THE REFLECTION AS THE MAIN COMPONENT OF LEARNING ACTIVITIES OF STUDENTS

Authors

  • Л. В. Бондар кандидат психологічних наук, доцент, доцент кафедри педагогіки та психології професійної освіти Гуманітарного інституту Національного авіаційного університету
  • Н. Г. Ісхакова кандидат політичних наук, доцент, доцент кафедри соціології Гуманітарного інституту Національного авіаційного університету

DOI:

https://doi.org/10.18372/2411-264X.6.10186

Keywords:

reflection, learning activities, the subject of training activities, self-control, self-esteem, independence, initiative

Abstract

The article is devoted the level of reflexes оf students. The features of self- reflection were explained. The article analyzes the reflexive actions wich must be in training activities. The reflection plays an important role in the development of personality. Based on the empirical research has been formulated conclusion: the reflection forms of learning have to use  in the learning process of first-year students

References

Давыдов В. В. Теория развивающего обучения. – М., 1998. – С. 68 – 70.

Новиков А. М. Методология учебной деятельности. – М. : Издательство «Згвес», 2005. – С. 149 –159.

Новиков А. М. Контроль, оценка, рефлексия / А.М. Новиков // Школьные технологии. – 2008. – №1. – С. 143 – 148.

Щедровицкий П. Г. Очерки по философии образования: статьи и лекции / П. Г. Щедровицкий. – М.: Пед. Центр «Эксперимент», 1993. – С.52 – 53.

Issue

Section

Статті