NECESSITY OF INTELLECTUAL MOBILITY FORMATION AS A BACKGROUND OF PROFESSIONAL SELF-ACTUALISATION OF A TECHNICAL HIGHER EDUCATIONAL ESTABLISHMENT’S TEACHER

Authors

  • Я. В. Абсалямова кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри іноземних мов за фахом Гуманітарного інституту Національного авіаційного університету

DOI:

https://doi.org/10.18372/2411-264X.6.10179

Keywords:

intellectual mobility of the teacher of technical higher educational establishment, professional mobility, teacher of technical higher educational establishment, teacher’s professional self-actualization

Abstract

In the article the essence and importance of professional self-actualization process of the teacher of technical higher educational establishment are explained. The definition of professional self-actualization of the teacher of higher educational establishment is given by author. The necessity of professional mobility formation as a background of his professional self-actualisation is proved. Particularly, the role of intellectual mobility in professional self-actualisation of a technical higher educational establishment’s teacher is stressed. The directions for further studies of the problem are defined

References

Філософсько-методологічні засади підвищення якості вищої освіти України: європейський вимір / авт. кол. : В. Андрущенко (кер.), М. Бойченко, Л. Горбунова, І. Надольний та ін. – К. : Педагогічна думка, 2012. – 220 с.

Хорунжа Л. А. Формування інтелектуальної мобільності старшокласників у навчальному процесі загальноосвітньої школи: автореф. дис. … канд. пед. наук: 13.00.09 / Харківський нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди. – Х., 2009. – 293 с.

Егорова, Г. И. Интеллектуализация профессиональной подготовки специалиста технического вуза: дис. … д-ра пед. наук: 13.00.08 [Електронный ресурс] /Г.И. Егорова. – Санкт-Петербург, 2005. – 407 с.

Issue

Section

Статті