О. Рахманов. – Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Педагогіка. Психологія: зб. наук. праць. – К : НАУ, 2014. – Вип. 5(1). – С.113-117.

Спірін О.М. Ключові характеристики ІКТ-компетентностей. Основи стандартизації інформаційно-комунікаційних компетентностей в системі освіти України: метод. рекомендації / О.М. Спірін, В.Ю. Биков, О.В. Білоус, Ю.М. Богачков та інші. – К.: Атіка. – 2010. – 88с.

Issue

Section

Статті